Gjest Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Eller? Det hører jo med putevar til alle dynetrekkene jeg har, og jeg tenker at jeg ikke kommer til å bruke disse. Har derfor tenkt å gi dem til svigermor, for hun syr masse, og da kan hun heller bruke stoffet når hun skal sy til den kommende bebisen:) Men kommer jeg til å angre på dette? Bruker dere putevarene?
Gurine Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Hvis du har planer om at babyen skal ha pute, så trenger jo den også trekk på så renholdet går greit. Men babyer skal jo egentlig ikke bruke pute. Mine to brukte ikke pute før de var 1-2 år gamle, og da fikk de noen tynne tynne puter. Men min erfaring med mine barn, er at de gulper noe veldig, så jeg har brukt putetrekk eller gulpeklut under hodet for å unngår for mye gulp i senga
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Har ikke tenkt å bruke pute før han blir en del større, og da skal han også ha større dyne, og dermed passer ikke lengre dynetrekkene tilhørende disse putevarene. Har tenkt på det med gulp, men da tenkte jeg at det er like greit å bruke gulpekluter.
Gurine Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Ja det er bedre med gulpekluter, selv om det ikke er like "pent". Så får man tørket litt opp også, både i ansikt og evt håret De minste putetrekkene har blitt veldig lite brukt her i huset.
Nætte;mortil2 Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Jeg legger en klut inni putetrekket, så har jeg liksom litt i pose og sekk!!
Mrs. Bouquet Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Jeg brukte en tynn dunpute til jenta mi fra vi kom hjem fra sykehuset, så jeg fikk bruk for putetrekkene. Ble anbefalt pute for å bedre sirkulasjon rundt hodet/nakken og for å forebygge flatt bakhode. Det er ikke lenger slik at pute til de minste er fy.
Vi har tre mirakler! Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Dersom du skal følge dagens anbefalinger trenger du putevarene! Babyen skal ha pute fra dag en! Fysioene på sykehusene anbefaler dette! Det er pga økonomi og at nybakte mødre stjal putene på de sykehusene som prøvde å tilby nyfødte puter at de ikke finnes på barsel . Dersom man er så uheldig at man får et lite eller langt opphold på nyfødtintensiv får man pute, for der prioriteres dette. Det skal være en liten pute, men med litt tykkelse. Dersom du tar en tur på babyforetninger har de helt sikkert sykehusputen, som er en av de anbefalte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå