Gå til innhold

hva må man ha i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

datteren min skal begynne i august å må snart så smått begynne å kjøpe litt.. hva trenger hun? ulldress,utedress,matboks,regntøy,støvler eller cherox, hue,votter noe mer jeg har glemt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gummistøvler.. Veldig greit å ha et par der og et ar hjemme. Synes jeg da.. Hm.. Jeg har alltid med to par av alt jeg, feks luer.. Har på ho en, og en i sekken. Vet aldri hva som skjer, plutselig blir den ene våt eller borte.. (nå tenjer jeg på vinteren) Ellers er det vel ikke så mye som mangler. Bare merk det godt!

Skrevet

men må man ha både støvler å cherox i barnehagen eller kan d ebruke cherox hele året.. men har dere en vinterdress eller er utedressen liksom vinterdress?

Skrevet

Cherrox har jeg ikke noe erfaring med, men vi har brukt vinterstøvler (de fra ecco er kjempe gode) og andre støvler.. Greit md noe som holder varmen. Jeg bruker også mye ullundertøy. Det er veldig greit hvis jenta feks blir veldig fort varm. Ullsokker er også bra:) Mange bruker vinterdress med for, som de kan ta ut. Da kan man bruke den dressen høst, vinter, vår.

Skrevet

det var veldig lurt me den vinterdressen me for.. må finn en slik.. ja jeg kommer til å bruke en dell ullundertøy på hun siden det regulerer varmen å hun er litt varm av seg.. brukte ullbodyet på hun nå i vinter å sikkert ut i mars selv om det ikke var så kaldt å det fungerte helt fint.. så håper det fungerer i vinter også selv om hun er litt eldre.. hehe

Skrevet

Mange bruker ull hele året:) Og forresten,veldig greit med et par sett med fleecedress/ bukse/genser.. Det har jeg brukt mye under vinterdressen Ull, fleece og dress.. Har ikke sånn med for jeg da. Vet Troll har det (tror jeg?)

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Nå har jeg ikke barnehagebarn men ser for meg at det er lurt å alltid ha et ekstra skift liggende med alt fra truse og sokker til bukse og genser. Plutselig blir de nok veldig våte=)

Skrevet

Det har jeg i sekken, to par sokker, to par truser, to gensere, og to bukser. Veldig greit. Og kjekt å ha det i sekken hennes som vi tar med oss hjem hver dag, så blir det ikke så mye rot på plassen hennes heller (og ikke blir det borte)

Skrevet

Innesko/tøfler bør vel også være med på lista. :-)

Skrevet

ja vi har crocs=)

ja sekk med bytte klær har jeg tenkt å ha;)

Skrevet

Bleier

våtservietter

klut\håndkle

salve

ekstra smokk (om hun\han bruker det)

Det var det jeg kom på i farta:)

Skrevet

regntøy

støvler

ullklær (de hele draktene de har på spar kjøp er suverene under dress og regntøy )

dress (mangen har vinter og vår/høst dress)

cherox / vintersko

Ett par huer

Ett par votter

Hals ( da de ikke får bruke sjal i bhg) hvertfall ikke her

Tøfler/crocs/ innesko

matboks

sekk

salve

bleier

smokk og bamse eller det han/hun trenger for å sove

var vel det jeg kom på i farten ;-)

Skrevet

Jeg vil tro at du får en oversikt fra barnehagen over hva du trenger å ha med. Det varier jo litt fra barnehage til barnehage.

I barnehagen hvor vår går sover de inne. Da må man ha laken og dyne/teppe i barnehagen. Vi trenger ikke å ha med våtservietter, men jeg vet at andre må det. Ellers er vel det meste nevnt på listen over.

De har også et skap med en kurv til hvert barn som det skal ligge ekstraklær i. Hørtes tungvint ut å måtte bære det frem og tilbake hver dag.

Vi har dress fra Reflex med utagbar ullfleece-dress inni. Kjempefornøyd med den. Har brukt begge dressene hver for seg, og sammen selvfølgelig. Greit å ha ullfleecen under regntøyet på en kald regnværsdag f.eks.

Skrevet

ja det får man kansje.. men tenkte jeg skulle begynne å kjøpe inn litt dresser å regntøy å slikt hun må ha..

Gjest -lilly-
Skrevet

Jeg har alltid i barnehagen:

-croccs/tøfler

-bleier

-ekstra sett med bukse, genser, sokker, strømpebukse, body

-jakke

-utedress

-fleece sett

-smokk og kos

-regnsett

-sheroxx/støvler

-joggesko

hmm....kommer ikke på noe mer nå...

Skrevet

takk for svar=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...