Gå til innhold

gravid:)...men livredd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk positiv test for tre dager siden, selv om jeg ikke skal ha mens før i morgen. Men tatt test 3 ganger og har masse symptomer så er nok gravid:) men i følge artikler skal man ikke føle så mye så tidlig, men det er vel individuelt?? Jeg mistet i uke 8 rett før jul, noe som var veldig trist..har håpet på å bli gravid igjen og er så glad for at jeg er det nå:) men er så redd for å miste det...kan man komme tidlig inn på ultralyd hvis man ønsker det? tror jeg trenger å få vite at ting er bra tidligere enn uke 18. Hvor tidlig kan man se liv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med spire:)

Jeg har vært og er nervøs for at alt kommer til å gå bra også.. Fikk UL i uke 6, men da så vi bare bittelitt.

Så hadde jeg en miniblødning rett før jeg var 7 uker og fikk derfor en ny UL og da så jeg et lite hjerte som slo.

Hvis du er bekymret tror jeg ikke du kommer til å få vanskeligheter med å få en tidlig UL. Og skulle ikke legen din gi deg henvisning kan du jo gå til en privat gyn. og betale for UL.

Lykke til :-)

Skrevet

Hei på du:-)

Dette kommer til og gå kjempe bra. Vet det er vanskelig og ikke tenke på alt som kan skje de første ukene og spess etter en SA. Du kam komme inn til en privat lege og få ultraly eller fortell det til fast legen din sånn at du kan bli henvist for UL......Du må bare stå på krava. Vet også at det er mulig og ringe sykehuset også. Snakk med noen på føden så hjelper de deg. Du kan også snakke med en jordmor som også sikkert kan henvise deg videre på UL. Bli litt mye dette..men ønsker deg masse lykke til....Selv har jeg nettopp funnet ut at jeg er gravid selv. Vi er vel like langt på vei ttenker jeg...Fint om vi kan holde kontakt da. Jeg skal ha mitt 3 barn nå. Så bare spørr meg om det er noe. Selv har jeg alltid tatt UL i uke 12 privat for og se at barnet er friskt:-) Da var barnet 7 cm langt og sprella masse. Tok en abort i uke 1 for 2 år siden og da så det kunn ut som et kateter, men de ser hjerte banke fra uke 6-7 tror jeg...

Lykke til...håper og høre fra deg snart...

Klem

Skrevet

Takk for gode ord. Skal ringe legen til mandag og bestille en time. Også skal jeg forsøke komme tidlig inn til UL eller så betaler vi en privat. Godt bare få se liv. Når har du termin? jeg har termin 4 februar. Vi må holde kontakten:)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...