Gå til innhold

Hvor store var babyene deres på 5 mnd kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa var på kontroll i dag og hun veide 6775g og var 68 cm lang. Syntes hun har gått opp veldig lite. Hun veide 3705g ved fødsel og var 53 cm lang. Storebroren veide over 2 kilo mer når han var 5 mnd og han hadde omtrent samme vekt som lillesøster når han ble født. Jeg sa til helsesøster at jeg syntes hun hadde gått opp veldig lite, men hun hadde visst ikke tid til å svare på det.Tror hun hadde en dårlig dag. Hun hadde nesten ikke tid til å sette vaksine en gang.

Snuppa er i hvertfall fornøyd, så jeg tror hun får i seg nok mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på 5mnd kontroll for noen dager siden og da veide gutten vår 6575g og var 67cm lang(3480g og 49cm ved fødsel). Så lenge de har våte bleier i løpet av døgnet og er fornøyde får de nok det de trenger. Normalt å legge på seg 100-200g i uka nå sa helsesøsteren vår og selvsagt viktig at de følger sine kurver i fht vekst og vekt.

Hvis du synes hun har lagt på seg mindre den siste tiden nå kan det jo være lurt å begynne med litt mer fast føde etterhvert....

Skrevet

Hun trenger ikke å vokse likt som storebror da, de er forskjellige personer med forskjellige vekstkurver. Og jenter er ofte litt lettere enn gutter.

Skrevet

min lille skjønning var i dag på 5 mndrs kontrollen, 63,5 cm lang, og 6765 g.

Skrevet

68 cm og 6975g

HS sa at man kunne flate ut litt på vektkurven om de vokste mye i lengden.. det har tuppa mi gjort..

Skrevet

min var 6825 gr og 68 cm (3020gr og 47 cm ved fødsel)gutt

Skrevet

Min lille var 7670 g og 68 lang da han var 4 1/2 mnd.

Skrevet

Glemte å si at han var 3550 g og ca 52 ved fødsel.

Skrevet

Jenta vår var 7535g og 67,5cm då ho var 5 mnd. Men i og med at ho var 4540g (54cm) då ho vart fødd, har ho lagt på seg ganske nøyaktig like mykje som jenta di. Helsesøster er fornøgd, jenta er passe tung i forhold til lengda si, og har lagt jevnt på seg heile tida.

Storebroren her i huset var betydeleg større enn ho her er, ham var 8kg ved 4 mnd. Men ein kan ikkje samanlikne sånn heller, søsken kan vere like forskjellige som alle andre babyar når det gjeld vekt.

Så lenge jenta di tar til seg mat og tissar, bæsjar og søv bra, samt at ho er blid når ho er våken, vil eg tru ho har det supert og får i seg det ho treng :o)

Skrevet

"Småen" vår var 3710g og 52 cm da han ble født, og på 5 mnd kontrollen var han 9170g og 72.5 cm..

Så lenge de følger kurven sin så er alt som det skal være.

Skrevet

Jeg var på kontroll sist mandag og da var Amalie 6970g og 63,5cm. Ved fødsel så var ho 2548g og 46cm.

Ho var da 5,5mnd gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...