Kaffemocca Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Har en sønn på snart to som jeg har ammet helt til nå, men nå har han begynt å våkne mange ganger om natta for pupp og det orker ikke mamman(han sov hele natta før)så nå har jeg satt en stopper for puppen. Det som er problemet er at han kommer seg ut av senga selv så han kommer inn til oss om natta og det går ikke å få han til og sovne i vår seng uten pupp så nå må han tilbake i sin seng. Men det er ikke han særlig gira på, han skriker og hyler og spreller som besatt og er vanskelig å roe. Må legge til at dette er første kvelden da, ser for meg en laaang natt=/ Noen som har en menig om hvor mange netter det kan ta å få han til å sove hele natta i sin egen seng igjen? Og hvor lang tid tar det før han "glemmer" puppen?Eller andre tips om hvordan jeg kan roe han? Har forsøkt med vann, men det avviser han glatt.
Gjest MMJ Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Legg deg i stua eller et annet rom... helt til han slutter å komme inn til dere. Dette på du være beinhard med bare
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Vær møkkonsekvent, følg han inn i egen seng igjen. Prøv å ikke prate for mye eller slå på lys, bare vær vennlig og bestemt. Sitt der til han sovner. Kanskje det er lurt at far i huset gjør denne jobben - en han ikke assosierer med trøstepupop etc.?
Kaffemocca Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2008 Ja, har bestemt meg for å være konsekvent som bare det=) Det MÅ jeg med han. Han blir enda mer gærn på pappan sin, men han skal ta natta i morgen hvertfall. Men det med å sitte inne hos han har jeg ikke prøvd, kanskje han ikke går ut av senga da..
piano♫ Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Pappan må trå til. Han har ei flaske med vann tilgjengelig, da er han ikke tørst, hvertfall. Lykke til :-)
*gruffalo* Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Ei jeg kjenner reiste vekk ei helg når de skulle slutte med pupp. For nytta ikke å slutte når hun var der. Så kanskje det er noe å prøve?? Og på ei helg var hun ferdig i alle fall...
Kaffemocca Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2008 Takker for lykke ønskninger=) Kanskje jeg rett og slett skal ta med meg storebror å reise til mamman min noen netter da så må han ta til takke med pappa.Godt at pappan er utstyrt med en god del tålmodighet og fint greier sovne mens han sover på dagen. Hmm, tror jeg går for denne løsningen jeg, merker at jeg alt nå ser på dette som litt umulig siden han har vært våken fra kl 21 nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå