Hønemamma;o) Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Dere som har små barn som trenger mer eller mindre konstant tilsyn, hva gjør dere når dere i noen få minutter heller vann over hodet? Sønnen min er 11 mnd nå og han kan ikke være uten tilsyn. Nå han var baby la jeg stellematta på badgulvet, men nå er han jo overalt på sekunder. Jeg har prøvd å ha han i barnestolen menst han leger med vann i vasken -det er gøy men både han og badet blir veldig vått! Som regel må jeg dusje når han sover, enten på dagen eller når han har lagt seg for natta. Men er det noen som har gode råd og tips? Jeg spekulerer i om et slags dusj-sete hadde vært en idé. Et som man kunne 'henge over' dusjveggen slik at barnet kom opp i høyden og kunne dusje sammen med den voksne.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Min på 10 måneder pleier å sitte på gulvet i dusjen med meg å dusje;) Ellers leker han på badet mens jeg dusjer, da er døren lukket og alt skummelt fjernet fra hans lange fingre mens jeg dusjer.
bærtæ Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har ikke dusjkabinett så på den alderen badet han i baljen sin når jeg dusjet. Hadde full kontroll på han når han satt i dusjen på den måten. Nå er han 18 mnd og gir han bare noe å være opptatt med så går det greit. Men såklart; de dagene f.eks besteforeldrene kommer innom tildlig på dagen benytter jeg muligheten til å ta en laaang dusj.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Enten tar jeg henne med i dusjen. Lar henne dusje og ellers lar henne krype rundt på det lille golvet som er inne i dusjkabinettet mens jeg dusjer meg ferdig. Eller jeg lukker badedøra godt, slik at hun ikke får opp døra, lukker dolokket og lar henne leke fritt rundt på badet med leker jeg har funnet frem, mens jeg dusjer meg ferdig.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Da står hun utenfor dusjen og peker og ler:) Da hun var mindre hadde hun alltid leke inne på badet som hun lekte med på gulvet.
Hønemamma;o) Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2008 Hmmmm, har fått noen ideer om å lage badet mere lekevennlig;o) Men den største utfordringen er at han reiser seg opp overalt, og iblant faller han, badgulvet er ikke akkurat det gulvet jeg ønsker at han skal falle på...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 jeg setter han i bunn av dursjen også dursjer jeg over han. er han i dårlig humør så dursjer jeg med han på armen. han er 18 måneder og vi har altid gjort det slik (fordi jeg setter hans sovetid så hellig at og buke den på og dursje ikke er aktuelt... hehe)
bærtæ Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Ja samme her. Kjempemorro å bli pekt på å ledd av når en står naken gitt hihi;)
OneOfTheBoys Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Mini på snart 9 mnd leker i lekegrinden (reisesengen;)), eller sitter i tripp trapp stolen, og ser på! Han er stor fornøyd med begge deler;) Setter gjerne på en barne cd hvis han er i lekegrinden, da virker det som han ikke blir så fort "ensom". Også har jeg døren åpen slik at jeg hører han.
noLadyjustME Skrevet 24. mai 2008 #11 Skrevet 24. mai 2008 mini her har dusj-stol så han får dusjet samtidig som meg...ellers så dusjer jeg når han sover...
Mamsen86 Skrevet 24. mai 2008 #12 Skrevet 24. mai 2008 Når hun var liten så lå hun i vippestolen mens jeg dusjet. Nå er hun straks 20 mnd og enten så dusjer hun sammen med meg eller så dusjer jeg på kvelden etter at hun har lagt seg.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #13 Skrevet 24. mai 2008 Da han var mindre satt han på badegulvet med noen leker, ble han urolig sang jeg i dusjen (bokstavelig talt:) noe han elsker at jeg gjør. Nå er han 2,5 år og gjør som han vil, det eneste jeg er redd for er verandaen så den låser jeg før jeg dusjer. Ellers så er ikke "ulovlige" ting noe morsomt å gjøre hvis mamma ikke er tilstede/ser det.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #14 Skrevet 24. mai 2008 dusjer når han sover, ellers er han med i dusjen så vi gjør det sammen.
Hønemamma;o) Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har fått noen gode tips og ideer!=)=)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 25. mai 2008 #16 Skrevet 25. mai 2008 Enten så setter jeg Mina i spisestolen hennes ved døråpningen, men jeg tar en sjapp dusj. Eller så smyger jeg meg unna, mens hun leker i stua:)
winneboo Skrevet 27. mai 2008 #18 Skrevet 27. mai 2008 Som regel sover hun alltid når jeg dusjer. Det er spesielt i ukedagene for da jobber jeg hele dagen så dusjer alltid på kvelden etter at hun har lagt seg. I helgene vil jeg gjerne dusje på morgenen før vi går ut så da dusjer hun som regel alltid sammen med meg, eller så sitter hun i stua å ser på tegnefilm. Men hun er 2,5 år da så hun kan fint sitte i ro i 10 min alene. Da hun var på alder med ditt barn så kunne hun ikke sitte i stua alene så dusjet vi alltid sammen, eller så dusjet jeg mens hun tok en lur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå