Gå til innhold

Hjelp! Bløtkake!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage bløtkake for første gang! Noen som har en god oppskrift å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper alltid sukkerbrød, syns det er pesete å bake, men det finnes sikkert mange gode oppskrifter på nett. Er en på sukkerpakken også. :)

Ellers dynker jeg med saft fra en ananas-boks, tar 1 lag med krem blandet med bringebær, 1 lag med krem blandet med vaniljekrem (i boks fra butikk) og siste lag med krem og bananskiver eller noe annet digg. Godt med sjokoladebiter, jordbær, nøtter eller annet også. På toppen har jeg vanlig krem og pynter med det jeg måtte finne i butikken.

Veldig enkel bløtkake da... Men den pleier å bli god! :)

Skrevet

Jeg pleier også å kjøpe sukkerbunn, sånn tredelt.

På første laget har jeg vaniljekrem og bringebær.

Andre laget, vaniljekrem og blåbær.

Så dekker jeg enten med vaniljekrem, pynter med bærene og strør knust sjokolade oppå, eller så dekker jeg den med mmf.

Skrevet

Ingen problem å lage deilig hjemlaget bløtkake. De sukkerbunnene du kjøper på butikk smaker helt grusomt synes jeg.

Sukkerbunn 24 form/26 form:

Egg 4/5

Sukker 120g/150g

Hvetemel 120g/150g

Bakepulver 1 ts

Visp egg og sukker til eggedosis. Tilsett med sikt hvetemel og bakepulver. Stekes 150 grader ca 45 min nederste rille.

Del i 3 eller 2 :)

Fyll:

Pisk 2 kartonger (små) med krem. Bruk ca 1/3 og bland med vaniljekrem. Legg dette nederst i neste laget legger du det samme men legg friske jordbær og banan oppå vaniljekremblandingen. Så dekker du hele kaken med krem og pynt oppå med raspet mørk kokesjokolade og friske jordbær.

NAM NAM NAM alltid populær :)

Skrevet

Ikke KJØP sukkerbunn, de er så dårlige! Fort og enkelt å lage en, oppskrifter finner du på sukkerpakken, potetmelpakken, detsoteliv osv

Jeg deler den i 2 og dynker med saft. Smører en lag med jordbærsyltetøy (uten klumper, de liker jeg ikke) over det nederste laget, og drysser riflet kokesjokolade over, + et tykt lag pisket krem med vaniljesukker. Legg topplaget over, og dekk hele kaken med godt med krem. Dryss riflet kokesjokolade over hele kaken, og pynt med friske jordbær i skiver rundt kanten oppe, gjerne på siden også, og sett 2-3 hele jodbær i midten.

Enkel og veldig god!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...