Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 sittet å skrevet søknad om å starte foreldrepermisjonen enda det er 8 uker til termin. Med start 7 uker før. Kjipt å måtte starte så tidlig, men de klarer jo ikke å få bestemt seg om jeg skal ha rett til sykepenger eller ikke jeghar nå ventet på den avgjørelsen i 1,5 mnd enda det var satt til hastesak. I sist mnd betalte de ut foreldrepenger så det gikk greit men det får jeg jo ikke denne mnd. Bare feriepengene som ikke akkurat dekker mye, og vi klarer oss ikke på mannen min sin lønning alene. desverre. Hadde opprinnelig tenkt å ha 100% utbetaling da så i det store og hele så har jeg jo like lang perm nå siden jeg satt den til 80%. Er ikke bare bare når man skal ha to så tette. (tro meg var ikke med vilje. Men når ulykken først var ute så fikk de heller komme tett.) Hadde jo ikke renget med at jeg skulle bli så dårlig at jeg ikke kunne jobbe i hele tatt da. (hadde en vikar jobb på 60% som jeg kunne ha hatt ut juni. men Nå må jeg til og med ha hjelp til å ta meg av jentungen, da jeg har fått beskjed om å holde senga.) Uff skyntes dette penge styret er så kjipt ja..............
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Uff, stakkars, NAV kan være litt av et styr. Har vært gjennom mølla selv da jeg fikk 2 tette, fikk "heldigvis"(?) bekkenløsningen tidlig i svangerskapet, slik at både jeg og legen så at jeg ikke kunne gå ut i arbeid igjen etter den første fødselspermen. Snakket med NAV og fikk beskjed om at jeg måtte sykemeldes fom første dag etter endt permisjon. Ble sykemeldt, fikk sykepenger, så alt ordnet seg, heldigvis...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Ja jeg har legeattester på at jeg ikke kan jobbe, jeg har dobbelt opp både bekkenløsning og svangerskapsforgiftning, får derfor ikke lov å stå opp av senga om det ikke er 100% nødvendig. Problemet er jo at jeg hadde sagt opp jobben før "uhellet" skjedde. Men hadde ingen tanker om at jeg ikke skulle klare å jobbe i vikariatet jeg ble tilbudt så var aldri snakk om å ta abort. Men de er så utrolig trege her, ba om at skulle det bli avslag så ihvertfall få det raskt så jeg kunne søke foreldrepenger. Joda setter hastesak på det sier ho på nav. 1,5 mnd etterpå har de enda ikke tatt standpunkt.(og ja jeg har purret på dem.) Så nå tør jeg ikke vente lengre for så å få nei og så måtte vente karnsje ukesvis på godkjenning av foreldrepermisjonen. Trenger penger til å betale unna lån og regninger. Jeg var sykemeldt de siste ukene av permisjonen med første så er ikke noe som oppsto etter endt permisjon, For da hadde jeg ikke hatt rett på sykepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå