Gå til innhold

Sovner barna deres når dere legger dem ned i senga?

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen jente98 og jente08
Skrevet

Uff, vi sliter sånn med leggingen av vesla (3 mnd). Hun skriker når hun blir lagt ned i senga si, og hyler noe helt vanvittig helt til hun blir dårlig. Vi har prøvd å sitte å stryke henne, gått inn og ut av rommet med jevne mellomrom, roet henne, matet henne, avslapningsmusikk, og beroligende natt-lampe. Det eneste som funker er puppen, og den sovner hun mer enn gjerne med.

Det er begrenset hvor mye vi kan la henne skrike også, pga hun holder storesøster våken (som må være opplagt til skole neste dag).

Hvordan gjør dere det? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun kolikk?

Min gutt skrek hver kveld til han var nesten 4 mndr. Jeg sluttet med kaffe og da ble det rolig.Vi har alltid lagt han til faste tider. Han sovner, men av og til er han urolig og kan ligge å sutre i en halvtime. Skriker av og til hvis han mister smokken.

Gjest Lenchen jente98 og jente08
Skrevet

Nei, hun har nok ikke kolikk. Hun skriker nesten aldri ellers. Det er kun når hun blir lagt ned i sengen. Dessverre vil hun ikke ta smokk heller. Er litt rådvill her :-(

Skrevet

legger lillemann i 8-9 tiden etter kveldstell og pupp....

sovner av seg selv etter en stund i senga...må gi smokken noen ganger hvis han mister den...

har hatt denne runden siden han var 1 uke gammel :)

er nå 3 mnd snart

Skrevet

Ah, så godt å høre!

Akkurat slik er gutten vår også!

Til nå har vi bysset ham i søvn, men nå har vi så smått begynt å venne han på å sovne i senga. Han kan ligge maks et par minutter før han begynner å kave og skrike. Tar ham opp til han roer seg, og ned i senga igjen. Det ender som regel med at han sovner etter litt byssing, for hvis vi drøyer det for lenge blir han vanskelig å roe ned igjen. Og blir også overtrøtt...

Prøver å legge ham ned før han sovner helt, men ikke så lett nei.

Til puppen sovner han gjerne, hehe...

HS sa til oss at det viktigste var rutiner, så ville dette gå i orden til slutt.

Tror ikke det er uvanlig at så små på 3 mnd ikke klalrer å finne søvnen selv...

Ble ikke så mye tips her, bare litt "medfølelse"...

Skrevet

Min er 2 mnd da, men han sovner når vi legger han. Men han sover i vognbaggen sin oppi sprinkel senga. Der oppi er det trangere og lunere. Han vil ikke sove i senga enda, er nok for stor plass så tror han føler seg utrygg oppi der. Prøvd å legge oppi noe i senga som gjør den litt trangere/lunere? Kan jo være det hjelper... Satser på at lillegutt vil ligge i senga om noen mnd når han blir litt større å tar litt mer plass selv:)

Skrevet

lillegull her i gården er avhengig av pupp eller byssing for å sovne..kunne godt ha tenkt meg at hun bare sovnet i senga, men slik er det i allefall ikke pr dags dato. ikke tar hun smokken heller - derfor fungerer jeg som smokk..eh..

Skrevet

et tips er å legge t skjorta di ved babyn når de legger seg.. hjalp her da han ikke ville legge seg.... luktet mamma å lå og kosa seg me den til han sovna

Skrevet

Når Jonas var under 2 måneder var han og slik til tider, kun puppen i sengen som hjalp for å få han til å sove.

Nå er han 3 måneder og legges rett i egen seng, 15 minutt etterpå sover han.

Skrevet

Mini gjør det m eller mindre han sover fra før av.Har begynt å venne han på å sovne i senga si og det går bra..har bare prøvd i 3 dager da..hehe..han er 8 uker i dag så jeg har ingen forhåpninger enda. Han sovnet alltid til puppen og det var på tide å stoppe med det så nå vekker jeg han litt før jeg legger han ned.

Fikk et lite råd fra mamma og det har funka. Sitter v siden av han og stryker på han. Har ene hånda på magen mens jeg stryker og den andre ved smokken hans.Han griner til men roer ser fort ned. Var værst første dagen men han roet seg da jeg snakket rolig og hysjet litt på han mens jeg strøyk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...