Gå til innhold

Faen, disse bensinprisene, opp mot 17 kr literen!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig?? Bensinpriser i været, matprisene øker, strømprisene øker, boligprisene øker..Vi bor i et av verdens rikeste land, dette synes jeg er ille. Norge går ikke under om prisene er lavere.

Mye vil ha mer.

Vurderer å ta med meg familien og flytte til et annet land hvor man kan kjøre bil uten å gå konkurs eller hvor man kan handle for en 1000 lapp og faktisk kommer ut av butikken med mer enn 2 middager, 1 pk bleie og litt toalettartikler

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig.

snart så det ikke lønner seg å jobbe mere,kjører jo snart bort all lønna(ja har dårlig betalt jobb og et stykke å kjøre)

Kollektivt er ikke et alternativt(går ingen ting den retningen,bor ikke i en by nei) og nærmere her er det ikke arbeidsplasser.

Skrevet

Og her klager vi nå over at prisen er rundt 18 kroner for nesten 4 liter...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Bensin er jo forurensende som bare det, så kan godt være dyrt. Vi har tross alt bare én jord, og penger redder den ikke...vi mennesker må ta et tak selv, og å redusere bensinforbruket er bra. Familien din sulter ikke om matvareprisene øker...derimot rammes verdens fattigste av forhøyede matvarepriser. Norge går jo heller ukke under om prisene er litt høyere.

Skrevet

Noen plasser er literprisen over 14 kr literen, og på nyhetene sa de at bensinprisene kommer til å stige og komme opp i 17 kr literen innen kort tid. Sykt, sykt..Folk skal liksom presses til å bruke kollektivt, men de burde jo kanskje bygd ut og fått et tilfredstillende tilbud til alle først, spesielt i distriktene.

Biler forurenser det vet vi, men for å sette det litt i perspektiv så forurenser ei ku mer enn det bilen din gjør...

Skrevet

Hm, vet ikke hva dollaren ligger på, men det er rundt 3,70 dollar for 3,78 liter. Mulig jeg tok i litt for lite. Uansett, her klager folk veldig. Jeg har bare sluttet å kjøre så mye.

;o) Da går det ganske greit!

Skrevet

Finnes jo hybrid- og EL-biler da.

Skrevet

Norge slipper ut ca 0,02% av total CO2, det finnes enkeltstående fabrikker i Kina og andre land som forurenser mer enn hele Norge, norsk sokkel og norske utenlandsanlegg TILSAMMEN, og her sitter man og tror bensinprisen skal gjøre noen som helst forskjell på det i det store verdensbildet? Hvor sneversynt er man da? Og hvor godt tror man om seg selv som nordmann?

*fnys*

Skrevet

Fordi andre forurenser mer så kan vi liksågodt drite i å ta vare på miljøet? Da er det jo bare enda viktigere at vi bidrar til å kutte i våre utslipp!

Skrevet

Slett ikke det jeg mener og vil frem til.

(jeg har forøvrig ikke villet frem til noe som helst, bare gitt fakta igrunn...)

Vi, som alle andre må bidra, men erfaring tilsier at forbruket av bensin og diesel går ned så marginalt sv prisøkningene at differansen det utgjør faktisk er irrelevant, og det vil være lurere å bruke ressurser og skape irritasjonsmomenter på andre felt.

Forøvrig hsr det jo også vist seg at de enstra pengene som blir tatt inn i avgifter på drivstoff slett ikke benyttes til å bedre NOEN forhold som er miljørelevante men går med i det store dragsuget til andre ting.

Man kunne jo benyttet det til å faktisk oppnå noe, men det blir ikke gjort.

Og det er forøvrig også uforhåndsmessig å øke drivstoffprisene yttligere her, når man da må øke inntekter osv også for å kunne holde forbruket høyt på andre plan og slik kjøre den norske økonomien enda mer på skeiva ifht verdensøkonomien.

Skrevet

Synes det blir litt feil når de som bestemmer og sitter i Oslo setter prisen opp og håper folk kjører mindre bil slik at vi slipper ut mindre co2. Fint det for de som har mulighet til kollektivt. Men hva med de som bor i distriktene? Kommer selv fra et lite sted hvor bussen går et par ganger om dagen, og ikke til å basere seg på mtp jobb. Eller hva med de som jobber turnus når ikke bussen går? De som skal levere i bhg på et sted og jobbe et ant sted...

Fint det for de som bor i Oslo og har godt utbygget kollektivt som kansje er billigere enn bil, da funker det ja....

Skrevet

Hele bygde norge burde flytta til byen, er ikke lett å klare seg uten bil her vi bor med 4 unger.Og tre busser pr dag...

Skrevet

Grøsser når jeg tenker på de som bor i bygda mi.

Åfjord.

I tillegg koster det 106kr hver vei for båten også.

Dvs: Bensin/diesel: 400kr + ferja (212,-) = 600.

Jeg fylte på (når jeg bodde i Åfjord) 400kr hver 1.5uke. Full tank.

De som pendler og jobber i Tr.heim må slite kraftig!

Bussene går kl 0750.

Hvis man jobber, er normal arbtid kl 09. Kanskje før også. Bussen fra Åfjord er ikke i Tr.heim før kl 1030.

Og den bussen går tilbake igjen enten kl 14 eller 16.15.

Så går det ikke mer busser, før neste dag kl 08.

Det gjør virkelig ikke noe om bensin og diesel prisene ligger på 10kr.

Da har man sjans til å få 10l på en hundrings idet minste!

Skrevet

Og med en sånn bil som jeg kjører så er full tank 1000 kr...

(80 liter tank, og det går på omtrent halvannen uke HER og jeg bor i byen og kjører IKKE så mye bil)

Skrevet

Mhm.. Jeg har 55l tank på bilen min, men jeg fikk aldri tømt tanken, den tar så fryktelig lite bensin, heldivis.. Tar i underkant av 0.6 pr mil.

Derfor fylte jeg nådde jeg har 20l igjen, så slapp jeg å bry meg om å komme_til_en_bensinstasjon_før_tanken_gikk_tom, hehe :P Det er litt langt mellom hver bensinstasjon i Åfjord.. ;)

Skrevet

Sitat:

Vurderer å ta med meg familien og flytte til et annet land hvor man kan kjøre bil uten å gå konkurs eller hvor man kan handle for en 1000 lapp og faktisk kommer ut av butikken med mer enn 2 middager, 1 pk bleie og litt toalettartikler

Det er klart du kan gjøre. Men du må ta med alt det andre i beregninga også, da. Forsikringsordninger, sannsynligvis lavere lønninger, velferdssystem mm. Det er ikke så enkelt som at man sitter med alle Norges goder, støtteordninger og lønninger - og det andre landets billige priser. Det kalles ferie.

Skrevet

Sitat

Jepp. for du får nok like mye utbetalt i ett land hvor alt er billigere. Ting henger sammen skjønner du. God lønn, dyre varer. Du virker rimelig lite oppegående.

Og jeg synes godt bensinen kan være dyr.

Skrevet

Joda, selvfølgelig..

Skrevet

La være å spise kjøtt og drikke melk så forsvinner kuene. Du kan jo feks spise biler ettersom du er så glade i dem. Og det er litt forskjell på forurensning skapt i produksjon av - og bruk av en bil, og ei ku.

Skrevet

Nå er det vel strengt tatt ikke forurensning og klimaforandringer som er årsak til prisstigningen hverken på bensin, mat eller strøm...........

Skrevet

Jo. Pga klimaforandringene brukes nå 3% av verdens jordbruksareal til å dyrke drivstoff. Dette fører til at det dyrkes mindre mat, og at det er generell matvaremangel i verden. Derfor dyrere mat.

De forhøyede bensinprisene er vistnok et slags tiltak for å få ned bilkjøringen.

Skrevet

Unnskyld meg Doppler.." Du virker rimelig lite oppegående"?? Tror du virkelig ikke at jeg skjønner hvordan ting fungerer eller?? Og hva om jeg tenkte å bo i Sverige men jobbe i Norge da?

Litt tynt grunnlag og kalle meg for lite oppegående.

Skrevet

Tenkte du sikkert. Du er klar over at skattenivået i sverige er ganske mye høyere enn her? Og jeg dømmer ut fra dine utsagn. Si noe lurt og jeg tror du er lur. Du har ikke gjort stort for å overbevise enda.

Gjest Trollbundet
Skrevet

17 kroner literen????? Det var da pokker! Hvor bor du da?? Her i Molde og omegn er prisen over 13 kroner og diselen nesten 14,og det er rått!!! Hva med sommeren nå da? Veldig tungvint og slitsomt å ta fly/tog og buss da.Med unger.ikke like koselig heller:(

Helsinkes politikere!!!! Grrrr..

Skrevet

hva da med oss som må kjøre? Alternativet er å sitte bare hjemme og droppe å jobbe... buss kan jeg ikke ta, går bare skolebuss her. og å gå på jobb kommer ikke på tale! det er 25KM!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...