Storepus - gir ikke opp Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Jeg fikk cellegift for en graviditet utenfor livmoren for ca 4 uker siden. Har fremdeles HcG i blodet men de antar at de vil være ute om ca 2 uker og at mensen vil komme ca 3-4 uker etterpå. Legen sa at jeg burde vente minst 2 måneder før vi prøvde å bli gravide igjen, noe jeg synes virker lenge. Jeg har en MA og en SA fra før og er utålmodig med å komme i gang igjen. Kan dere som har vært i lignende situasjon fortelle litt om hva som har skjedd med dere?
Nøtt Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Hei! Trist å høre at du var gravid utenfor livmor. Det er ikke til å spøke med! Fikk selv cellegift etter en exu høsten 2006. Graviditeten ble påvist i august, 5 uker på vei trodde jeg at jeg hadde en SA (blødninger og smerter). 9 uker på vei hadde jeg fremdeles høyt HCG-nivå, og etter mange undersøkelser ble det konstanstert exu. Ca 10 uker på vei fikk jeg cellegiftsprøyta. Mensen kom tilbake 4 uker etterpå, men det gikk 8 uker fra sprøyta ble satt til det ikke var mer HCG igjen i blodet. Tiden dette tar avhenger av hvor høyt nivået var da sprøyta ble satt. Hos meg var den rundt 2200. Vi fikk ikke prøveforbud. Legen sa at kroppen ikke ville bli gravid igjen dersom den ikke var klar for det. (I mitt tilfelle ble egglederne ødelagt etter dette, så jeg ble aldri gravid igjen.) Håper snart kroppen din er tilbake til normalen, og at du snart blir gravid (i livmor!) igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå