Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Må man ha resept på den? Funker det bra i situasjoner der det ellers er skikkelig ille? Takker for svar:)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Du må ha resept på den ja, det vanligste er å få den på blå resept. Men du skriver ikke noe om hvilke "situasjoner" som er "skikkelig ille", så kan ikke gi deg mer informasjon. Hilsen farmasøyt
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Jeg trenger den fordi jeg får veeeeeeeeldig lett hjertebank,bare jeg tenker på ting jeg blir nervøs av, skjelving kommer lett oxo,spesielt når jeg skal ha examen, får dååårlig karakter pga at jeg blir overnervøs, greier ikke snakke orntlig, glemmer alt å skjelver .. å hjertet hamrer i 200km i timen..er vel hjertet som er hovedproblemet... skal begynne på utdanning om ikke lenge å må kanskje snakke litt foran klassen avogtil ikke vet jeg å da mååååååå jeg ha noe som kan minske på nervøsiteten..ellers går dte bare ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Har aldri vært ute for at prep er brukt for dette, men det virker jo på høyt blodtrykk og skjelvinger, så hvorfor ikke? Tror nok at du er mer angstpreget, men dette som du er redd for er vel noe som de fleste av oss som har studert har måttet tvinge oss gjennom, og så slapper en litt mer av når en får erfaringen... Vil jeg tro... Men det er jo ikke vits i bekymre seg for studiene før du faktisk står oppe i situasjonen, er nå mitt råd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Preparatet brukes for å senke blodtrykket og ved angina. Hva er det som gjør at du tror du trenger dette preparatet? Siden du spør om det er reseptbelagt virker det jo ikke om du har tatt dette preparatet tidligere. På det du beskriver høres det ikke ut som om det er noe feil med hjertet ditt, men at du sliter med angst. Du burde søke hjelp for angstproblemene dine. Angsten din blir ikke bedre av å bruke hjertemedisin. Det er normalt at man gruer seg til å stå foran en klasse og snakke, det gjør de fleste av oss. Ønsker deg lykke til med studiene dine.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Hi,her.. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=496628 fant denne siden å der står det jo forklart at det kan hjelpe sånne som meg.. åjoda vet godt ta det er normalt å være nervøs før eksamen osv osv.. før var det vare kiling i magen og at jeg måtte ta ett godt pust inn og ut før jeg gikk inn så gikk det greit ! har tatt mange eksamner å i senere årene er dette problemet blirr ufattelig ille.. så om dette kan hjelpe meg som dte hjelper andre så hadde det vært fint å prøvd det:) tror ikke det er noe feil med hjertet mitt nei, er bare det at pulsen øker så fælt at kroppen min går helt i surr.. hvor ble det av deg som svarte meg først? HI
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Har brukt inderal ja...men husker ikke om det var inderal retard (80mg).. det e rnoen år siden. Brukte det i sammenheng med hjertebank når jeg hadde panikkangst. For jeg ble enda reddere når hjertet begynte å banke så da hjalp det å roe ned. Jeg brukte i tillegg Alopam mot veldig angstbyger, men ingen av delene brukte jeg fast. Kun ved behov. Så om du har angsttendens så ville jeg spurt legen om Alopam også. Og det holdt med en halv for meg når det var skikkelig gale... Håper jeg var til hjelp
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Finnes det medisin som har ordet "retard"? Det betyr tilbakestående på engelsk. Kunne kanskje valgt et annet navn på en medisin enn det.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Inderal Retard ja, retard betyr vel å "sette tilbake noe" i dette tilfellet, engelske ord kan jo noenganger bety fler ting enn bare en. Så da må man se på¨sammenhengen i ordet/navnet..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 Men du anonym som har brukt det, hvordan reagerte du da du egentlig skulle fått hjertebarnk? fikk du en slags reaksjon eller forble du som vanlig inni deg? får vel snakke med legen,takk for tips om det andre medikamentet, jeg aner ikke om det jeg har kalles, angst, panikk eller nervøsitet..kanskje jeg har sterk grad av alle sammen..ikke vet jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå