Gjest Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Hvis man har avtalt med arbeidsgiver om dato for tilbaketreden i arbeid, basert på termindato, og babyen fødes for tidlig. Har man da rett til å komme tilbake i arbeid tidligere (og få lønn for det)? Noen som vet?
Mamsen og lillegutt Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 man mister litt av permisjonen når man føder for tidlig. jeg fikk 19 dager for tidlig,og jeg mistet 14 dager. så jeg måtte begynne tidligere igjen på jobb....
mamman til to gutter Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Det er jo ofte sånn at hvis man føder for tidlig, så må babyen være på sykehuset en periode før man får den med hjem og da kan man søke om noen andre penger en foreldrepenger sånn at man ikke må tilbake i jobb så mye tidligere. Hvis man føder for tidlig og får med babyen hjem, så vil jeg tro at man har krav på å komme tilbake i jobb tidligere også, arbeidsgiver vil jo ha mange mnd å forbrede seg på uansett.
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Ja, jeg lurte egentlig på om man har KRAV på å få komme tilbake i jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå