nr2-imagen:) Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Vi har sjekket opp med prisene.. Har sendt mail til ulike butikker i Sverige og Norge.. Det vi kom fram til er at vi sparer hele 5000 kroner på å handle i Sverige!!!! Helt utrolig! Det er akkurat de samme varene. Seng, vogn, bilstol, 2 stellebord, vippestol.... Vi skal bestille nå og dra til Sverige i sommer!
mama73 m/tre søte små Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Oj, det var mye! Vi er mitt i den samme prosessen selv, men har fortsatt ikke fått svar. Hvor i Sverige/hvilke butikker handler du? Vi har tenkt på Teutoinia Spirit S3 eller Emmalljunga city cross, vet du hvilken forhandler som har de billigste vognene?
anette&tutta mari :) Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 jeg kjøpte vogn i sverige! sparte 1800kr!!
Miss Misantrop Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Jeg vil bare inn med et lite ps. Norske arbeidsplasser er viktige. Det er disse og våre skattepenger som sikrer det velferdssamfunnet vi har og vil ha for våre barn. Selvfølgelig skjønner jeg at mange vil spare penger, meg selv inkludert. Men kanskje vi skulle bite oss litt i halen før vi bruker en månedslønn i sverige.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Vi har også kjøpt vogn og bilsete i Sverige. Ikke noe dårlig samvittighet for det. Får helt makk av avgiftslandet Norge, så om noen vil spare litt på noe så dyrt som babyutstyr så synes jeg det er helt i orden. Blir fort en del tusenlapper som skal ut det første året.
Lemonia Skrevet 24. mai 2008 #6 Skrevet 24. mai 2008 Ja, det kan være en del å spare (husk å få med et taxfree-skjema i butikken, betal norsk moms på grensen og send inn skjemaet til butikken så får dere tilbake svensk moms, ingen grunn til å smugle her), men jeg synes det er tryggest å kjøpe ting som vogn i Norge, rett og slett i tilfelle noe skulle bli ødelagt. Jeg ser ikke for meg å kjøre halvannen time til Sverige da. Bilstol o.l. derimot kan jeg godt kjøpe i Sverige. Seng, stellebord o.l. har jeg ikke sett at er spesielt billig i Sverige, så da ser jeg ikke poenget.
mamma til Marcus og høygravid Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 Er helt enig med dere som handler i Sverige...Har spart masse penger på å kjøpe vognen i i Sverige...Er ikke så mye og spare på bilstol med base(maxi cosi) har jeg funnet ut da..Så bare shop i vei jenter.
gutteklubben grei Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 Helt enig! Har handlet alt i Sverige, Tyskland og USA.... Det er bare tull det ang "avgiftslandet Norge" for det er ikke toll på noe babyutstyr inn til Norge, bare klær om de ikke er produsert i EU. Så det er kun grådighet av norske grossister og butikker som gjør at prisene er så høye!
ainapost Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 Mye som er billigere i Sverige, men ikke alt!! Sjekket Bugaboovognen der. Den er 1000 kroner dyrere Sverige enn her!!! Stellebord, senger etc er det heller ikke mye å spare på... Så sjekk ut litt på forhånd før dere tar turen over grensen. I tillegg pleier man å raske med seg en del ting ekstra i Sverige, så da blir det kanskje ikke så billig likevel......
Herkules Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Vi kjøpte sofa i Sverige vi og den sparte vi 7000 kr på. Desuten så var det fraktfritt levert og ferdig montert i vår stue. Jeg kom hjem fra jobb til ny sofa og ikke en eneste pappeske var å se Tilsammenligning kunne vi få same sofa fra bohus so mligger 500 meter fra huset vårt. De skulle ha 500 kr for å levere varene og da LEVERER de kun, montere og kvitte seg med embalasje må man gjøre selv. Høye priser i Norge dreier seg vel ikke bare om grådige grosister! Det e høye lønninger i Norge (så da er vel vi arbeidstakere grådige også) Egentlig er alt dyrt i Norge, lønninger, lokalleie mm Avgiftsadnet Norge er med på å presse opp priser på produktene også om det ikke er toll på varen har vi likevel: Arbeidsgiveravgift, investeringsavgift skatter. og så videre Norge går så det griner og det er mangel på arbeidere så så dårlig samvittighet for å svi av noen tusen i nabolandet har jeg ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå