Malin&TE Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Er 28+4 uker på vei, å kjenner at lillegutt i magen er der, men det er ikke ofte, og ganske svake spark.. Har forsåvidt kjentes likedan ut i 4-5 uker.. Har vært til CTG flere ganger, hos jordmor & lege, og alle sier at alt er bra.. Men klarer liksom ikke tro på de helt. Jeg trodde at når man var så langt på vei som jeg er, ville man kjenne babyen kjempe godt. Men det gjør altså ikke jeg. Er heller ikke overvekting, så jeg ser ingen grunn til hvorfor jeg ikke skal kjenne det så godt.. Men babyer er jo forskjellige de og. Kanskje gutten min er en slapping? Hvordan kjennes/kjentes sparkene ut hos dere i uke 29-30?
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Tror dette er veldig forskjellig hos de fleste Jeg kjenner babyen veldig godt og man kan se heeeele magen bevege seg i alle vinkler, mens venninda mi som fikk nr 3 i dag har alltid kjent dårlig med liv. (dette gjelder oss begge, jeg har kjent mye liv alle 3 sv.skap, hun liiiite liv alle 3 sv.skap) Selvom dem har sett på ul at baby har vært i kjempe fin aktivitet, så har hun ikke kjent noenting (hun fikk forresten en stor gutt i dag på nesten 4300g og 53 cm) Så når JM & lege har sagt at alt er fint, så stol på det
*lille blomst* Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Heisann Malin! Jeg er nå i uke 31 og må si at jeg har omtrent samme opplevelse som deg! den lille i magen (litt usikker på kjønn) virker faktisk ganske rolig, alt har vært bra på to foregående ul, skal til en siste sjekk neste uke også - bare for gøy... jeg kjenner ganske regelmessig bevegelse, men ofte er det "mykt" eller "svakt" og mange ganger gir det seg fort. En sjelden gang beveger magen skikkelig på seg, men det er fort over... (vanskelig å time slik at den vordende far kan kjenne også.. hehe...) i følge JM er nok alt i orden, så jeg holder en knapp på det. Vi får se positivt på det frem til vi får treffe den lille og bli kjent med han/henne
Malin&TE Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2008 Takk for svar Og gratulerer til venninna di. For bare satse på at alt er greit da
Malin&TE Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2008 Så godt å høre at jeg ikke er den eneste som har det slik! Ble skikkelig letta! Slik du forklarer det, høres det ut som vi har det likedan
Makko med to små gutter Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Lillegutt her er også ganske så rolig. Kjenner sparkene tydelig, men det er ikke mange av gangen. Skulle fylt ut slik sparke skjema (telle antall spark på 10min) hadde jeg nok blitt sittende leeeeenge å vente. Men så lenge jeg kjenner gjevnlig bevegelser, regner jeg med at alt er ok. -Jeg var vistnok også et veldig rolig barn... Kun et par stykker som har kjent liv i magen min, og de har hatt tålmodighet til å sitte der å vente, når jeg veit han er våken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå