rikedaspike Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Tenkte å kjøpe noen flasker , smukker etc. Hvilken flasketype er å anbefale? AVENT ? Pastikk eller glass? ( Jeg kan sannsynligvis ikke amme pga tidligere operasjon) burde jeg kjøpe brystpumpe likevel? Hva med flaskevarmer? Stapper de bare en smukk i munen til babayen på sykehuset eller kan jeg velge selv? Tenkte å ta en sånn spes. ortopedisk smukke for å unngå masse bittfeil...! Noen mødre med tipps her?!? takker!
Saltlakris Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har ikke noe særlig erfaring på dette området, men har fått anbefalt Avent sine flasker fra flere hold, så de har jeg gått til innkjøp av
rikedaspike Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2008 takk takk - det har jeg hørt også...da går jeg for de.
Snart mamma -igjen! Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Du kan få nok melk i puppene selv om de er opererte, så ikke ta den sorgen på forskudd:) Prøv i alle fall en liten stund. Det er heller ikke noe i veien for å pumpe selv om du har implantater (hvis du har det da...). Jeg ville kjøpt en manuell pumpe. De stapper ikke noe smokk i munnen på sykehuset her i alle fall... Fikk kjeft da jeg fisket smokken opp av bagen på barsel (men det driter jo jeg i, så det gjør jeg nok denne gangen også). Noen sier man skal vente til ammingen er etablert som det heter før man introduserer smokk.
rikedaspike Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2008 Ok. jeg har hatt reduksjons op- da ble brystvortene forplantet for å si det sånn - får se- håper det funker med å amme - !!
Zabbi Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 jeg har oxo red.op. mine pupper, å tenkte veldig på det om dem fungerte eller ikke, men den verste "angsten" slapp da puppene begynte å lekke litt melk. Men ikke alle gjør det heller, så jeg hadde nok ventet litt med bekymringene mine til hvertfall 3 dager etter fødsel, for har ikke melken kommi igang da, så er det liten sjanse at den gjør det i det hele tatt
anette&tutta mari :) Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 jeg har hørt at Dr.Brown sine er fine pga. de forhindrer kolikk! Skal prøve de og Avent sine:D
Duracella Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Lån deg en brystpumpe! det vil jeg anbefale alle uansett intensjoner om amming eller ikke. De første dagene går hormonene helt av skaftet, og enkelte kan oppleve en melkeproduksjon som ikke ligner grisen. Jeg satt med enorme pupper, harde som fotballer. Klarte nesten ikke lee armene og hadde så vondt!!!! På en lørdags kveld så klart. Babyen klarte ikke få tak på den altfor store harde puppen, og skrek og skrek.... Jeg svettet og gråt og fikk ikke massert ut en dråpe. Sto utenfor butikken når den åpnet mandag morgen. Pumpen trenger ikke være ny bare for litt nødhjelp i et sånt krisetilfelle. Det handler jo bare om å få tømt ut litt. Bare trygt å ha i tilfelle......
Glad tobarnsmamma Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Hei Har hørt at Easyfeed sine flasker skal være meget bra, og er visst markedets eneste giftfrie tåteflaske... Den er utviklet i samråd med rikshospitalet. http://www.akgrieg.no/index.php Veldig søte anatomiske navnesutter: http://www.navnesutten.dk/Shop.aspx
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Jeg satser ¨på å fullamme men har likevel gått til innkjøp av både brystpumpe (elektrisk/batteri), flasker og smokker. Dette utifra hva venninder og erfaring tilsier. I verste fall blir det ikke brukt, men ai så godt å ha alt i hus. HAr hørt mange skrekkhistorier om lørdagskvelder (eller andre kvelder) etter fødsel med enormt spreng, og har også tenkt at etterhvert som man er igang vil man ha behov for pumping om man skal ut på farta eller er syk, drikker litt mer enn et glass vin etc.. Av flasker er det ulikt hvilke barnet foretrekker er erfaringen etter å ha jobbet i babyutstyrsbutikk\+ med barn i alle aldre. Men liker Avent sine jeg og, i tillegg til Dr.Browns (som det virker som reduserer kolikk bedre med ventilen men er mer vaskeprosess med denne), og til slutt Easyfeed sine (det norske merket, som er uten det skadelige giftstoffet som utvikles i plast over tid). Smokk er omdiskutert men jeg har også her kjøpt inn, og kokt noen som jeg sniker med til sykehuset. Så får de si hva de vil... Det er forskjellig praksis på sykehusene. På Drammen feks tilbyr de smokk til barn med veldig sugetrang for å lette babyens stress og bruk av mor som sutteklut.. andre forbyr det da det skal ødelegge sugerefleksen. Så alt med måte. Får jeg en som henger i puppen tidlig skal ialleflal min pupp avlastes med smokk;) Men ellers lar jeg de nok ligge i vesken om det går greit, er nok best om det blir sånn.. så får tiden vise hva jeg kommer til å bruke av dette innkjøpet;)
Eliise Skrevet 24. mai 2008 #11 Skrevet 24. mai 2008 Ang seine lørdagskvelder og ingen tilgang på bryst pumpe... Det fungerer helt fint å ta seg en varm dusj, og så klemme forsiktig ut melk fra puppa. Jeg syntes faktisk dette var bedre og mer lindrende enn å stresse med flaska de første dagene når det sprengte som værst i puppa... Det varme vannet hjelper og til med å åpne melkegangene, og få melka til å strømme bedre. Det ble nå faktisk et par tre ganger for dag jeg måtte innom dusjen og tømme meg ;-)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. mai 2008 #12 Skrevet 24. mai 2008 Kjempetips;) er notert! Tusen takk for at du forbarmer deg over oss uvitende førstegangs'ene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå