Gå til innhold

3000 lærere ut i streik, ser det ut til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde egtl håpet det skulle løse seg uten, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde jo vært det greieste, men...

Håper det løser seg fort. KS er en hard nøtt :-/

Skrevet

Vet dere om videregående skoler blir berørt og eventulet hvor?

Skrevet

Helsepersonell også, melder Dagbladet...

Skrevet

Nei, jeg vet ikke det. Må bare følge med utover kvelden. Vet ikke om det er de samme skolene (som har de 3000 lærerne) som det det opprinnelig skulle være. Går også an å følge med på www.unio.no.

Skrevet

Hadde vært best uten streik....Men KS er en hard nøtt...

Dersom tilbudet er 6,2 % og avslått, må det vel være på andre områder det har låst seg? Kanskje at mye av det skal fordeles lokalt?

Skrevet

VG skriver 3000 lærere og helsearbeidere...

Bergen, Bærum, Karmøy og Tromsø vil ifølge nettsidene til Unio tas ut i streiken.

Streiken vil omfatte sykepleiere, lærere, førskolelærere, forskere, fysioterapeuter, ergoterapeuter og administrativt personell.

Skrevet

Er det ikke litt vel spesielt å streike når tilbudet ligger på rett under 6,2%? Det er jo et kjempebra tilbud. (Lønnsøkningen i norge pleier vel å ligge på 4-6% gkør det ikke?)

Skrevet

Det er vel pga etterslepet at tilbudet er avvist.

Skrevet

Eller at de krever at for mye av det skal fordeles lokalt? 6,2 er en god prosent det....?

Skrevet

Lærerne har forresten fått omlag 3% lønnsøkning de siste årene...

Skrevet

Jeg er sykepleier og noen sykepleiere er tatt ut i streik jeg synes ikke at en lønn på 284 000 er godt nok for en 3 årig høyskoleutdannelse, så er det vel litt det samme hva stigninegen har vært de siste årene.

Skrevet

:-) Er sant det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...