anonym...! Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 har gått på pergitime i 3 mnd.. har ikm nå denne uke og testet positiv for 2 dager.. hadde så sterke smerter i livmor og høgre eggstokk.. blei innlagt på sykehus..de frykta graviditet utfor livmor.. på ul såg de ingenting i livmor men mange cyster på høgre eggstokk pga overstimulering..hcg va 67 rundt ikm tiden, hva vil dette sei?normalt?..smertene er nå mye mindre og eg fekk reise hjem.. skal tilbake om ei uka for å se på cystene og om eg har noe i livmor, eller om det er graviditet utfor livmor..når kan en se noe i livmor? legen håpet at eg var så lite på vei at de ikke kunne se noe ennå..har fått beskjed om å hålde meg med ro fram til neste ul..er så redd det skal gå gale, hadde utskrapning for ca 3 år siden pga tom fostersekk, hva er sjansene at dette skjer igjen nå? med tanke på at de ikke ser noe i livmora ennå..noen som kan hjelpe?
2 fra før,nr3 født jan.2011:) Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Er det endometriose du har? Jeg vet ikke så mye om det, men har en venninne som har det, og hun har to friske barn! :-)
anonym...! Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2008 eg vet ikke om eg har endometriose, har aldri blitt sjekka for det..eg har alltid hatt sterke smerter ca 1 liten uke før mens og under mens.. men har pco.. hadde venninen din sterke smerter då ho blei gravid? nå er det mens smerter eg har, kje så mye på siden lenger..er sånn at eg tror mensen kommer...
scoobydo Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 hadde også vanlig menssmerter når jeg trodde mensen sku komme... det viste seg at jeg var gravid Er et vanlig svangerskapssymptom det.. men om du har positiv test så må du vel være gravid Tror ikke smertene vi gi seg om det er svangerskap utenfor livmoren...
anonym...! Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2008 men smertene er så sterke, blei innlagt på sykehus pga det.. men er nå hjemme å smertene er mye mindre enn de var, men fortsatt litt vondt.. så då er det vell ikke svangerskap utenfor livmor? gyn såg ingenting i livmor då eg var på sjukehuset og det bekymra han.. men eg hadde jo nettopp testa positivt den dagen så en kan vell ikke se det så tidlig? hcg var 67, hva vil det sei? denne blei målt samme dag som positiv test eller dagen etter på... men så er det jo desse cyste greiene og, de ga smerte på høgre side, men kjenne ikke så mye til de nå lenger..
2 fra før,nr3 født jan.2011:) Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 hun hadde veldig store smerter og var inn og ut av sykehus. Hun fikk påvist endometriose ved hjelp av kikkhulskirurgi. (før graviditetene) Hun hadde en del smerter i starten av svangerskapene, men det ga seg når hun kom et stykke uti
anonym...! Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2008 eg skulle også på en kikkhulskirugi nå i begynnelsen på june pga vansker med å bli gravid.. men ble nå gravid med pergotime tab så eg må avbestille timen.. var veldig redd for graviditet utenfor livmor, legen fryktet jo også det.. men nå som smertene er mindre enn de var og dere sier det er normalt med smerter i begynnelsen så kan eg vell utelukke graviditet utenfor livmor, får vertfall håpe det.. skal på ny kontroll om ca ei uke, men er ikke noe kjekt å vente å ikke vite noe..
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #8 Skrevet 25. mai 2008 I minste tre siste svangerskap har jeg hatt så sterke smerter at jeg har ligget i fosterstilling på sofaen.Har måtta hatt ul fordi legen trodde det var på utsiden, men det var ikke det.En kan ha veldige smerter når en er gravid uten at det er noe galt, det er livmoren som strekker seg..
anonym...! Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. mai 2008 ok, veldig betryggandes å hørre at andre også har hatt slike smerter og ingenting har vore galt..har vore så redd og ikke klart å slappet av, men nå kan eg slappe litt mer av.. må bare vente i ei uke så får eg mer svar då..men tror det her skal gå fint nå... tusen takk alle sammen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå