Gå til innhold

Spiser han for lite?? 8,5 mnd gammel gutt. Please svar!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veier nå 7750 g og er 72 cm lang - altså ganske tynn.

Frokost: 1 porsjon grøt eller 2 skiver

Lunsj: 2 skiver og 1 frukt

Middag: ca 1/2 middags glass, kanskje frukt etterpå

Kvelds: 1 porsjon grøt eller 2 skiver

Ellers pupper han før hvert måltid, og får til og mellom måltidene så mye vann han vil ha.

Er ikke dette nok? Jeg synes han spiser bra, men han er jo så tynn, så kanskje jeg tar feil? Hva spiser deres unger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes han spiser bra jeg :o)

Tror ikke det er lite mat nei.

Skrevet

Synes han spiser kjempebra jeg (iforhold til mi tuppelure).

Hun er 8mnd, spiser;

-pupper litt på morningen

-2ss grøtpulver i 9 tiden (vil ikke ha mer, spiser sjelden opp det også)

-pupper litt i halv tolv tiden (ikke så mye, hun har ikke tid lenger!!)

-halvt til ett middagsglass i 14 tiden

-pupper litt i fire tiden

-2ss grøtpulver til kvelds i 1800 tiden

-ammer litt før legging

synes hun spiser lite i løpet av en dag... tok det opp med hs for noen dager siden, og hun mener at så lenge hun legger på seg (hun legger på seg 75-100g i uka) og er blid og fornøyd så er det ingen ting å frykte- enkelte er småspist...

Skrevet

Så flott at hun legger så godt på seg. Ja, da er det vel lite å bekymre seg over.

Godt å høre at jeg ikke er helt på jordet hva gjelder mengde en så liten kropp spiser. Skal fortsette å gi ham så mye han vil ha, så må han vel snart klatre litt oppover i vekt og lengde :)

Skrevet

Hei!

Min gutt er nå 9mnd og spiser mye det sammen som din i mengde.

Han var 75cm og 8,8kg på 8mnd. kontroll. Jeg vet ikke hva han er nå, men han har alltid blitt sett på som lang og slank.

Vær trygg på at gutten din ville ha gitt uttrykk for ubehag/sult om han ikke fikk nok mat.

Lykke til og kos dere videre:)

Skrevet

Han spiser mye mer enn min på ca samme alder... så hvis din spiser lite, burde i alle fall jeg være bekymra :/

Skrevet

Vår på 8 mnd spiser litt grøt til frokost, litt banan eller annen frukt til lunsj (under en halv banan), ca halvparten av et lite middagsglass (vil kun ha hipp sin med gulrot og potet, 4 mnd), grøt til kvelds. i tillegg får han pupp når han vil. Så han foretrekker puppen :) Han er lang og tynn. Usikker på vekta. skal på 8 mnd kontroll om ikke så lenge. En aktiv krabat:)

Skrevet

Min er 10,5 mnd gammel å spiser ikke så mye som din, så syns han spiser bra jeg.Alle barn er jo forsjellige,noen tynne og andre med litt mere på kroppen. min er forholdsvis stor da 10160 gr.

han spiser:

ca kl.6:pupp

ca kl.8.30 grøt

ca kl.12.30 pupp og litt frukt

ca kl.16.30:litt frukt eller 3-4 biter med skive

ca kl.19.grøt

ca kl. 20.30 kveldspupp

er ikke alltid han vill ha pupp da, prøver å gi han litt vann oxo:)

Skrevet

Tuusen takk for svar! Det beroliger virkelig :)

Skrevet

Han spiser mer enn min 4 åring jo :)

Skrevet

Han spiser jo veldig godt, men hvordan er vektoppgangen og hva sier de på HS?

Er vektoppgangen som den skal være, så er han sikkert bare en av dem som er naturlig tynne. Har en sånn en selv. Hun er en drøy kg tyngre, men også noen cm lengre enn din.

Så lenge han ikke faller i vektkurver, så er det nok ingenting å bekymre seg for.

Regner med at han ikke er mye plaget av diaré, oppkast og mageknip? Da kan det jo være en idé å utrede for Cøliaki.

Du skal se han plutselig gjør et vekthopp. Det gjorde min. :)

Skrevet

Han ligger på nest laveste strek på vekstkurvene. Har alltid ligget der, så de på hs er ikke bekymret. Men man sammenligner jo selvsagt med de andre barna - de er mye, mye større enn han, selv om det virker som om han spiser mer. Kanskje han bare har god forbrenning? Han har ingen plager i det hele tatt. Dog han spiser dårlig når han er syk eller har tann utbrudd, men det gjør vel alle?

Skrevet

Mini her er 9.5 mnd og er ikke så veldig ulik i matveien.

frokost 1 porsjon grøt + mme

lunsj 1/2 - 1 brødskive , fruktmos og litt mme

middag 1/2 glass + mme

kvelds 1 porsjon grøt og litt mme.

Har som regel en flaske med mme mellom middag og kvelds...

Skrevet

Syns det så bra ut jeg:-)

Gutten vår på 8 mnd spiser slik:

Frokosk: 220ml MME

Lunsj: Full porsjon grøt og vann.

Middag: Hjemmelagd middag og vann (like mye som de store middagsglassene)

Kveldsmat: Full porsjon grøt og 130ml MME

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...