Gå til innhold

jeg vil flytte!!!!! helvetes verden!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil!

jeg må!!!

jeg blir helt ødelagt av og bo her!

skal be om lån til og kjøpe denne.

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=12971484&sid=xz6cabaY0KD423395&WT.svl=Link

for det er helt umulig og leie noe her borte. (har ikke prøvd så volsomt lenge, men 2 jeg kjenner har aktivt prøvd i over 2 måneder og det har jeg ikke tid til)

men det er ikke der vi bor nå og der har ikke småen bhplass.

ææææ jeg vil, vil, vil flytte!!!

(dages stor klageinnlegg fra meg)

tror dere at jeg kan få så mye i lån med os, lån/stipen osv?

(jeg kan selge bilen om jeg flytter dit, selv om det byr meg i mot.. hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff kjenner følelsen. Jeg trives i leil men har helt teite naboer så skulle gjerne flyttet jeg også. Men vil ikke bo i kjelleren hos noen akkurat. Leier og har prøvd søke lån i kommunen. Her var det ikke mulighet å få lån med os, lån/stipend. Måtte ha jobb å vise til:(

I bankene fikk jeg heller ikke lån da jeg var alene og har så stort studielån. Har studert i 5 år så det er jo ikke akkurat lite:/ Kjipe greier. Satser på å komme meg ut i jobb snart så håper det blir en endring da i bosituasjon.

Startlån styrer kommunene selv så er forskjellig praksis fra kommune til kommune. Så kan hende du er heldigere;)

Du har ikke mulighet til å ha noen som kausjonist på f.eks et par hundre tusen? Med en slik EK er det større sjans, ihvertfall det jeg fikk beskjed om her..

Skrevet

Med EK mener jeg egenkapital. Glemte meg litt av..er jo ikke på skolen nå hehe..

-Anonymine

Skrevet

signerer både mortilgunnar og anonym. DRITT!!!!!

Skrevet

jeg hadde egentlig en kaunsjoist, men hun (altså min mor) skal låne alle pengene (700 000) til storesøster og bror. det gjør i grunn bare at jeg enda mer vil bort. (bor veldig nære dem nå)

alle er gale!!! (småen er syk og 4 dager innelåst, med kun familien og snakke med, det blir for mye!!)

i hvertfall når man har min familie.

Skrevet

Jeg vet ikke hvilke penger det er snakk om men om hun eier bolig kan du jo spørre om hun kan stille som kausjonist på et visst beløp? Forøvrig syns jeg nå det er litt "rart" å bare hjelpe 2 av barna. Nå vet jeg jo heller ikke hva søskene dine skal bruke dem til men så lenge det ikke er prekære ting tror jeg at jeg ville blitt svært skuffet om mine foreldre hadde hjulpet kun mine søsken med slike summer. Det å komme seg inn på boligmarkedet er ikke bare bare idag...

God bedring til småen;)

-Anonymine

Skrevet

det som var planen hennes var og kjøpe en hytt som vi kunne sette som sikkerhet. da hadde alle fått kommet seg inn på markede. det hun plutselig bestemte seg for og gjøre var og ikke kjøpe hytte men og låne pengene direkte til 2 av barna.

faren min har satt ned forbud mot og være kausjonist så lenge man ikke har noe de kan selge om det går til helvete. han er liveredd for og miste huset.

så da stiller jeg og lillesøster helt uten hjelp.

jeg vet at det er utrolig sært!. men hun er en utrolig sær person. og hun er hovedgrunnen til at jeg må vekk.

takk anonymine :-) du er snill du :-)

Skrevet

Takk, det var snilt sagt!

Skjønner godt du vil vekk da, hadde nok blitt veldig skuffa selv.

Skjønner også han er livredd miste huset men f.eks 200.000 ville hjulpet deg masse. Både kommunen og banken ville vært mer samarbeidsvillig, og for faren din sin del er sjansen for å miste huset ørliten. Men det å få noen til å stille er jo ikke akkurat noe en maser seg til så..

Men syns du skal samle alt av papirer, bestille deg time og prøve søke.

-Anonymine

Skrevet

jeg skal ned og snakke med de. si at jeg måååå vekk.

hm det er så trøblete og flytte fra kommunen også, for da mister ma bh plass og skoleplass (har privattimer, pga dysleksi)

*håper så utrolig mye det dukker opp en leie leilighet som jeg kan få bo i*

Skrevet

Er det nå jeg skal fortelle at jeg har vært inne i bygningen? En venninne bodde der da jeg studerte på Ås. Ok sted :-) Kanskje ikke akkurat den leiligheten, men en nabo :-) Jeg tror nok du får lån til den, den er ikke dyr, og det er lekeplass ikke langt unna, fine trillemuligheter og ellers ok. Hadde jeg trivdes på Ås hadde jeg nok blitt i området videre, men jeg trivdes dårlig uten naturen jeg er vokst opp med, og familien.

Men jeg hadde vært skeptisk til så høye felleskostnader, for de kommer til å øke pga renteøkningen.

Skrevet

Hei!!

Ville bare si at jeg forstår frustrasjonen din utrolig godt!! MEN om du skal kjøpe noe så please ikke gå for en lavinnskuddsleilighet!!!! Det kommer du til å bli slitende med, da er det mye bedre å finne en selveier, evt en gammel brl leilighet med mindre fellesgjeld. Den leiligheten du viser til er nesten ny og har da ikke begynt med nedbetaling av fellesgjelden enda, kun renter. Når avdragene også kommer, i tillegg til renteøkning, vil du høyst sannsynlig sitte i en nesten umulig situasjon hvor du ikke har råd til å bo og må selge med tap :/

Håper det løser seg for deg på en eller annen måte, det er viktig å trives der man bor!!

Skrevet

IKKE kjøp lavinnskudds leiliheter - er såå mange som ender opp som gjeldslaver - det var høøøøye bokostnader som skal betales i tillegg til lånet og de kommer til å bli høyere og høyer. Nå har det vært så mye om dette i media i det siste så jeg skjønner ikke at man i det hele tatt vurderer en slik mulighet!!! Selvom jeg skjønner det er fristende å komme seg bort og andel nå for tiden nesten er det eneste man har sjangs til å få kjøpt seg når man er alene. (hvertfall i området her jeg bor er det helt sinnsyke priser, ikke snakk om i helvette at jeg får lån som er høyt nok)

Skrevet

Jeg har selv andelsleilighet i et borettslag, bor på Hadeland så her betaler jeg samme prisen som den du la ut linken bare at min er 70 kvm. Jeg fikk lån på 270.000 kr som var innskuddet (mine foreldre måtte være kausjonister da), og betaler 4800kr i husleie + lån på 2000kr. Er ungdomsboliger, slik at det er visse reguleringer på at de ikke kan stige mer enn så og så mye i året.

Kommer nye ungdomsboliger rett ved siden av her, de koster 350.000 kr i innskudd og 6000 kr i mnd. Ferdigstilt nå til juli.

Forutsetter at du vil flytte til Hadeland da, hehe=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...