1881 Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 til ungene er plutselig sykemeldt og frem til rundt 6 juni. Begynner jo og lure på om de har sykemeldt seg for og slippe streikepenger som er lavere enn normal lønn, hva tror dere? Nå er det kaos på begge avdelingene til ungene, vikarer som kommer og går, ikke et eneste kjent ansikt og ungene er begynt og bli urolige. Hva skal jeg gjøre?
papoyo Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Synes ikke du skal mistenke dem for dette. De fleste som jobber i bhg er faktisk ganske streikevillige. Dessuten får i hvertfall de som er organisert i Utdanningsforbundet (altså pedagogene) utbetalt full lønn under streik, så sant streiken ikke blir meget langvarig.
hvorforerallenickopptatt? Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Hørtes ikke bra ut. Men er folk virkelig så utspekulerte at de tenker sånn tro?
mamman til to gutter Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Det kan jo være et eller annet veldig smittsomt også, men da burde dere fått beskjed om det og mange av barna hadde sikkert vært syke også. Eller så kan det være forhold til styrer el som gjør at arbeidsmiljøet er dårlig, men vil tro dere hadde merket noe til det før plutselig alle ble sykmeldt... Synes det er rart de har barnehagen åpen med bare vikarer, trodde nesten ikke det var lov. Tror jeg hadde valgt å ta barna ut av barnehagen til noen av de faste var tilbake, hvis jeg på en eller annen måte hadde mulighet til det, men det er sikkert vanskelig for de fleste når det er snakk om 2uker...
1881 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2008 Ja, det kan jeg love deg, da ikke alle ungene på et par avdelinger tok fri i romjulen som var så gikk de 2 som skulle ha vakter de dagene og sykemeldte seg, helt utrolig men de var nærmest sure på de foreldrene som hadde behov for og ha ungene i bhg disse dagene. Så fullt mulig er det nok ja. 2 av assistentene er heller ikke organiserte og om bhg stenger vil de jo ikke kunne motta lønn når det er streik. Og jeg er ikke utspekulert på om de har drevet og skaffet seg ulovlig sykemelding for flere har jeg møtt de siste dagene og det eneste jeg har fått høre er at den ene pedagogen har vondt i ryggen, men at 7 stykker har det går jeg rett og slett ikke på.
1881 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2008 Har kontaktet bhg sjefen i kommunen, hun skal ta opp saken, har vært stort sykefravær og ungene er jo blitt kjempeurolige. Mange aktiviteter er jo utsatt og månedsplanene følges ikke opp. Vi som foreldre har jo ikke krav på og vite hva de er sykemeldte for, men er det pga arbeidsmiljø så synes jeg vi kunne fått vite noe.
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Jeg ville stillt opp selv, samt tatt en spørrerunde om andre foreldre kunne bidratt...Så er det noen som kjenner barna i allefall...
papoyo Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Hmmm, dette høres jo ikke bra ut. Synd hvis dette er en trend i bhg din. Bare for å rette deg: de uorganiserte får vanlig lønn fra kommunen, så sant de ikke blir permitterte, noe som kan skje ved en langvarig streik. Ellers kan de settes til andre ting i kommunen.
papoyo Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Det er heldigvis ikke så mange steder det er slik, men jeg har tidligere jobbet sammen med noen som alltid sykemeldte seg ved veldig beleilige anledninger. Feks jul, påske, sommer osv. Hun ble også syk hvis jeg skulle ha fridag, eller ferie, skulle på kurs el.annet. Ikke moro. Heldigvis har denne personen sluttet.... Det er veldig belastende for de som faktisk møter på jobb, at noen er slik. Kanskje slike holdninger er smittsomt? Dårlig arbeidsmoral...
1881 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. mai 2008 Vi er flere foreldre som har tilbudt oss og dele dager i bhg med ungene, men det får et tvert avslag. jeg selv er sykemeldt, men det er en lidelse som jeg må bli bedre av, men jeg har sagt jeg kunne lage varmlunsj, bli med på tur de skulle ha på tirsdag, men ikke noe var aktuelt, men svindyre vikarer fra adecco var helt okey! Håper bare enhetsleder gjør noe snart, vi er flere foreldre som er bekymret for sikkerheten til ungene i bhg.
1881 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. mai 2008 Kan ikke tenke meg at de 2 vikarene som de har hatt i lengre tid, ikke fra adecco får lønn fra kommunen ved en streik fordi de får tilbud om jobb fra uke til uke og da er det jo liksom en grei deal og sykemelde seg for da må jo uansett arbeidsgiver betale sykepenger i minst 2 uker.
papoyo Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Nei, hvis de er vikarer uten fast avtale, får de jo ikke lønn. Da virker det jo rimelig utspekulert ja.
1881 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 23. mai 2008 Er sjokkerte over enkelte sin arbeidsmoral må jeg bare si, enden på visa er at man må bytte bhg til noe som er mer stabilt enn dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå