=) Alime =) Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Eg er invandrer og er veldig interesert hva dere synes om oss,har ikke desverre tilgang til norsksamfunn,derfor prøver å starte debatt.
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Jeg syns ingenting om innvandrere som en gruppe, siden innvandrere består av mange forskjellige kulturer som igjen består av individer. Det er altså like vanskelig for meg å synes noe om en innvandrer som en nordmann. Man må vurdere dem i forhold til helt andre ting enn utelukkende hvilken gruppe man setter dem inn i. :-)
blond Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Det samme som jeg synes om utvandrere: at det ikke er en homogen gruppe, men enkeltindivider som først og fremst har til felles at de er innvandrere (utvandrere).
=) Alime =) Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2008 Spørsmålet er om normenn synes at invandrerne er mindre verdig eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Er helt for invandring så lenge de er villig til å integreres i samfunnet, følge norske lover og regler. Har studert religion i noen år,så jeg har etterhvert blitt skeptisk til muslimer. Farlig religion,med livsfarlige verdier. Hele islam er jo feiltolket,men det er en annen historie. Når innvandrere kommer til Norge,setter seg på ræva og mottar penger i hue og ræva,da kommer rasisten i meg frem. Det er mektig urettferdig. Mange vet hvor sosialkontoret/trygdekontoret er før de vet hvor matbutikken er. Så lenge språket læres og normer/regler følges er det helt greit for meg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Invandrere er forskjellige, de som nordmenn. Kan derfor ikke si noe om innvandrere generelt! Hvis du tenker på de usaklige debattene noen har startet her, så synes jeg du bare skal lese innleggene med en overbærende mine;o) Bare tull fra intetanende tullinger!! Håper forresten at du trives godt i Norge:o)
=) Alime =) Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2008 Eg risikerer,kan ikke så godt norsk for å diskutere,men eg opplever problemer med å finne jobb som invandrer.....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 Jeg syns å det.At de er mindre værd en nordmenn.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 Kanskje du ikke kan norsk godt nok? Bare en tanke...
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Jeg glemte å skrive at du må ikke finne på å tolke det som blir skrevet her som representativt for hva nordmenn flest mener. Mange har fordommer og mange lider av fremmedfrykt. Det meste bunner ut i liten kunnskap..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #14 Skrevet 23. mai 2008 Er du innvandrer, for du skriver jammen dårligere enn en!! Nå diskriminerer jeg deg, synes du det er ok??
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #15 Skrevet 23. mai 2008 Hvorfor lurer du på det da ? er det så viktig for deg hva gud og hverman syns og mener om deg eller hva er problemet ditt? Jeg persolig er utenlansk av opprinnelighet, men har aldri følt meg utenfor og mindre verdt for det, jeg er den jeg er, snill, god, betaler skatt, ferdig utdannet ( skal gå høyskolen til neste år.. må skifte yrke pga bekkenplager) Tror kanskje Nordmenn er drittlei av teite invanvandrer som ikke kan oppføre seg, sånne som lager kvalme mot kona si og sine barn .. ærligtalt å tvinge noen til å gifte seg med noen dem ikke elsker er jeg veldig imot,, og når det går så langt at dem må drep sitt eget kjøtt og blod for å bevare æren i behold, så hater jeg dem som gjør det så sinnsykt.. man skal få barne for elske dem uansett hva, gi dem omsorg, harmoni og trygghet, ikke minst masse kjærlighet.. barn er det vakreste vi kan få og man skal behandle dem som konger, og kjønn spiller jo ingen rolle.. Hvorfor skal ei jente være mindre verdt enn gutter? blæææ...
=) Alime =) Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 23. mai 2008 Eg prøver ikke å ta norsktest vet du....For meg det er helt greit,eg har et annet mål...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #19 Skrevet 23. mai 2008 Hei. Jeg har absolutt ingenting imot innvandrere. Norge er et land med en landegrense. Andre land har grenser. Men hvorfor sette grenser egentlig? vi er da alle mennesker som lever på en planet, vi burde leve i felleskap alle sammen :-) Når det er sagt vet jeg jo at det er praktisk umulig Det er veldig mye fokus på innvandrere i nyheter når det har skjedd noe. Og det er ikke til å legge skjul på at kriminaliteten har økt her i landet. Dessverre blir innvandrerne de store syndebukkene. Og med det rette egentlig for det er de som har økt den. MEN jeg mener at innvandrerpolitikken har skylden. Når en innvandrer kommer til Norge, trengs det tett oppfølging. En innvandrer har som regel opplevd krig og elendighet og miljøet vil sitte igjen selv når man kommer til rike Norge. Det er ikke bare å skru på en knapp åg si at nå er alt bra. Miljøet, oppveksten, familie, alt det vil ha en sammenheng med hvordan personen er blitt, og personens oppførsel. Og den kan man ikke bare endre når man kommer til et annet land. Så oppfølging i lang tid tror jeg er viktig. (psykolog/psykiater)... Synd at alle innvandrere "får skylden" når det et lovbrudd som har blitt gjort av en innvandrer, men slik er det dessverre.....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #20 Skrevet 23. mai 2008 Det var godt å høre:o) Håper du snart finner deg en jobb du vil trives med!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #21 Skrevet 23. mai 2008 Og nå kan du plutselig ikke skrive jeg riktig? Jammen rart at du fikk det til i ditt forriege innlegg! Synes du at innvandrere er mindre verdt enn nordmenn når du er innvandrer selv? Meget merkelig!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #22 Skrevet 23. mai 2008 Det var ikke deg jeg mente, Jasmin, men anonym over deg!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #23 Skrevet 23. mai 2008 de legger opp til det selv da.. herregud hvorfor må nordmen så blinde og så god troende ?? jeg har null respekt for dritt folk..... jeg mener ikke alle, men Gud de fleste utleninger er så patetiske...... jeg vet hva jeg prater om, er invandrer selv... og da mener jeg med folk fra afganistan,irak,iran,pakistan,albania,serbia,kosovo.... KVINNEN SKAL BARE HOLDE MUNN OG SKAL IKKE HA NOE RETTIGHETER...... JEG BLIR SÅ KVALM.... STORT SETT MANNFOLKA SOM ER HELT J---LIGE, men e del kvinner også..
(0_o) Skrevet 24. mai 2008 #24 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har ingen ting imot andre Mennesker, enten de er gule, brune, svarte, hvite eller grønne )9 De Menneskene jeg derimot ikke liker er de som ikke følger lover og regler og som ikke kan oppføre seg. Både innvandrere og etniske nordmenn. Jeg liker heller ikke Mennesker som, i mine øyne, har et forvrengt syn på verden (kvinner er verdt mindre en menn, tvangsekteskap er ok, æresdrap er ok osv). Det er bare ufattelig trist...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #25 Skrevet 24. mai 2008 Innvandrere er positiv for samfunnet, men jeg synes det trengs litt mer krefter for å få integreringen til å fungere ordentlig. Nye innvandrere som samles i et lite område blir ikke integrert ordentlig i samfunnet. Det er mye innvandrere kan gjør selv for å bli bedre integrert, sende barna i barnehage, prøv å bosette seg i et område der ikke alle andre bor (her må alle andre være åpne og glad for integreringen, alt for mange fine vestkantfruer som protesterer om det flytter "feil" folk inn i nabolaget), gå inn for å lære seg norsk språk, ta imot den hjelp myndighetene tilbyr. Myndighetene bør følge bedre opp de vi tar inn til landet, de fleste som har kommet de siste årene har opplevd mye jeg ikke unner noen. Jeg tror mye kriminalitet i disse miljøene er et resultat av liten oppfølging, psykiske problemer må oppdages med en gang - før de resulterer i et fysisk utbrudd. Jobber må tilrettelegges, vi kan ikke bare kreve at norsk språk skal læres dersom man ikke får mulighet til å praktisere dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå