KAS.81 har født:-) Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 blir snart gal. ikke nok med at bekkenløsningen gjør nattesøvnen så og si umulig, men når man da endelig finner en stilling som kanskje er mulig å sovne i så begynner de urolige føttene. akkurat som det kribler i dem eller nærmest renner vann i dem og det er umulig å holde dem stille og jeg blir i hvertfall forferdelig irritert og jo mer jeg irriterer meg og blir opptrekt jo værre blir det. noen andre som kjenner seg igjen? nå har jeg prøvd å få sove siden kl 23. la meg forholdsvis tidlig på en fredagskveld for var så sliten etter mange netter med lite søvn. nå er altså klokken halv 2 og jeg har stått opp igjen. aaarrrrrrg......... måtte bare få ut litt frustrasjon, men hvis noen har noen gode tips som kan lindre mine urolige føtter blir jeg veldig takknemlig:)
MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 24. mai 2008 #2 Skrevet 24. mai 2008 Kan jo prøve kalde eller varme omslag, eventuelt vannbad med varm eller kaldt vann..
KAS.81 har født:-) Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2008 hehe sitter faktisk med beina i vannbad nå. har gjort det noen netter tidligere. noen ganger hjelper det andre ganger ikke så vi får se hvordan det tar i vei i natt:)
MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 husker venninna mi, ho måtte til med isbiter i vannet... bare det ble kaldt nok, så hjalp det for henne...
KAS.81 har født:-) Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2008 da prøver vi det og så får jeg vel prøve å sove litt igjen. er ikke så sint lenger nå og det hjelper litt det å:-)
Sharlis Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 Her sliter jeg akkurat med det samme..blir litt tullerusk oppi hodet ja. Jeg la meg kl 01,30 og har sovet i noen få intervaler.. har vært fullstendig våken på grunn av bekkenet og kribblingene i leggene siden 3-4 i natt.. Har hatt det ganske lenge nå,å det gir seg ikke.. Først hadde jeg det bare i høyre leggen..nå er det gådd over til venstre leggen i tillegg. Jeg pleier å strekke på leggene,det hjelper der å da,men 1 sekund etterpå er det pån igjen. Så nå skal jeg ringe til fysion når de åpner for å få meg en massasje eller hva som no motte hjelpe. Jeg blir ikke sint lengre da..hehe..har gidd opp å bli sint..det hjelper ikke ,hehe. Nå så teller jeg iherdig ned dagene til at denne graviditeten er over, å endelig kan få slippe disse plagene. Foresten,har lest at det kan hjelpe med kalktabletter,leste det i går.
Taun Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 For meg hjelper det å bevege meg i løpet av dagen. Feks. prøve å gå tur på kvelden. Hvis du har bekkenproblemer kan jo det være litt vanskelig...
KAS.81 har født:-) Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2008 ja bekkenplagene setter en stopper for mye bevegelse. er krykke bruker. men er nok noe i det du sier for sover bedre de nettene jeg har vært på bassengtrening for gravide med bekkenplager tidligere på dagen. er på disse treningene to ganger i uka. er det nærmeste jeg kommer trening for tiden. det er i hvertfall utrolig deilig.
aaha Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 har alltid hatt det samme problemet selv, men nå på slutten av svangerskapet tar det helt av. Så utrolig irriterende å ligge våken når man er trett fordi man bare må riste på de bena. Har begynt med magnesiumtabletter, det skal hjelpe. Fire dager siden nå, og merker bedring. Legen var usikker på om dette var dumt å ta under graviditet, men har hørt om mange andre som gjør det, og tar bare en tbl om dagen, tyggetablett. andre råd er å spise et par bananer før leggetid, og å sove med ullsokker eller med bena på et saueskinn. Jeg gjør alt det der nå, og det hjelper faktisk ganske mye, nå har jeg bare urolige ben om jeg ligger våken veldi lenge før jeg sovner;-) Men nå har jeg fått veldi vondt i skuldra på natta i stede da.... sukk
Sharlis Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Går med krykker selv jeg..hehe...føler meg litt dum med de,men de avlaster veldig,så da slipper å få det så utrolig vondt om ettermiddagene og kvelden:) Går også 2 dager i uka på svømming,men sover ikke bedre de nettene,jeg har det bare bedre i noen timer å så er det tilbake til samme gamle. Men det går vel bra..det er jo noen uker igjen,så får bare bite sammens tennene
anonym-29 Skrevet 24. mai 2008 #11 Skrevet 24. mai 2008 Hei. Jeg har tatt magnesium i noen uker nå å det fungerer veldig bra for meg. Har ikke hatt urolige bein siden=) har spurt jordmor ang dette å hun sa jeg bare kunne ta de:) Å jeg slet VELDIG med dette..
nussie Skrevet 24. mai 2008 #12 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har det med urolige bein periodevis,det er så ubehagelig det!! Man må riste på de og det er sånn en ekkel følelse av strømninger man prøver å gjøre alt for å bli kvitt.. har ikke prøvd noen spesielle tiltak selv enda,siden det ikke har vært hele tida,men om det blir det må nok jeg også prøve magnesium som mange skryter av..
08 + april spire Skrevet 25. mai 2008 #13 Skrevet 25. mai 2008 Hei hei Må si meg enig med flere andre her inne. Etter at jeg begynte med magnesiumtabletter ble det mye bedre. Legen anbefalte det. I tillegg så har jeg beina høyt når jeg skal sove. Har flere puter i sengen, snart ikke plass til mannen lengre.. Kjøpte først tyggetabletter med sitronsmak, de var bare fæl. Fikk masse halsbrann av de. Byttet til prevent vanlige tabletter. Helt supert. Anbefalles på det varmeste... Lykke til videre..
bella&skatt Skrevet 25. mai 2008 #14 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har akkurat det samme problemet, skjer alltid når jeg er kjempesliten og trøtt! Det som hjelper meg er å knyte en ulltråd rundt anklene:) Høres sikkert kjemperart ut men det gjør vidunder, ull skal ha beroligende effekt på huden.
KAS.81 har født:-) Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 25. mai 2008 takk for mange gode råd folkens. får prøve noe magnesium å se om det hjelper. og enn ulltråd rundt anklene var nytt for meg. det må testes ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå