Gå til innhold

I dag fikk jeg tøybleier i posten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så spent på å bruke de. Jeg må si at ved første blikk så virker de utrolig mye mykere enn engangsbleier, og penere å se på er de også. Ser ut som vanlige bleier, i fine pastellfarger. De er laget med vanntett, pustende trekk på, så det blir like enkelt å skifte som papirbleier. festes med borrelås. Skal ha rispapir inni, slik at bæsjen bare kastes i do. Da blir det mindre lukt på badet enn av vanlige bleier. Og jeg slipper å fly ut i søpla med bæsjebleier hele tiden..... savner ikke det fra sist bleieperiode! Enklere å finne veien til vaskerommet hver andre, tredje dag.

Og ikke minst kommer jeg til å spare litt over to tusen kr pr år, og kan ha litt bedre miljøsamvittighet. Det blir ikke et tonn med spesialavfall etter oss. Noen flere trær som ikke trenger hugges. Føles bra!

Må bestille flere, men det er så mange farger og mønstre å velge i at det er ikke bare, bare.....

Må bare vente på babyen nå! : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags bleier har du valgt?

-Jeg har kjøpt inn noen prefold med pul, men har lyst på noen fler. Men aner ikke hva jeg skal velge (spes. med tanke på størrelse).

-Sambo er nå litt skeptisk. Når jeg tok det opp, så han på meg å spurte "vi må vel ikke begynne med det sånn med engang?". Han har aldri skiftet en bleie før i sitt liv... Jeg har derimot skiftet en god del tusen og veit hva jeg går til (ikke tøybleier da!)

Skrevet

Jeg fikk inntrykk av at BumGenious og FuzzyBunz er de mest populære, så de skal prøves nest etter brettebleier. Jeg kjøpte størrelse small, og de blir nok litt store for den helt nyfødte, ja. Brettebleier var visst tingen på de aller minste rumpene, og så bruker man lettvintere løsninger etter noen måneder. Har kjøpt en all-in-one og en formsydd som trenger trekk over. velger da pul-trekk, som tørker fortest og er tynnest under klær.

wetbag blir det neste som skal kjøpes inn, for å ha de i mellom bruk og vask. Og jeg har kjøpt flytende vaskemiddel for å slippe pulverrester i stoffet. Nå skal de bare vaskes et par ganger før bruk, sllik at de suger skikkelig.

har du vært på bleieboden.no?

Skrevet

Hva slags trekk har du kjøpt til til å ha over brettisene? og hvor mange? -ikke veldig overbevist over ulltrekk, blir selv veldig sår av det.

-Er ennå ikke helt stød på dette.... Men har tittet litt både på de ulike nettbutikkene og litt på tettinntill, men langt fra klok ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...