blir gal Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 GIkk på vekta og den var nå 102 kg.3 kg på 3 uker.Så har gått opp 15 kg nå,er i uke 32.Hun sa det ikke gjorde noe,fordi jeg var såpass høy.Det er værre å være lav mente hun.litt godt å høre det,men:-).hun trodde heller ikke jeg ville få noe problemer med å gå det av meg.men,veit ikke jeg:-(.Så sa hun at jeg ikke trengte å gå opp noe mer en 4-5 kg til.Og jeg har 2 mnd igjen.Så redd for å ikke greie det:-( .Så prata hun om at jeg kunne ta en glucosetest. Etterpå gikk jeg deppa hjemover.Føler meg så svær!!!
liberobleier Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Hvis det er noe trøst så har jeg gått opp 16 kg og er i uke 27+0
Makko med to små gutter Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Er du i god form? -I såfall kos deg med det! Hørest ut som en flott jm du har fått! Husk at den lille i magen har det bedre når du har det bra! Finn deg noen fine klær som viser fram den flotte magen din, og bekymr deg for kg etter fødsel (ok jeg sier ikke at du bare skal proppe i deg alt du kommer over, men lev normalt!). Det er ikke så stress som alle skal ha det til med denne glukosebelastningstesten (bortsett fra at det er kjedelig å vente i 2timer!). - Jeg har tatt en gjennom et forskningsprosjekt jeg er med på, og skal ta en til. Synes det er betryggende å sjekke at jeg ikke får sv.diabetes for jeg har og som jm så fint sa det "noen kg for mye". Går det ann å spørre hvor høy du er? -Siden jm mente det ikke gjorde noe siden du var høy?
blir gal Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2008 Hei igjen:-).Vil jo ikke si jeg er så høy.trodde det var vanlig jeg.175.startvekt på 85-86.hun syns det var normalt til meg.men,jeg blir skremt når jeg hører tallet.har en litt kraftig beinbyggning.har jo fått litt sjokk når det har skjedd så fort.
blir gal Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2008 Trodde liksom ikke jeg kom til å legge på meg så mye jeg da.ettersom jeg ikke var kjempe tynn fra før.ikke vært kjempe tykk heller,men.vekta er høy uansett.
Promp Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Hei, ikke depp!! Dette får du da virkelig ikke gjort noenting med?! Sånn er det bare når man er gravid! Noen går opp mye, andre går opp lite. Men i bunn og grunn er det jo ikke så mye man får gjort med den saken! I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp bare 12 kg. Det tok lang tid før jeg fikk mage, og det syntes ikke noe særlig før jeg var 5-6 mnd på vei. Denne gangen har jeg gått opp mye allerede, og igår leste jeg i en gravidbok jeg fikk hos legen at man helst ikke burde gå opp mer enn 2 kg de 3 første måndtene... Og det synes jeg er veldig rart at noen som lager en bok for gravide kan skrive... De burde jo vite bedre, nemlig at dette er så variabelt for alle. Dette ble langt, men det jeg vil si er at dette skal du ikke tenke på nå!!! Nyt de siste månedene av svangerskapet ditt!!! Masse lykke til!!!
blir gal Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2008 Det er jeg enig med deg i.ikke så lett å følge oppskriftene i disse bøkene og bladene hele tiden.så kommer jeg til jordmor å lege da.så sier de forskjellig.ikke lett da.
nummer 3 kommer i desember Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 Hei. Vil bare muntre deg opp litt. Jeg er gravid for 3. gang, og begge de to andre gangene har jeg gått opp 30 kg. Med førstemann veide jeg 68 kg når jeg ble gravid, et år etter jeg fødte viste vekten 76 kg. Så den gangen klarte jeg ikke å gå ned alt, men prøvde ikke så veldig heller fordi vi skulle ha en til ganske snart. Med andremann viste vekten 106 kg på siste kontroll, fikk litt sjokk kan man si. Men et år etter uten noe særlig innsats var jeg nede på 76 kg igjen, så nå skulle liksom kampen begynne for å ta av de siste kiloene fra første svangerskap. Men før jeg rakk det så var jeg jammen gravid igjen, og denne gangen har jeg kun gått op 1,5 kg og er nå 11+0. Ble litt langt det her, men det jeg prøver å si er at det fins håp for oss som legger på oss mye. Hos de fleste blir det borte igjen, bare man tar tiden til hjelp. Når man har lagt på seg så mye som jeg gjorde så kan man ikke regne med å være normalvektig etter 2 mnd. Noen for jo mye vann i kroppen også, noe jeg nok hadde. For jeg veide meg når jeg kom hjem og hadde tatt av meg 10 kg på 3 dager. Ikke tenk så mye på det nå du, kos deg med svangerskapet og forbered deg til det utrolige som skal skje. Så kan du ta kiloene senere. Kanskje blir de borte før du vet ordet av det. Lykke til videre.
blir gal Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. mai 2008 Takk,for oppmuntring:-) Ska prøve å ikke legge på meg mer en 20 kg jeg da.ikke mer enn 4-5 kg til.hvordan ska jeg greie det på 2 mnd?føler som jeg har litt press på meg.hvorfor kan ikke heller jordmor si jeg er for feit,om ho mener det?ho sier jo også samtidig at det er ikke så farlig,pga høyden osv.skjønner lite jeg nå.så om jeg legger på meg 20-eller 23,hva gjør det.virka som hun mente for min egen skyld,så det ikke skulle føles for tung.trenger jo ikke bli over 106 jeg heller.
nummer 3 kommer i desember Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Hei. Kan jo være pga av deg selv at hun sa det, må jo innrømme at det var tungt på slutten å veie over 100 kg. Jeg er forresten 171 høy, så er jo litt lavere enn deg. Om du legger på deg 5 eller 8 kilo til tror jeg ikke det gjør så stor forskjell. Er veldig greie der jeg går forresten, der står vekten på gangen og jeg veier meg før jeg kommer inn. De har veldig liten fokus på det med vekten, og sier at det er frivillig om jeg vil veie meg hver gang. Anbefaler jo å gjøre det for å kunne følge litt med. Også undersøker hun meg hver gang for å se om jeg har mye vann i kroppen. Hvis jeg har det må jeg veie meg for å se om jeg har lagt på meg unormalt mye fra forrige gang. Ikke tenk så mye på det du. Litt kjedelig å tenke tilbake på den siste tiden som gravid, å finne ut at det eneste du sitter igjen med av minner er bekymring om vekten. Fokuser heller på alle de fine tingene det er å gå gravid, det som vokser og gror inni deg. Er jo tross alt ikke så mange mnd av ditt liv du opplever det her. Lag deg menge gode minner i stedet for dårlige. Kos deg og nyt magen din.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 24. mai 2008 #11 Skrevet 24. mai 2008 Det er FOR mye fiksering over vekt og sånn i dag. Husk at før i tiden så var det stas å være stor! "åh, har du lagt på deg, så fin du var" sa de da! Er i uke 21 selv, og har bare gått opp 1 kg! Så jeg er bekymra for at jeg går opp for lite. Men prøver å slappe av å tenke at jo mindre jeg legger på meg, jo mindre trenger jeg å ta av. Men man trenger litt amme-fett når man skal amme, så er litt bekymra for det også... Spiser normalt(eller hele tiden!!) Nei, kos deg med å være gravid du! Så får du se etterpå hvordan det blir!=D
Mamma-til-3-jenter Skrevet 24. mai 2008 #12 Skrevet 24. mai 2008 Det er da ganske vanlig å ha gått opp 15 kilo når man har kommet så langt som du har. Ihvertfall etter hva jeg har hørt...? Men ikke bekymre deg for vekten, kos deg med magen. Når babyen kommer kan du trille lange turer med den lille. Og så tar du nok av deg litt når du ammer også. Håper du greier å slutte å bekymre deg. *klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå