Mymlen Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Fikk foreldrepengene fra nav i dag. Pleier vanligvis å få de 30. hver mnd., men et par ganger har det kommet tidligere. Men jeg trodde feriepengene skulle bli utbetalt i mai, men jeg har fått de på denne utb. Noen som vet?
Mymlen Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har IKKE fått de på denne utb. skulle det stå :-)
majsenna™ Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Feriepengene kommer i juni.. trodde jeg. Og det er vel ikke NAV som utbetaler de, men din arbeidsgiver hvis jeg ikke er helt på jordet.. Feriepengene er jo noe du har krav på fullt utbetalt, så de faller litt utenom 80% regelen hvis det er det du har valgt:)
CB-BabyBoy Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Du får feriepenger fra NAV om du var sykemeldt under svangerskapet, om ikke så får du fra arbeidsgiver og da er det de som regulerer utbetalingsdatoen. Jeg får litt fra arbgiver og litt fra NAV siden jeg var delvis sykemeldt og min idiotiske arbeidsgiver synes det var sååå fint å dele opp lønna mi Jeg snakket også med NAV i forrige uke, de sa at foreldrepengene kommer nå i slutten av mai og feriepengene enten i slutten av mai eller starten av juni. Noe nærmere informasjon hadde jo vært å være servicevennlig og det kan ikke NAV drive med Hmm synes det at jeg ikke liker NAV nevneverdig godt??
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 feriepenger fra NAV skal komme på mai utbetalingen. Man har krav på ferie penger av de 15 ( hvis man har 80% dekningsgrad) første ukene man får foreldrepenger. Ferie pengene fra arbeidsgiveren din skal du få når du tar ut ferie, men mange praktiserer utbetaling i juni.
Mymlen Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2008 Tusen takk for svar! Da får jeg vente på de skarve feriepengene:-) Fikk de fra arb.giver da jeg gikk i permisjon siden arb.forholdet opphørte da. Var også delvis sykmeldt siste tre mnd av graviditeten.Visste ikke at jeg får feriepenger fra de også, men det var bra! Ang. NAV - overbelastet etat spør du meg. Er bare flaks hvis man treffer noen som kan svare på det man lurer på når man tar kontakt... Jeg får nesten 9000kr for MYE i mnd av nav. Har klaget på dette flere ganger, men det virker ikke som om de vil ha pengene side tilbake.Så her sitter jeg med en ekstra konto med nå 50 000kr på som jeg ikke tør bruke. Men blir fristet snart!
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Hvis du er arb.ledig -slik som jeg- får du ikke feriepenger av fødselspermpengene nå..... Då blir de tillagt for hver utbetaling de gjør..... Så jeg får også "litt ekstra" hver mnd, og ikke feriepenger nå i mai/juni.
Gjest mphs Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Tror du må ha missforstått noe nyttnick *05.10.07*. Om man er arbeidsledig og får foreldrepengene utbetalt av NAV får man fereiepenger for de første 12/15 ukene året etter opptjening.
lillegull:) Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 samle trådene her.. vi får altså feriepenger fra nav nå i mai?? hadde håpet de var inne i går, men det var de ikke..
Axus' girlfriend Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 er det slik at om man er sykmeldt over årskiftet så må man vente til neste år for å få feriepengene utbetalt? jeg var sykmeldt over årskiftet 07/08, og vil derfor ikke få feriepengene mine før 09..??får heldigvis noe fra arbeidsgiver om det er slik.
silje-Thea 010108;) Skrevet 24. mai 2008 #11 Skrevet 24. mai 2008 når ble du sykmeldt..ble du sykmeldt før jul..feks 1 desember så får du ferie penger for de dagene...og det du eventuelt var sykmeldt etter nyttår det får du da i 09;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå