Gå til innhold

Ville du latt ei på 14 passe barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa trenger sommerjobb, men jeg er litt skeptisk til dette med barnepass. Jeg veit selvfølgelig hva hun er god for når det gjelder små barn, men hva andre mener og tror har jeg liten erfaring med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Har gjort det allerede. Småtten er 2 år til sommeren.

Da jeg var på den alderen hadde jeg forresten lillesøsteren min på 2 alene innimellom og det gikk helt fint. Hadde henne over natta også.

Tror man bare må se an litt. Noen klarer det fint når de er 14, mens andre fortsatt ikke er til å stole på når de er 40.

Skrevet

Ja, hvis jeg hadde funnet en egnet 14åring så. Når jeg var 14 passet jeg en jente 2-3 timer hver ettermiddag 3 dager i uken. Gjorde det fra hun var ca 1 år.

Skrevet

Jeg var dagmamma for tvillinger på 2 år da jeg var 14 (altså i sommerferien), ellers så passet jeg nevøen min også også hele dagen når jeg ikke passet tvillingene.

Nevøen min passet jeg om natten også, og var også dagmamma på sommeren.

Ja, en 14 åring kan passe barn!

Skrevet

hun kan få passe mini her:) men dere bor jo helt sikkert ikke samme sted da. men jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med det. men måtte gjerne hatt en dag først sammen der jeg fikk sett at de gikk sammen og at mini ikke ble helt hysterisk.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det... Er nok litt skeptisk der. Var selv barnepike da jeg var 14, flink som bare det! :o) Er bare litt ress for at en på 14 ikke har kunnskapen til å handle rett hvis noe skulle gå galt...

Skrevet

Avhenger av 14åringen!

Bruttern på 20 er jeg ikke trygg på, stesøs på 11 derimot er ikke noe problem...

Skrevet

Hadde en jente som passa storebror hver dag en hel uke, sommeren når han ble 2 år...Hun var da 13 år....

www.tinkerbelle.blogg.noi kjenner familien veldig godt og hun har søsken som er like gamle som storebror her i huset. Gikk kjempe fint, de koste seg veldig mye sammen =))

Skrevet

ja guri meg. 14 år er jo ikke så lite det. er jo ganske så selvstendig og moden når en er 14 år. jeg begynnte i 10 klasse da jeg var 14, og du er ikke liten da. kan fint passe barn i den alderen. tanta til snuppa mi ble netopp 12 å ågr i 7 klasse, hadde ikke hatt noe problem med å la henne passe snuppa. jeg satt selv barnevakt hver helg i den alderen, om natta også.

Skrevet

Hehe... klart det avhenger av hver enkelt.

Hun venter jo nå sin 4 lillebor så hun er godt vant til små barn kan en si. Hun var 11 da 3.lillebror kom og vi har aldri brukt noen andre som barnevakt så lenge det er snakk om noen timer på kveld eller dag.

Hun tar de værste "rund-bedriti-bleier", bader, mater, lager mme, grøt osv, legger, triller, leiker osv som jeg selv gjør. Jeg har aldri måttet fortelle henne hvordan hun skal gjøre ting.

Kan jo legge til at alle småbrødrene har astma så hun fikser medisinering også når hun er barnevakt for gutta.

Men hva hjelper det at mamman hennes "går god" for henne.

Hun passer også 2 av mine venninners barn av og til, dem har 2 barn hver. Hun elsker barn og går helt opp i dem.

Men, det er jo opp til hver enkelt å vite hva som passer for dem da, men det er kanskje verdt å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...