Gjest kalinikta Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Når kan barnet sitte i en bilstol som bruker bilens belte? Står 15 kg på setet, men er det noen alder å forholde seg til også, eller evn lengde på barnet?..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Såvidt jeg vet er det 15kg ..... ikke sett noe annet som lengde el noe, men har man en 2 åring på 15 kg og 90cm, så ville jeg nok ikke satt h*n i beltestol... Personlig holder jeg meg til 15 kg, 4 år og over 1 meter høy.
Gjest kalinikta Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Hm ja. Han er 2. Men sitter ikke godt i bakovervent sete nå, bena blir jo brettet oppover seteryggen nesten.. Får kanskje investere i et sete med kjøreretningen, i 9-18 kg klasse
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Man får kjøpt sånne seter på obs. Fra 9 kilo.
Lille Vitamin har 3 minier Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Acta Graco Cosmic er 0-25 kg og kan brukes begge veier. Det er også seler i selve stolen slik at man ikke trenger å bruke bilens seler.
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Acta Craco SKAL man bruke med bilens belter etter 15 kg, sånn til informasjon... Om de er kjøpt i sverige, så skal denne typen (acta'n) brukes med bilens belter så fort man snur de fremover. De er ikke godkjente med de integrerte selene forovervendt
Tre rosa kalver Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Det er anbefalt å vente til barnet er minst 3 år, før man lar det bruke bilens vanlige belter. Har ei jente på 2,5 år og 15 kg, men hun sitter foreløpig bakovervendt. Når hun blir for lang til det, snur jeg stolen. Regner med vi kjøper pute med rygg når hun er mellom 3 og 3,5 år. Storesøster var på den alderen da hun fikk slik stol også.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 15 kilo MÅ de være, 4 år er vel anbefalt. vertfall står det det på de setene vi selger. Cosmic comfort MÅ man slettes ikke bruke bilens sele fra 15 kilo, vertfall ikke de som selges nå. man kan bruke de bakovervendt til 18 eller 25 kg i framsetet, og da bruker man bilstolens 5pnkt sele!
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor man får så forskjellig info! De som selger bilstoler er tydeligvis like samkjørte som nav-ansatte! hmm... Til mitt forsvar, så er vårt acta-sete fra 2005.... Kanskje derfor? Eller? Nåja, jenta mi er snart 4, og når guttungen tar over, så skal vi ha det bakover, lenge!
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 Ja, det er derfor, Palmesus! Vi hadde også et gammelt, og det skulle man bruke bilens egne belter fremover. Men nå har de laget en med interne seler som kan gå fremover.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 jeg vet ikke for jeg har bare jobbet med bilstoler siden i fjor, så kjenner bare fra 07 modellene:) kan godt være at det du sier stemmer for ditt sete, men jeg har aldri hørt noe om det. JA; butikkansatte sier myyye forsjellig. det er så mye elendig info og opplæring rundt omkring!! hører mye rart altså, som folk har blitt fortalt av ansatte. ser også at det ikke er alle hos oss som alltid klarer å ha tunga rett i munnen og sier feil, evt ikke vet alt. jeg føler jeg er ganslke trygg på dette med bilstol, men det er ikke lett å huske 15 forsj bilstole, 20 forsj vogner, og 1000 andre ting sånn hele veien:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 wææææ, ikke lett og følge med altså! 2005, det er jo tross alt hele 3 år siden... haha. Jaja, da vet jeg det hvertfall! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå