1mor3barn&1000ideer Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Har det ganske vanskelig om dagen... Vi har tre barn sammen, vet han elsker meg og barna over alt paa jord, han sier han ikke ville overleve uten oss (og han mener det), har hatt det godt paa alle mulige maater...MEN: -Han jobber og reiser veldig mye (men vi har derfor god okonomi) -Han kan la vaer aa ringe paa ukesvis naar han er bortreist(sier at det gjoer for vondt for han aa snakke med oss naar vi er saa langt borte) -Han er ekstremt lat (mtp fikse hus og hage, vaske, rydde, fikse ting) -Hvis jeg klager eller paapeker ting jeg ikke er fornoyd med saa kan han finne paa aa stikke av, og komme hjem dagen etter. -Han unngaar diskusjoner, om dette jeg beskriver, for enhver pris (kan stikke av, nekter aa snakke med meg, tar ikke tlf, er steinhard mot meg og viser ingen folelser) -Naar han ikke er hjemme, gir han sjeldent beskjed om naar han kommer hjem, eller hvilken dag han kommer hjem. -Vi har ikke hatt sex paa flere mndr Det jeg syns er mest vanskelig er dette med at han "skrur av" folelsene sine og "glemmer" oss naar han har perioder med mye jobbing/reising. Han har en veldig hoy stilling og jeg skjoenner jo at det krever mye. Men at han ikke ringer, eller svarer paa tlf eller sms, over dager og uker, det er helt uforstaaelig for meg. Han sier det er fordi han ikke orker klaging og masing, men da kan han jo unngaa aa snakke med meg, bare han kunne ringe barna i det minste. De skjoenner jo ikke hvorfor han gjoer dette her. Han er veldig distre og impulsiv, gjoer noenganger ting uten aa tenke seg om. Det er faktisk mer positive ting ved han enn negative, han er en fantastisk pappa, snill mann, raus og positiv til livet. Men naa i det siste har ting vaert ganske kjipt mlm oss pga at jeg begynner aa faa nok. Jeg foeler at jeg gir og gir, kjemper for forholdet og alt er styrt etter hans jobb etc.... Og naa lurer jeg paa om jeg skal gaa fra han. Hva synes dere jeg skal gjoere? Har dere opplevd noen som kan "skru av" slik som min mann gjoer??
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Har ikke noen som helst erfaring med menn som din, men kanskje ta en prat om hvordan han jobber? Kanskje se seg om etter noe annet? Jeg vil jo tro at han, innerst inne, heller vil ha familien sin enn denne jobben? Men jeg vet ikke om det er noen god løsning asså, det avhenger jo også helt og fullt av denne mannen. Lykke til iallefall!
EierIkkeFantasi Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 huff enig med tillab, ville prøft og satt meg ned å snakket skikkelig med han å forklart hvordan du og barna føler det,og om han kansje kunne vurdert ny jobb,,ivertfall fått en bedre ordning på det for alle sin skyld..si hva du føler..lykke til
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Jeg kjenner meg igjen i historien din, selv om vi ikke har det helt likt... Min mann reiser også veldig mye, men ringer flere ganger pr dag så det er ikke det... Vi sliter mer med at han har så darlig samvittighet for den tiden han mister med oss, at alt jeg sier blir tatt som kritikk... Så når han endelig er hjemme krangler vi bare... det er utrolig slitsomt. Vi holder også på å pusse opp hjemme, blir jo ALDRI ferdig siden han er på farten støtt! I løpet av de siste 6 ukene gar han vært hjemmefra ca 30 dager. Jeg har sagt ifra at jeg ikke orker mer, han har endelig forstått problemet og 1 juni begynner han i ny jobb. ) Han får en høyere stilling, og vi vil ikke gå noe særlig ned i inntekt selv om han ikke kommer til å reise noe særlig. Mine argumenter var at barna er små nå, og hva skal vi med masse penger når vi ikke har noen pappa? En pappa som er tilstede kan ikke kjøpes for penger.... Det er forsent å angre når barna er store og nesten ikke kjenner pappaen sin... Håper dere finner en løsning på problemene! Lykke til!
