Gå til innhold

Hønemor...? Langt kakle innlegg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har noen flotte barn fra før, og den ene- ei 14 år gammel jente er helt fortapt i lille Liv. Hun respekterer meg og er ei kjempegrei jente på alle måter, men problemet er at jeg kjenner jeg vil ha lille jenta mi for meg selv.. Hun får så klart drive med henne, men jeg kjenner jeg holder igjen på alt mulig fordi jeg er redd hun skal ta det som en selvfølge at hvis hun har fått gjort ting EN gang kan hun gjøre det hele tiden- av erfaring vet jeg at det er det som kommer til å skje.. Det var en periode jeg måtte pumpe meg pga veldig lite melk, og da samboer ga flaska- som jeg hadde brukt nesten hele dagen på å fylle opp med mine dyrebare dråper- til henne, slik at HUN kunne mate Liv- ja da sa jeg klart ifra til sambo at jeg faktisk ville ha den gleden selv, etter så mye jobb. De forstod jo det begge to, ikke noe problem heldigvis. Men da det noen dager senere ble snakk om at hun snart var gammel nok til å få grøt ymter hun frampå om at da kan jo hun gi henne grøt:) Og ikveld da hun sitter å snakker med Liv sier hun: kanskje du skal ligge på rommet mitt inatt, så kan jeg bære deg inn til mamma når du skal ha mat.. Etterfulgt av et : neida, jeg bare tuller jeg- da jeg ikke sa noe. Samboer foreslår at hun kan barnesitte mens vi går ut å spiser med et vennepar, og jeg sier nei.. Han foreslår at hun kan ta med Liv på kjøpesenter (stolt storesøster som vil vise fram hehe) men jeg sier nei.. Jeg kjenner jeg får dårlig samvittighet fordi jeg ikke vil slippe henne til, men kjenner jeg er redd for at jeg skal bli "fratatt" å drive med gullegget mitt. Er det bare jeg som er så hønemor, eller er det flere..? Anti høne råd mottas med takk.. Og som sagt over her, hun får lov å drive med henne altså! :P

( Er det nå jeg har lagt hodet på hoggestabben og kommer til å løpe rundt uten hodet her inne tro- eller er de fleste hønene som hakker borte sammen med anonym knappen?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg syns du er litt spesiell... Hadde bare vært takknemlig jeg hvis jeg hadde hatt en 14 åring som forgudet babyen min :o)

Tenk for et flott forhold de to vil ha fremover.

Fjortenåringen kan jo ikke akkurat "overta" din rolle som mor da, tror ikke akkurat det er målet hennes heller...

Har ikke så mange råd utenom å slippe denne jenta til, syns litt synd på henne jeg...har ikke "rett" til å kose med lillesøsteren sin.

Hadde du følt det på samme måte dersom Liv får en søster/bror når hun blir eldre?

Nei som sagt... litt spesielt.

Fint navn på babyen din :o)

Skrevet

Da jeg var fjorten fikk mine foreldre et barn til (ordentlig attpåklatt). jeg fungerte vel som mor nummer to til søsteren min. Og mamma synes det var bare fint. Men mamma mistet aldri "rollen" sin.. =)

Da min søster var 1 år, begynte jeg å fly mer med venner og var mindre hjemme. Da var mamma nesten slik at hun savnet at jeg gjorde så mye med søsteren min..

Så nyt at du får litt hjelp, men si heller fra til henne hvis du ønsker at hun ikke skal "ta over" for mye, hvis du skjønner =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...