Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 6 mnd'er. Inatt fant jeg henne glovarm i senga med 39 i feber. Ga henne paracet og den sank da til 36,5 ganske raskt. Målte den nå og den var 37,8. Hvorfor har hun feber? Hun er ikke forkjøla eller noe. Og vil dere betegne 37,8 som feber?

Hun har ikke hatt feber før som jeg har merka, så er ganske urolig:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feber regnes som over 38, så jeg vil ikke regne 37.8 som feber. Huff, ikke noe gøy når de små blir syk. Men små barn kan få ganske høy feber uten at det er noe alvorlig.. Er det ikke noe som heter den 5.barnesykdom?? Da har de høy feber i noen dager får så å få utslett når feberen er over. Pass på å gi henne nok å drikke, følge med feberen å allmenntilstanden. Hold feberen nede ved å kle av henne, å gi henne paracet. Men så lenge allmenntilstanden er fin, hun spiser, drikker og er fornøyd så er det nok bare helt vanlig feber. Er du usikker så ring legevakta å snakk med de.. Er alltid greit å ringe å høre med de synes jeg, er ikke så greit å vite når de er så små, så det er lov å være litt "hysterisk". Husk at barn tåler feber godt...

Håper jenta di snart blir frisk.

Skrevet

Hei.37,8 er ikke feber.

Dette går nok greit , noen barn får forhøyet temp om kvelden.

Du får bare se an om feberen kommer tilbake.Kan hende hun brygger på noe som ikke har slått helt ut ennå.

Går nok fint skal du se:)

Skrevet

kansje hun driver og får tenner?

Skrevet

Ja, det er noe på gang der nede. Kan de få feber da? Typisk, vi som nettopp har booka sydentur til uka:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...