1mor3barn&1000ideer Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har tatt opp dette med han mange ganger, og han sier at slik er det bare, han vil ikke bytte jobb, eller jobbe mindre (paastaar at han ikke kan det). Jeg har da sagt at da mister han familien sin, og dette svarer han ikke paa...."skrur av" er det han gjoer da. Han har liten tid sammen med barna, virker ikke som han har noe daarlig samvittighet for det....han hadde det slik med sin egen far, og har ikke tatt skade av det...sier han. Barna er saa smaa,5 mndr, 2 og 4 aar, og alt ansvar ligger paa meg.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Huff, det høres ut som du har det trått! Men hvis det er som du skriver, at han ikke kan leve uten deg bør han vel forstå alvoret nå? Det gjorde pappaen her i huset da jeg truet med å ta barna og reise. Samtidig som jeg argumenterte med at jeg nå skal ut i jobb. Jeg har gått hjemme/studert de siste to årene, så vi har levd utelukkende på hans lønn. Jeg hadde jo ingen sjans til å få meg en ok jobb med en mann som aldri er hjemme. hvem vil vel ansette en person som er like fleksibel som et berg? Med 2 inntekter vil vi tjene mer enn med hans ene i den forrige jobben. Jeg fikk iallefall viljen min... Det er typisk min mann å stenger alt ute også. Nå har han feks lagt seg. Vi begynte å diskutere litt i sta, og isteden for å komme til bunns i ting gikk han bare å la seg... Skikkelig voksent.... Jeg blir så frustrert!
1mor3barn&1000ideer Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2008 Uff ja det er skikkelig frustrerende aa aldri kunne diskutere noe... Det er jo en stor del av problemet med oss, at jeg maa jenke meg etter han hele tiden. Kan ikke jobbe, gaa paa skole dagtid, eller ha faste avtaler paa kveldstid pga hans jobb. Har vaert hjemme med barna hele tiden, og naa foeler jeg at jeg har ofret alt paa en maate, mens han ofrer ikke en ting!!! Han har det jo kjempespennende han, i jobb og med reiser, mens jeg vil snart spy av disse fire veggene!!! Derfor er det jeg tenker at det er bedre aa vaere alenemor, for i det siste halve aaret er det ikke et forhold dette her engang!
Manhattan skyline Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Sorry, men du har det BEDRE som alenemor, jente!!! Jeg blir så sint på dine vegne når jeg leser innlegget ditt! Han respektere jo ikke deg i det hele tatt. Ikke ringer eller svarer på sms på dagesvis når han er på jobbreise? What??! Han holder deg nede, kom deg opp til overflaten så du kan puste selv. Jeg ville tatt min hatt og gått. Vet at det sikkert er vanskelig, men de tingene du beskrev var så grove i mine øyne at jeg ser ikke noe annet alternativ. masse lykke til, jeg stråler styrke til deg så du klarer å gå fra denne egofyren.
*Joa* Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Sorry min pessimisme, men han lever ikke et dobbelt liv?? Han har ikke noen andre på "den andre siden"?? Det hadde jeg følt dersom min mann hadde uttrykt slik kjærlighet ovenfor oss til tider, men så skru det av....+ att han ikke svarer på tlf og sms.... Syns det lukter ugler i mosen...
1mor3barn&1000ideer Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. mai 2008 Klart jeg har tenkt mine tanker om det og, men jeg vet at han er ute og reiser i forskjellige land, noe han maa pga jobben. Om han ogsaa er utro/ one night stand kan jeg jo ikke vite...Men tror egentlig ikke det. Uff dette er utrolig vanskelig...
Mamma til to tette Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 Mannen min reiser også mye og har en veldig krevende lederstilling men han kunne aldri levd uten å snakk emed oss flere ganger om dagen. Noen ganger må han selvsagt spørre "Er det viktig? Er på vei i et møte?" men er flink til å ringe på vei mellom møter (er i møter hele tiden). Han harogså dårlig samvittighet for at jeg må takle syke barn og andre tøffe tak alene men han kompenserer med å gjøre ALT når han er hjemme. Jeg er gravid i 7 mnd så det er tøffe tak alene. Jeg tror jeg ville innkalt til en seriøs prat, jeg vet ikke hvordan du skal nå inn til ham men få barnepass til barna og sett av en kveld til det. Lås ham inne he he. Og så må han enten se alvoret eller så må han finne seg et nytt sted å bo.
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Gi han en sjanse til å bli med på familievernkontoret, så får du se hvor ivrig han er på å beholde dere... Ville absolutt tatt dette alvorlig opp med han.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 23. mai 2008 jeg har faktisk sagt at jeg vil separeres, og vi skal til megling ganske snart. Tror ikke det gaar opp for han hva som skjer foer vi sitter der, men da er det for sent synes jeg. Virker som han ikke vil gjoere noe...latskap igjen. Men tror nok at han vaakner naar vi er til megling...men da er det litt vel sent!!
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #14 Skrevet 23. mai 2008 Hm, forstår ikke helt det med at det meste med han er positivt etter hva du har fortalt her...Krev mer for deg selv, jente!!!
Koseklompen Skrevet 23. mai 2008 #15 Skrevet 23. mai 2008 Jeg vet iallefall med meg selv at jeg ikke hadde vært lykkelig om jeg hadde hatt det slik. Og det ville barna merke og blitt påvirket av. Men jeg ville gjort det jeg kunne for å få til en løsning til det bedre først før jeg hadde gått til det skrittet som å gå fra han. Håper inderlig dere finner en løsning. Kan ikke være lett *klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå