:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 får man hjelp noe sted da? hvordan funker det? jeg _må_ flytte! og jeg vet i grunn at jeg ikke får noe lån, har prøvd det en milion ganger før. og det er så utrolig vanskelig og få leid her. jeg kan flytte hvor som helst i landet, men da får ikke småen sett faren sin enda mindre, jeg har skole og venner her osv. hva gjør man? noen som har vært i den sittvasjonen før?
iznogood Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Altså... det offentlige kan tilby deg en plass på hospits - men det vil du neppe ha lyst å ta imot. Er nok ikke det beste tilbudet til en mamma med småtroll, nei. Finnes det kommunale utleieboliger der du bor, så ha du vel krav på prioritering i køen (selv om den kan forsatt sikkert vil være lang).
soleie med fanten:) Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 jeg har vært i den situasjonen , men ikke helt make som deg alikevel for bodde ikke hjemme da. så fikk flytte hjem igjen. men vet at du kan søke om hjelp til å betale husleie hos husbanken. vet ikke hvordan det er med nav. men er jo bare å ta en telefon å spørre de. ingen skal være nødt for å bo på gaten, så hjelp får du nok et eller annet sted:) Lykke til:)
Gjest -<<- Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Du blir tildelt bosted av sosialkontoret i kommunen/bydelen hvor du har din siste registrerte adresse. Det vil være et elendig tilbud og du vil neppe ha lyst til å bo der med barn.
Tomine is my star Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Har i grunn ingen gode råd å gi deg,men man skulle jo tro at NOEN kan hjelpe deg..spm er bare...HVEM??!! Uansett..håper det ordner seg for dere...
HTC Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Du kan undersøke muligheten for evt kommunal leilighet? Hør med NAV Er du student? Sjekk med studentkontoret om det finnes studenthybler/leiligheter Kan du evt flytte litt på deg til ett sted litt utenfor sentrum? Nå vet jo ikke jeg hvor du bor, men ofte er leiligheter rimeligere utenfor sentrum. Huff, føler med deg, ingen god situasjon. Hvorfor må du flytte?
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Hvor bor du egentlig? Har du sjekka Horten\åsgårdstand?
meg & to små vampyrer Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Hospits er vel ofte den umiddelbare løsningen. Kommunal bolig er det ofte lang ventetid på, vi snakker år. Husbanken kan man søke om bostøtte til å betale leie der man leier, men det er slike ting som tar litt tid å behandle om en berettiget.
meg & to små vampyrer Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 he he, Lisa, du smetter inn Horten overalt jo;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. mai 2008 oki. hm.. det er ikke noe "usentrale" steder i kommunen, så da må jeg nok flytte vekk fra bh og barnefar. (jeg må flytte fordi der jeg bor nå ikke er til og holde ut. med psykisk syk mor og helt gal familie i samme bygning. jeg viste jo om det på forhånd, men naiv som jeg var trodde jeg ting hadde blitt bedre. men nå har jeg holdt ut i 20 måneder. og jeg blir helt ødleagt! dere aner ikke hvor mye som skjer her. det er _mye_ værre en hotel cesar!) hm... jeg får bare fortsette og ringe på alt som er!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. mai 2008 foresten så bor jeg i oppegård kommune nå.... så horten er vel litt langt unna(?)
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Smetter det inn fordi jeg vet at leieprisene ikke er så ille der og fordi det er der jeg er oppvokst, det er med andre ord det jeg kunne bidra av med kunnskaper om hvor man kunne leie billig. Men kan holde kjeft fremmover jeg;o)
soleie med fanten:) Skrevet 23. mai 2008 #13 Skrevet 23. mai 2008 uff stakker deg:( du kan få flytte hjem til meg. mannen min er jo så masse vekke alikevel så.. men da må du flytte til Bergen, hehe
soleie med fanten:) Skrevet 23. mai 2008 #14 Skrevet 23. mai 2008 du kan ikke få bo hos noen av søskene dine da??
meg & to små vampyrer Skrevet 23. mai 2008 #15 Skrevet 23. mai 2008 He he, neida. Bare tuller med deg. Det er passe rimelig ja. Det stemmer jo. Mange steder man kan leie ganske rimelig i landet. men ofte på mindre steder og i mindre byer.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 23. mai 2008 nei, det er ikke plass til og bo hos noen av dem. (og ikke hadde jeg fått lov heller tror jeg) hm... det må jo bare dukke opp ett eller rannet! *håpe håpe håpe*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå