:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 jeg har aldri hatt dette, fordi det er mine foreldre som eier leiligheten jeg bor i, så jeg fikk avslag fra kommunen. men nå skal jeg flytt, jeg orker ikke bo her mer!!!!! så jeg må finne en leilighet. men hva får dere i bostøtte? og hva betaler dere i husleie? jeg har penger på bok. hvordan funker det? (i tilfellet kan jeg jo ta dem ut og bruke de på skole og bilen) men jeg vil jo hellest slippe det da. hvordan funker det? (jeg har os, bidrag, dobbelbarnetryd og støtte til barnehage)
desember-nurk=) Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 jeg får 2490kr i bostøtte. Eier egen leilighet, betaler 8000 kr i husleie + lån (andelsleilighet) Husbanken gikk utifra ligningen min fra 2006, som var på 60 000kr, jeg er student..
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 variere veldig fra hvor du bor, sånn jeg har forstått det får man et "stor by" tillegg i oslo, tr.heim, bergen og stavanger. jeg har samme inntekt som deg og mottar 3400 kr av husbanken og 600 kr av kommunen. her er det max støtte, tror det gjelder for alle stor byene. (hehe, ler når jeg skriver stor by om stavanger...men men.....) jeg har boutgifter på totalt 8000, altså jeg får dekket halvparten. det skal ikke ha noe å si om du eier eller leier i forhold til hvor mye man får. når du søker husk å send inn en søknad til kommunen også, om dere har slik ordning hvor du bor, får raskere svar og de betaler til søknad hos husbanken er godkjent.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Jeg får ca 2300,-. Har lån og husleie på ca 7000,-. De gikk ut fra ligningen for 2006. Snart får jeg ikke mer før ligningen for 2008 ligger klar, for i 2007 hadde jeg over inntektsgrensen, tror jeg. Husk at du kan bruke det som er mest gunstig for deg; enten dagens(da teller alt med; tom studielån), eller ligning(som regel mest gunstig). Og husk at dette varierer fra kommune til kommune:)
noLadyjustME Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Jeg fikk netopp gjennom søknaden, og da søkte jeg på dagens(OS,bidrag+barnetrygd som ikke ble med i beregningen) Vi fikk kr 800,- og har husleie på 4000,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå