Gå til innhold

Noen råd for behandling av øyekatarr??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nå i ettermiddag sånt gult puss i ene øyet til lillegutt på 10 mnd og kjenner det igjen fra sist han hadde øyekatarr... Har leita huset rundt etter øyedråpene vi fikk sist som var suverene, men brukte dem tydeligvis opp. Noen som har noen gode råd som funker mot øyekatarr? Eller finnes det reseptfrie øyedråper? Mm vil ikke funke, for jeg har ikke, så må bli noe annet;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pleid å skylle med øyeskyllevann, og hatt på dråper som vi har kjøpt på helsekosten. :) Men det kan hende at øyeskyllevannet kan ta det, om det ikke er kommet langt..

Skrevet

Saltvannsdråper!

Det går stort sett alltid over av seg selv, så øyedråper på resept er unødvendig i første omgang. Om det går noen dager og blir mye værre kan du ta en tur til lege.

Skrevet

Mitt beste tips er å lage en kopp Kamille-te. Fukte en bomullsdott, og vask et øye med den. Deretter gjentar du det på det andre øyet med ny bomullsdott. Teen skal selvfølgelig være passe temp.

Gjenta så ofte du kommer på det.

Kamille-teen virker antiseptisk, og har god effekt på øyekatarr, dersom man starter behandling tidlig.

Du kan bare sette koppen med te inn i kjøleskapet så holder den en stund.

Lykke til!

Skrevet

Åh, supert!!:) Tusen takk for tipsene! Forrige gang varte det lenge, så derfor vi fikk øyedråper, men da prøver vi disse i helga iallfall, så håper jeg det ikke blir så ille!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...