Gå til innhold

Støtt aksjonen "NEI TIL HØYE BENSINPRISER" !!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det gått for langt. Boikott Shell og Statoil for og starte priskrig for og få ned bensinprisene. Politikerene sier det ikke vil hjelpe. Men vi må jo prøve noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke søren!! (Men jeg er helt enig i at NOE har gått for langt!)

Norge har nesten billigst bensin i Europa, i forhold til inntekter og BNP. Folk kjører jo som bare det! Bare fint om vi brukte bilen mindre. Og jeg bor på et bittelite sted der man er helt avhengig av bil. Det er da mye, mye viktigere å ta vare på miljøet enn å spare noen usle kroner! Det dør barn av sult hver dag!!!!

Ærlig talt!!!!

Skrevet

Har man råd til å ha bil, har man stort sett råd til bensin også.

Kjør litt mindre, bruk føttene, kollektivtransport eller sykkel.

Ja, jeg også synes at bensinprisen er for høy, men miljøet er viktigere.

Unntaket må være de som bor på steder hvor man er avhengig av bil, steder hvor det ikke finnes kollektivtransport.

Skrevet

Bensinprisen var oppe i 13.50 kr/l igår, men det gjør meg faktisk ikke så fryktelig mye... Men jeg har liten tro på at høyere bensinpriser gagner miljøet i særlig større grad, vi kjører like mye uansett pris, for her går bussen kun 2 ganger tidlig om morningen og en gang på ettermiddagen, og da snakker jeg mandag-fredag, ingen buss i helga ;)

Skrevet

Det som irriterer meg er at nå har de mast om diesel biler i en halv evighet, spar penger, drivstoff og miljø. Og når vi og mange andre nå har diesel bil, så er faen meg prisene på diesel høyere enn noe annet!

Skrevet

Tror dere seriøst at staten har satt opp bensinprisene for at miljøet skal bli bedre?

Syntes at et olje og bensinland som vi er, så er det så forpult dyrt med bensin. Ikke nok med at man må betale dyre dommer for veiavgift for dårlige veier (noen iallefall) og bommer overalt også skal de skyte bensinprisen til himmels? Nei ÆRLIGTALT! Nå må faen meg Norge begynne å tenke litt...Faen vil ha mer! Rentene er skyhøye, skatten er høy...hva pokker blir det neste?????? BUSS?? Det er iallefall dyrt!

Skrevet

Faen vil ha mer ja, det er stikkordet!

Standard dustekommentar: "Nå må Norge begynne å tenke litt!" Hahaha, så latterlig!

Skrevet

Hva pokkern er det som er så utrolig latterlig med den kommentaren? Det lurer jeg grundig på!!!! Ikke alle som svømmer i penger! Og jeg er en av de som egentlig ikke har 1kr til overs i mnd! Skatt skal de ha, veiavgift skal de ha, årsavgift på bil skal de ha, mere renter skal de ha, og nå skal de og ha mer penger via bensinen? ALT koster penger her i Norge!

Ser det latterlige i det ja, men ikke på samme måte som deg!

Skrevet

Støtter det allerede pr e-mail :)

Vi hadde så lyst å ta en NordNorge tur i sommer, men tror vi må bare holde oss hjemme :(((

Skrevet

Enig med anonym 00:00.

Begynner å bli mye nå.

Skrevet

Ganske enig med de to andre anonym her. Nå burde det vel stoppe et sted vel? Syntes de skal ha penger av alt jeg assa!

Skrevet

Jeg skal gi deg rett i noe ihvertfall; ALT koster penger her i Norge! Skal også føye til noe; ALT skal staten ha en del av!

Først skal arbeidsgiver betale arbeidsgiveravgift for å holde oss i arbeid; så betaler vi skatt av lønna; deretter er det MVA på alt vi handler; det er ulike avgifter til staten på strømmen vi bruker; vi betaler avgifter til staten når vi kjøper bil; og deretter avgifter til staten gjennom bensin/diesel; så er det veiavgift på alle kjøretøy stort sett; dersom vi ikke har gjeld, men penger på bok betaler vi formueskatt av disse pengene - som vi allerede har skattet for da vi tjente dem; dersom vi kjøper hus må vi betale høye dokument og tinglysningsgebyrer; når huset så er betalt ned, betaler vi igjen formueskatt fordi vi eier hus uten lån; så dør vi, og jaggu skal det ikke kreves arveavgifter også på det vi har skrapt sammen og skattet og betalt avgifter på 150 ganger allerede.

Snakk om sugerør ned i pengboka ;)

Skrevet

Ja!! boikott alle bensin stasjonene, aldri fyll mere bensin eller diesel før prisene er gått ned.. Begynn å gå til jobben.. Og ikke minst!

Gå å handle storhandel på butikkene når vi trenger dagligvarer..

Virkelig det teiteste jeg har hørt, må være en skikkelig idiot som tror at staten vil sette ned prisene fordi at hun/han lager et innlegg om det på BIM...

Skrevet

Er jo ikke alle stasjonene det er snakk om, om du leser innlegget bedre. Er snakk om å boikotte de største bensinselgerene, så de mister kunder, så igjen må få tilbake kunder. Og det gjør de da ved å sette ned prisen på bensin, og da igjen vil de andre stasjonene rette seg etter det. Er ikke bare på BIM denne boikotten er skjønner du. Har hørt og lest om den de siste 2 dagene.

Skrevet

Tenk om alle hadde tenkt som deg da anonym 00:19. At en person eller en tråd ikke har noe hensikt. Da hadde det vært minimalt med tiltak for å rette opp samfunnet vårt! Glad noen tar saken i hendene jeg, og støtter aksjonen fullt ut! Moro å se om det funker. Skader ikke prøve.

Skrevet

Javisst!

Kjempe bra skrevet!

Kan bare svare at DEN signerer jeg fullt ut!

Skrevet

Latterlig ide at statoil og shell kommer til å sette ned prisen på bensin dersom folk ikke kjøper bensin hos dem... Følger dere med på nyhetene i det hele tatt??? Hele verden skriker etter bensin - tror dere virkelig at ikke statoil og shell har andre som mer enn gjerne betaler markedspris for oljen de pumper opp?? Nei, stakkars de som eier shell og statoil stasjoner - det er DE som får svi og mister inntekter... Så kan dere sitte der på småplasser med nedlagte bensinstasjoner pga en aksjon som har NULL effekt på de det gjelder..........

Skrevet

Hvordan kan du si at det ikke går før du har prøvd? Selvfølgelig sier politikerne at det ikke går, men det er jo ikke akkurat rart? De vil jo ikke gå ut i media og oppfordre om streik når det gir staten profitt? Gi faen i hva de sier, boikott statoil og shell, så ser vi om det funker....Har tro på det jeg.

Skrevet

ikke rart at norge gjør som de vil når man ser på de negative folkene som bor her.det er jo slik de tjener på.at folk ikke gidder å bry seg og ikke si ifra.slike som deg, pearl, gjør at norge ikke står sammen om sånne ting.

Skrevet

Skjønner jo at det er mange som ikke følger med på nyhetsbildet her ja... Har dere fått med dere aksjonene i USA pga høye bensinpriser??? Hele verden skriker etter olje - dermed stiger oljeprisen og prisen på bensin... De som produserer bensin mangler ikke akkurat kjøpere, om ikke vi kjøper bensinen så er det andre som mer enn villig gjør det.. Dermed blir det eierne av bensinstasjonene det gjelder som får svi.. Og hvordan noen kan støtte det kan ikke jeg fatte og forstå....

En HELT annen problemstilling er jo avgiftsnivået på bensin og diesel i Norge - det er jo DET som gjør bensinen så dyr i Norge!! At bensinen går opp noen kroner pga etterspørselen er sånn som markedet faktisk fungerer - det er snakk om tilbud og etterspørsel og når etterspørselen er større enn tilbudet så går prisen op..... Kom opp med en god måte å angripe avgiftene våre på så er jeg med - men å boikotte shell og statoil mener jeg garantert ikke vil ha noen effekt....

Skrevet

Helt enig me deg Pearl!

Sinnsyke avgifter og prisstigning kan di som var så latterli at de stemte AP inn i regjering ta skylden for!! Avgiftskåte politikere som skal ha penger for alt! Har absolutt ingen hensikt å boikotte hverken shell eller statoil, men det som kansje hjelper er å bruke hodet litt mer under neste valg!!

Skrevet

Men hvis jeg da har forstått dette riktig, så mener Pearl at det ikke er noe med staten eller politikere, eller AP å gjøre. Men de som selger bensin. Jeg mener at om shell og statoil som tjener mest på bensin, kanskje kommer til å kjøpe inn bensin til normal pris, og selge til en normal pris. Mye av grunnen til at prisen har steget er jo fordi de fleste vet at bensin selger og setter opp prisene. Har ingenting med hvor de får det fra, for de får det inn til halvparten av prisen av det de selger det til. Så hvis de selger det til 14kr literen vil jeg si at de har kjøpt inn bensinen til 5-6-7kr literen. MÅ de tjene 7-8-9kr på literen? De vil nok kjenne på det når ingen handler der mer, og først da kommer de til å tenke at de ikke trenger å tjene mer enn 4-5kr literen. Bedre det enn ingenting.

Skrevet

Grunnen til at bensinprisen har steget brutalt de siste mnd er fordi Staten krever mere avgifter av bensinen vi selger. Ikke noe med at oljen er dyrere hverken her eller i statene. Det er bare tull. Staten vil ha mer, og det nytter ikke bare sitte å se på! Jeg er med på aksjonen,og er selv daglig leder på Esso.

Skrevet

Er det noen som seriøst er så dum at de tror bensinen blir billigere av å boikotte Statoil og Shell???

Hallo???

Skrevet

synes diesel prisene er gale jeg! går til og med over bensin prisene!!helt latterlig... men er jo heller politikerne enn må ta fatt i, ikke boikott av shell og statoill!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...