LFC07 Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Da er jeg innlagt på sykehus med svangerskapsforgiftning. Protein i urin viser alt fra 1+ til 2 +, mens blodtrykket ligger på 140/95. Beina ser ut som elefantføtter og jeg har fått beskjed om å ligge med dem høyt. Er så lei av å bare ligge her.... Er 38 uker på vei i dag og vil aller helst at de bare tar et keisersnitt, men legen sier det er for tidlig. Ellers har jeg ikke fått noen som helst form for informasjon om hva som kommer til å skje fremover... Noen andre der ute som har vært i lignende situasjoner og kan dele erfaringene sine med meg?
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Hei. Så synd at du har fått svf. Jeg fikk det med sønnen min for 2 år siden. Det ble oppdaget 1 uke før termin, men fikk beskjed om å komme til hyppige kontroller i stedet for å legges inn. Ble lagt inn dagen før termin, da turde de ikke lenger. Da hadde jeg BT på 150/100 og helt sinnsyke mengder vann i kroppen. Husker jeg synes det var sååååå kjedelig. Fikk ikke lov til å gjøre noen ting, hver gang jeg var oppe og gikk, fikk jeg beskjed om å gå å legge meg igjen. Ble heldigvis satt i gang dagen etter (på termindagen). Som legen sa, det var ikke noe vits i å utsette det noe lengre. Jeg ville ikke føle meg bedre før ungen var ute uansett. Kl 11 på termindagen strippet han meg, så satte han inn en modningsgele-pille. Da måtte jeg ligge i 1 time med CTG. Riene begynte allerede mens jeg lå med registreringen. Nå endte fødselen i ks etter 30 timer fra første rie da det viste seg at gutten var for stor til mitt bekken. Tror ikke du får ks med mindre du blir skikkelig dårlig, men regner med at de kommer til å sette i gang fødselen din ganske så snart (kanskje allerede i morgen). Babyen er jo klar og du er jo nesten i mål, så tror ikke de kommer til å utsette det så lenge. Masse lykke til, håper du får en flott fødsel : )
LFC07 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2008 Håper det skjer noe snart, ellers blir jeg gal... Men problemet mitt er at jeg ikke vil bli satt i gang. Forrige fødsel ble jeg satt igang pga overtid. Da hadde jeg én eneste lang rie som varte i 19 timer før det ble hastekeisersnitt. Så jeg har ganske traumatiske minner fra det å bli satt i gang. Jeg har vært til fødselssamtale tidligere i svangerskapet, hvor jeg ble lovt keisersnitt dersom fødselen ble langvarig (etter 6 timer skulle det tas opp til vurdering dersom det ikke var framgang), også dersom jeg gikk til 42 uker, da skulle jeg få innvilget keisersnitt. Jeg har skikkelig angst for fødselen og det blir ikke akkurat bedre av å ligge her på sykehuset og høre andre fødende som hyler av smerte.... eller andre som har blitt mødre og som går rundt i gangen med sine små nydelige babyer...
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Ok, det skjønner jeg godt. Men om babyen blir tatt med ks nå så er jo ikke det for tidlig. Ved planlagt ks tar man jo ks 1-2 uker før termin. Huff, håper det ordner seg for deg og at du snart sitter med babyen i armene : )
LFC07 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2008 Takk for støttende ord. Håper også det skjer noe snart, skal prøve å få til en samtale med legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå