Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 28+4 uker på vei, å kjenner at lillegutt i magen er der, men det er ikke ofte, og ganske svake spark.. Har forsåvidt kjentes likedan ut i 4-5 uker.. Har vært til CTG flere ganger, hos jordmor & lege, og alle sier at alt er bra.. Men klarer liksom ikke tro på de helt.

Jeg trodde at når man var så langt på vei som jeg er, ville man kjenne babyen kjempe godt. Men det gjør altså ikke jeg. Er heller ikke overvekting, så jeg ser ingen grunn til hvorfor jeg ikke skal kjenne det så godt..

Men babyer er jo forskjellige de og. Kanskje gutten min er en slapping? :)

Hvordan kjennes/kjentes sparkene ut hos dere i uke 29-30?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har veldig kraftige spark, og hele magen romsterer irundt, noen dager mer enn andre... men om din lille ligger og sparker innover kjenner du ikke sparkene så godt har jeg hørt, og det aller viktigste er at du kjenner liv hver dag. :)

Jeg begynner på uke 30 imorgen.

Ønsker deg lykke til. :)

Skrevet

Ikke bli redd bare fordi dt er jeg som svarer....

Men så lenge blodgjennomstrømning og hjertelyd er bra er ting som regel bra.

Hvordan er blodtrykket ditt? Og hvordan er veksten på barnet? Er det avvik her?

Jeg synes at hvis du har en dårlig magefølelse skal du stole på den... (det gjorde ikke jeg, og jeg har vanskligheter med å ikke ha skyldfølelse)

Det er mulig dette er feil av meg å foreslå, men hvis denne dårlige følelsen ikke slipper kan du be om en Protein S blodprøve. Protein S er noe vi har for at blodet ikke skal koagulere. Har man lavt proteis s nivå, vil morkaken kunne få enten mange små eller et stort infarkt. Jeg opplevde å få mange små, og Emil sovnet inn i uke 39. (dagen før planlagt ks-dato) Ingen visste noe, fordi alt var normalt...-bortsett fra at han beveget seg lite.

Denne blodprøven burde selfølgelig være obligatorisk, men desverre koster det for mye i forhold til hvor mange barn som dør av dette årlig...(jeg mener selvsagt at det er alt for mange...)

Krev dette!!

Når det er sagt: Noen beveger seg lite, andre mye... Og ALT er normalt. Jeg vet bare at selv om jeg sier det, vil ikke magefølelsen din bli noe bedre...Tenker at det er bedre å gjøre noe konkret slik at du kan utelukke visse ting.

Lykke til! (og ikke meningen å skremme deg, men hjelpe deg)

Skrevet

Jeg har heller ikke kjent spesielle kraftige spark før jeg begynte på uke 33. Men siden den tid har det vært veldige kraftige spark, og vondt til tider. Jeg ringte forresten jordmoren min første dagen og var redd noe var galt - det ble jo plutselig høy aktivitet. Men alt var bra - den lille begynner å snu på seg og legge seg til virket det som. Er i uke 34 nå og kjenner svake og kraftige spark sånn annen hver dag. Jeg kjente ikke liv for godt etter uke 20 selv om dette ikke er min første, mens en venninne av meg kjente liv i uke 15/16.

Jeg er selv høy og slank og har en liten gravidmage. Folk får bakoversveis når jeg sier at det bare er 6 uker igjen...hehe.

Skrevet

det er faktisk ikke alle barn som er like aktive i magen.. min er kjempe aktiv..

mens en venninne av meg kjenner knapt at d er noe liv der inne.. jordmoren sier at begge deler er like normalt...

Skrevet

Kondolerer så mye..

Blodtrykket mitt er helt fint, og ut i fra symfysemålene er alt bra i forhold til vekst.. :)

Tusen takk for råd :) Skal prate med jordmor om dette på onsdag (skal til ny CTG da) Får heldigvis time hos jordmor en gang i uken, siden jeg ikke klarer å slappe av.. :)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg da :) Jeg tror jo helt innerst inne at alt er helt fint med lillegutt, men klarer alikevell ikke slappe helt av.

Er bare kjempe glad for at jeg får god oppfølging pga av at jeg bekymrer meg sånn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...