Gå til innhold

Ikke lett å være liten :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var noen her for en tid tilbake som spurte om dette med "dratt albue" eller pulled-elbow som det også heter og hvor stor sjangs det egentlig er for å få det.

For et par mnd siden så fikk datteren(2år) vår det for første gang, fordi en bhg ansatt holdt henne i hendene og lot henne klatre opp på seg og ta salto.

Og så er det også dessverre slik at når det først er skjedd en gang, skjer det lettere igjen fordi da leddet er mer tøyelig.

I dag lekte en annen bhg ansatt med henne, holdt henne mot seg og armen hennes kom i klem mot brystet og plutselig hørte vi et "KNEKK". I neste øyeblikk gråt datteren min hjerteskjærende og har etter det ikke villet bruke armen.

Har vært på røntgen og på ortopeden, og der prøvde de å brekke det på plass igjen, men hun bruker fremdeles ikke armen og den henger bare der. I tilegg har hun fortsatt store smerter når noen kommer borti armen. Men vi har fått beskjed om å "se ann en dag eller to" for å se om hun spontant begynner å bruke armen igjen.

Forrige gang begynte hun å bruke armen for fullt ca 30sec etter at de brakk det på plass nå har det gått 8 timer..

Har gitt henne paracet og endelig har hun søvnet med noen smerteklynk. Blir sikkert en lang sykehus dag i morgen igjen om hun fremdeles ikke bruker armen, da er det nye røntgen bilder og ny runde med ortopedene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å fy søren så ekkelt. Stakkars lille gullet ditt. Håper det går fint med henne og at hun begynner å bruke armen igjen.

Stor klem

Skrevet

Ja, håper hun begynner å bruke armen igjen av seg selv.

Men klarer ikke å se at det skal skje av seg selv akkurat nå. Fra vi kom hjem fra sykehuset har hun kun sittet musestille og hver gang hun har fått flyttet litt på seg har hun fått kjempevondt. Men kan jo hende at hun får lagt seg på det mens hun sover og på den måten får det tilbake..

Takk for klem!

Skrevet

Stakkar jenta di.. Det har nok ikke kommet på plass da. Husker at ene gutten på barselgruppa jeg var på da jeg hadde fått eldstejenta mi, hadde fått det i barnehagen. Han gråt om man kom borti armen og ville ikke røre den.. Legen kom inn og knakk den på plass, han hylskreik i 10 sekunder eller noe sånt, og så var alt i orden.. Dere har jo opplevd det en gang før, så jeg tror du har rett i din antagelse.. Lykke til med morradagen!

Skrevet

Ja, regner med det blir ny runde i morgen. Men satser på at hun får en god natt iallefall.

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...