270708 Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 er i uke 33 nå,og har den siste tiden vært i dårlig form.Har MYE kynnere,og mange vonde.Våkner av sterke menstruasjons-smerter om nettene. Hos legen viser det seg at bodtrykket mitt har økt,BÅDE over-, og undertrykket..Er vel ikke helt bra at undertrykket øker.. Noen som kan ane hva det kan være? Må til legen igjen allerede mandag,virket ikke som om hu likte det helt heller..
MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Er selv 33+1 i dag. Denne gangen og de tre forrige har det vært det samme. Kynnere "dagen lang", vonde, uregelmessige og de rett og slett lurer en trill rundt. Det er ganske normalt for oss å få forhøyet blodtrykk mot slutten av svangerskapet, noe av grunnen er nettopp den økte treningen i livmoren. MEN.... 140/90 er "grensen" for at de mistenker preeklampsi (sv.sk.forgiftning). Har man i tillegg proteiner i urinen mer enn spor så må det hvile og mer overvåkning til. Jeg er hjemme fra sykehuset med preklampsi, blotrykket varierer veldig men med medisin og hvile har det blitt ganske stabilt på ca. 150/105. Det er nok muligens dette legen vil sjekke på nytt på mandag for å se om det var en "dårlig dag" eller om du må ha tettere oppfølging evt. medisiner. Håper dette hjalp litt Lykke til :D:D
270708 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2008 Hei:) Takk for svar. Jeg begynte å slite med så kraftig hodepine forrige uke at legen valgte å sykemelde meg.Er bra de sjekker opp i det iallefall.Babyen ligger iallefall riktig og hjertet slår bra,så da kan jeg selv alltids tåle litt plager:) Håper det går bra for deg de siste ukene også:)
MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 "tåle litt plager"... hmm... vet ikke helt om du "bare" skal se på det som litt plager om det utvikler seg... Det kan fort bli mye følger og hastesaker med en preeklampsi som ikke er "stabil" eller følges nøye opp og det eneste som gjelder er HVILE.... behandlingen er forløsning av barn og morkake.. De er veldig flinke stort sett til å følge det opp og er de i tvil så får du rugetid på sykehuset istedet.. Jeg har hatt endel andre komplikasjoner underveis, så mine gutter skal få komme ut rundt neste helg, får helt beskjed på mandag )
270708 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2008 Ja..må jo innrømme at jeg blir litt bekymret.Har vært VELDIG heldig hele svangerskapet helt frem til nå..Og dette er mitt første barn også,så alt blir jo nytt.. Leste et sted at noen steder har de begynt med å forløse barnet med keisersnitt om man får SVF så sent i svangerskapet,både for å spare mor og barn..Men vet ikke hvor utbredt dette er..Vil jo helst føde på "vanlig"måte da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå