ess83 Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Jeg lurer på om det er greit at mor putter smokken inn i sin munn for å bløte den før man putter den i babyens munn??? Ser det er mange som gjør det... Det er jo så viktig med sterilisering av flasker til disse små. Min er 2,5 mnd.
Hildeks Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har alltid gjort det, har liksom vert naturlig, har ikke tenkt så mye på det, sånn som nå, detter tutten i bakken bare har jeg den i min munn først og gir den til henne.. sikkert mange som er heeelt imot dette, men som sagt har det vert helt naturlig hos oss. Men da hun var liten bytta jeg tutten om det datt på bakken da, nå er hun 6 1/2 mnd=)
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 det gjør jeg, ser ingenting problem i det.... sterilisering av flasker er pga melkebakterier som kan være farlig for di små... Emilie er nå 10 uker....
ifie Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Har hørt noe om at ungen kan få sopp (?) i munnen siden vi har så veldig mange bakterier i munnhulen. Dette vet jeg absolutt ingenting om, men har som sakt hørt snakk om det.
ess83 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2008 Må innrømme at det hender jeg gjør d jeg også. Men begynte å lure på om d kanskje ikke var så lurt... Takk for svar
Sunniva78 har to små Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Har gjort slik hele tiden jeg også. Her hjemme er det bakterier som den lille må bli vant, men detter den ned ute koker jeg den ja.
LilleBanan blir storebror Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 jeg gjør det aldri. Lest en del steder at man ikke skal gjøre det pga alle bakteriene vi har i munnen kontra babyen. Aner ikke om det stemmer men jeg gjør det nå ikke.
Hildeks Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Mi har iallefall ikke tatt skade av det=) så her i huset fortsetter det, sopp har jeg aldri hørt at man kan få, hs har heller ikke sagt noe om det=)
TinaP Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har lest et sted at en ikke skal gjøre det, men jeg gjør det likevel. Ikke for å fukte smokken, men for å sjekke at det ikke er hårstrå eller støv på den. Det er jo ekkelt å få i munnen synes jeg selv og vil ikke at lillegutt skal få det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå