Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk resultatet idag av hsg jeg tok igår. venstre er så og si tett. men etter skanning idag ligger et egg på rett siden :) så jeg håper virkelig den sitter på mitt tredje forsøk. hvis ikke blir jeg lei meg. mye styr dette her. men jeg SKAL bli gravid den her gangen!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh så trist.. men du har god sjanse alikevel, ikkesant!!??

Ønsker deg virkelig lykke til.

Klemmer

Skrevet

hei, jeg skjønner deg hvordan det er få beskjed om tett eggleder, selv fikk jeg beskjed at begge var potte tette! så da ble det ingen vanlig insiminering på meg, men IVF. Men du har jo fortsatt gode sjangser med en eggleder åpen :-)

Lykke til :-)

Skrevet

hei. jeg fikk beskjed for noen år siden at egglederene mine var tette og måtte kanskje åpne opp hvis jeg ville ha barn. en mnd etter ble jeg gravid. og nå er jeg gravid med tvillinger.mest sannsynlig to-eggede.

tror kanskje legen skulle tatt en synstest;) så det er håp selv om en kan få sånne beskjeder.

Skrevet

Overlegen på Gyn på Ahus fortalte meg at det skjer fra tid til annen at egglederne er tette, men noen mnd etterpå så kan passasjen åpnes litt av vannskyllingen(eller den andre undersøkelsen med kontrast) og at de blir gravide etterpå! desverre så fikk vi ikke komme til storken med tette eggledere, likesågreit, man skal ha flaks om de åpnet, så du har jo vært heldig anonym:-) lykke til med tvillingene :-)

Skrevet

takk for det lillebie.:) tanten min fikk samme beskjed. har nå tre barn. håper dere blir gravide snart. lykke til.:)

Skrevet

takk takk alle sammen :) ja, jeg holder motet oppe, men det tar jo litt på denne prosessen. spesielt når man får slike nedturer, ikke har så mye penger, og må "snike seg unna jobben" håper det blir klaff den her gangen. har tatt akupunktur nå da. får se om det hjelper. jeg må betale masse i fly og bruke 4 timer til gyn, så det er litt pes hver gang, for å si det sånn. men dette skal jeg gi alt for å lykkes med!! jeg er jo glad for at jeg har en eggleder som er åpen da. Lykke til til dere andre også. kjekt å følge med på hvordan det går med dere :) jeg skulle ønske ALLE fikk to streker på graviditetstesten asap.

Skrevet

huff ja pengene er nesten det værste med hele greia for oss, vi hadde jo ikke akkurat belaget oss på IVF ...men det verdt det den dagen vi sitter med baby i armene :-)

• 1 år senere...
Skrevet

Fikk også beskjed at det var åpent og fint på den ene og da tett den andre......men må ikke gi opp håpet....prøve..prøve... Flere som har lykkes med en tett eggleder???? 10 prøveperiode.

Skrevet

Hei titinn.

Det er et gammelt innlegg. Singel og babyplaner ble gravid på sin 3. forsøk tror jeg og har født ei datter :-) Jeg også har en tett eggeleder, ble gravid flere ganger, men mistet i sa. Er gravid igjen og denne gang sitter det. Det kreves stor tålmodighet på at det klaffer ift hvilken side folikken er i.

Så det er håp :-)

Skrevet

Så synd at den ene egglederen er tett. Men det positive er jo faktisk at en er åpen:-) Det er det masse håp i!! Jeg ønsker deg lykke lykke til:-)

Skrevet

PS: Har nå skjønt at det faktisk ordnet seg! Det var godt å høre:-)

Skrevet

Hei

Jeg har vært hos gyn i dag og han snakket om at jeg muligens har endometriose og dermed tette eggledere. Hvaslags test tok du/dere for å finne ut om eggelederene er tette? Han snakket om at han måtte bruke et middel som er veldig dyrt og undersøkelsen koster 2800,-. Er dette virkelig eneste måten å få utredet om egglederene er tette?

Skrevet

Hei mamman&prinsessen

Jeg ble henvist på Ahus jeg til å ta "vannskylling" av egglederne.....det var en rask (men for min del en smertefull opplevelse da begge var tette og de prøvde å presse de opp) og det kostet meg 300 kr eller noe. Vet at private gynekologer også kan gjøre dette.... man kan også ta røngten med en slags kontrastveske.

Skrevet

Hei Lillebie har gull i magen

Tusen takk for svar. Hvordan fikk du vite at egglederene dine var tette? Fant gynekoologen ut av det eller var det det du fant ut av ved denne skyllingen, Litt ny på dette her skønner du :-)

Skrevet

Hei.

Jeg fikk bekreftet en tett eggeleder med kontrastvæske som min gynokolog sprøytet inn og undersøkte med innvendig UL om det var åpning eller ei. Det ble også smertefull for min del, men fort glemt. Anbefaler at man tar to-tre paracet før undersøkelsen.

Skrevet

Legen eller gyenkologen din kan henvise deg til denne undersøkelsen på vanlig sykehus. Du kan selv sjekke hvilke sykehus som utfører denne undersøkelsen og hvor det er kortest ventetid. Du betaler da kun egenandel på 200-300 kr. jeg var på rikshospitalet, kort ventetid og hyggelige :) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...