nr2-imagen:) Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Jeg er bare 22 fullgåtte uker men har kjennt veldig mye liv i 3 uker nå.. men de siste dagene har jeg nesten ikke kjennt noe!!!! Bør jeg bekymre meg eller er dette normalt så tidlig i svangerskapet? Leste nettopp i bladet gravid at man bør konntakte lege viss man kjennte lite liv. Men det er vel kanskje senere i svangerskapet? Redd!!!!
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Jeg fikk beskjed fra jordmora mi at man ikke MÅTTE kjenne daglig liv frør etter uke 28, så tror ikke det er noe og bekymre seg for. er selv 23 fullgåtte uker og kjenter stort sett liv daglig, men det hender seg at jeg ikke kjenner noe.. føles merkelig, men det er nokk normalt
WildPrincess Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Det er enda flere uker til vi skal kjenne liv hver dag... lurer på om det var rundt uke 26/ 27. Så du kan ta det helt med ro. Jeg er nå i uke 24, og har kjennt så og si daglig siden rundt uke 18... men pluttselig finner den lille bølla ut at den skal være helt rolig (mulig den spreller når jeg sover... men jeg kjenner ihvertfall ikke noe). Min erfaring så langt er at den lille er mer rolig når jeg stresser, eller jeg er i dårlig form. Men vis du går å bekymrer deg masse for det så hadd jeg prøvd å fått en time hos lege/ jordmor så du kunne høre hjertelyden Men som sagt så tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for
nr2-imagen:) Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2008 tusen takk!!! Da roet jeg meg 10 hakk Håper den begynner å sparke skikkelig snart..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Jordmor sa til meg at det er de 3 siste mnd man skal kjenne liv hver eneste dag tydelig;) Jeg har nesten ikke kjent liv de 2 siste dagene, er 21+0. Men er aktiv på jobben så det er først når jeg setter meg ned at h*n kanskje begynner å sparke etter en god stund. Men de siste dagene har det nesten ikke vært noe, men vet det er normalt;)
Gjest stockholms tjej Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 jeg har kjent liv vær dag sen uke 21,men alle er ulike... tror du ska kjenne liv varje dag i vert fall i uke 23-24...de er i vert fall ikke 26-28...då må man kjenne liv vær dag. de trenger ikke vare veldigt mye bevegelser så lenge du kjenner litt. men sen har de små i magen sove mønster når de blir litt større så då vet du litt når de som vanligest er våkne. men viss du er uroligt ring jordmoe eller legen=) Lykke til=)
mammaen til Benjamin :) Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 jeg var hos jordmor i går, var da 24 + 2 dager. Hun sa jeg burde kjenne liv hver dag, og flere ganger hver dag. Dersom jeg ikke kjente liv slik jeg pleide fra morgen til ettermiddag, skulle jeg spise eller drikke noe søtt. Så skulle jeg legge meg ned, og i en time kjenne etter fosterbevegelser. Dersom jeg kjente 3 spark/bevegelser i løpet av den timen var det greit. Hvis ikke, kunne jeg ta kontakt med fødeavdelingen jeg tilhører. Men nå er jo jeg litt lenger enn deg, så det er ikke sikkert du trenger å kjenne liv hver dag. Lykke til!
Gaara Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Grunnen til at du nesten ikke kjenner noe til tider er at babyen er forsatt ganske liten, med god plass der inne. Så hvis den bestemer seg for å snu seg med ryggen til, vil bevegelsene/spark gå "innover" og du vil ikke kjenne det. PS. Det er fra uke 28 at du skal kjenne liv hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå