Gjest Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 noen sir at det kan starte en fødsel,hva gjør rødvinen?noe som den innholder eller?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Tror ikke jm og leger anbefaler å drikke alkohol,samme når i svangerskapet det måtte være
ninanja Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Har jeg aldri hørt om. Har heldigvis ikke hørt om noen som har prøvd om det stemmer heller. Tenk å pimpe rødvin og så går vannet! Kjipt å være full under fødsel og så kanskje bli bakfull ... Og jordmor sender bekymringsmelding til barnevernet ... Men kanskje det lindrer smerter ... Ha ha ha!
Gjest stockholms tjej Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 jeg har heller ikke hørt noe om dette....
Snart mamma -igjen! Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Rødvin har motsatt virkning: tanninene kan virke rihemmende. Tidligere (for ti år siden f.eks da jeg gikk med nr 1) var det ikke uvanlig å få beskjed fra jordmor om å slappe av med et lite glass rødvin dersom man tidlig hadde mye kynnere og bekymret seg for premature rier...
pusi og lille pusi:) Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 æ har hørt om d... men ikke om noen som har prøvd... trur d e nåkka som stimuleres så fødsel skal starte.. e så klart ikke mye som skal drikkes.. ville nåkk ikke vært lurt å være foll å ska føde... æ ville ikke gjort d uansett kor desperat æ måtte være...
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 okay.jeg lurte nu bare.det er ikke snakk om å drikke seg full.men et glass på kvelden..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Ville du ha gitt babyen litt rødvin etter den var født. Babyen får akkurat samme promille som det du gjør,men greit nok at en ikke. får høy promille av et glass,men en får jo så pass høy promille at en ikke kjører ettter glass vin og da er det jo litt
Vivitex *har fått ei jente* ;D Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har også hørt dette. Jm sa til venninna mi da ho var på overtid at ho kunne pøve et gl rødvin, sterk mat og et varmt bad, så kanskje det skjedde noe. Jeg har selv tatt et halvt glass et par ganger nå den siste mnd. Er jo ikke snakk om å helle innpå å bli full!!!! Men det er jo opp til hver enkelt hva en vil gjøre.
Joikaboll@ Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 For 14 år siden fikk jeg råd av jm om å ta et glass vin til sterk mat med en hyrdestund som avsluttning på kvelden. 4 timer etter rødvinsglasset var svelget var hun ute. For 10 år siden fikk jeg samme råd, av en annen jm, så jeg gjentok dette, denne gangen kun med et glass rødvin, 2,5 timer etterpå var gutten ute. For 4,5 år siden fikk jeg samme råd, av en 3. jm (i et annet fylke) da kom gutten 1,5 time etter at glasset var tomt. Hva gjør rødvinen? Det jeg fikk høre var at garvesyra i rødvin "irriterer" livmora til sammentrekninger.
Vivitex *har fått ei jente* ;D Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 Spennende.. Skal jammen ta meg et lite glass nå før jeg legger meg. Kanskje det skjer noe i natt ;o)
Sikkertforgammel Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Har også hørt at ETT glass rødvin kan hjelpe på, men har ikke prøvd det selv, og vet heller ikke om noen som har gjort det, og jeg aner ikke hva det er med rødvin som liksom skal hjelpe for å få fødsel i gang. Men vivitex, du kan GODT si fra om det hjelper på deg :)
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 23. mai 2008 #13 Skrevet 23. mai 2008 har också hört det samma och det är anbefallning från jordmor Det är ju inte snakk om att dricka sig full, ett halvt glas ca. I gamla dagar fick de ju rödvin på födestua och barsel avdelningen - tänk er det tjejer. Och så satt de och rökade inne-fy f...haha
Sikkertforgammel Skrevet 23. mai 2008 #14 Skrevet 23. mai 2008 Ja!! Hehe, tenk dere det da, en dagstue FULL av røykende mødre, MED småttisene der inne :S Huff... Eller. De hadde vel sikkert ikke bebisene med inn der, HÅPER jeg!! Og så koste de seg med rødvin attåt. Det var tider det, hehehehehe.... Neida, seriøst.... Men det ble nå folk av de babyene og da (folk som deg og meg) Ikke at jeg anbefaler folk å drikke rødvin eller røyke da! Men det er jo bare fakta... Men jeg LURER på hva det evt er i rødvinen som skal gjøre at man føder??
Vivitex *har fått ei jente* ;D Skrevet 24. mai 2008 #15 Skrevet 24. mai 2008 Juhuuuu... ser ut som det glasset med rødvin hjalp i går! Har siden i morrest gått med skikkelig mens-murring i korsryggen og forran. Vet ikke helt om jeg skal kalle det rier innimellom men jeg har virkelig måttet pustet meg gjennom flere. Det presser skikkelig nedover også! Har pakket baggen for sikkerhets skyld, så nå krysser jeg bare fingrene for at det tar seg skikkelig opp!!!!
Sikkertforgammel Skrevet 24. mai 2008 #16 Skrevet 24. mai 2008 *løper på polet nå* Hehe, så spennende!! Kan jo være tilfeldig og da, siden du er over termin! Men håper for din del at det er starten på fødselen for deg Lykke til hvertfall =) =)
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 24. mai 2008 #17 Skrevet 24. mai 2008 kommer ikke tanniner av druesteinene fra druene som rødvinen lages av? mener å huske dette fra vinkurs, siden california har stenfrie druer for det meste er det ikke garvesyre/tanniner i disse... bra for de som pleier å få hodepine... kan jo spise røde druer med steiner i steden da.... men tror det har noe med alkoholen og... og det skal man ikke ha i seg når man er gravid...
Vivitex *har fått ei jente* ;D Skrevet 24. mai 2008 #18 Skrevet 24. mai 2008 Er ikke over termin. Den er om en uke...1.juni. Men det kan jo være tilfeldig allikevel ;o) Har gått 8 og 6 dager over de forige svangerskapene, men denne er hjertelig velkommen FØR tiden!!!
Putte68 Skrevet 24. mai 2008 #19 Skrevet 24. mai 2008 Åhh dette var spennende:-) Hvordan går det med deg? Gi oss en oppdatering da Vivitex om det tar seg opp i løpet av kvelden..... håpe, håpe for din skyld:-) Lykke til.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. mai 2008 #20 Skrevet 24. mai 2008 Slenger meg på de undrende her, har dette virket Vivitex??? Far i huset løp og fant en flaske vin i det jeg leste tråden høyt for han. 5 dager til termin men han er veldig klar for å bli far NÅ
Vivitex *har fått ei jente* ;D Skrevet 26. mai 2008 #21 Skrevet 26. mai 2008 Har ikke skjedd noe mer her (( Stoppet helt opp! Var hos jm i dag, og hun undersøkte meg for å se om vondene hadde hatt noen effekt el om de bare var falske. Det var desverre "lukket å låst" der ja ( Livmorhalsen lå visst enda høyt el noe sånnt, og hodet var ikke helt festet. Men ho sa det kunne allikevel sette igang når som helst siden jeg er flergangsfødende. Så da får jeg vel ta et glass til da....og håpe på bedre effekt..hehe! Nei den kommer vel når den er klar -rødvin eller ikke!!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 26. mai 2008 #22 Skrevet 26. mai 2008 Så kjedelig at det ikke gikk rett mot fødsel. mannen var helt klar for å løpe avsted og kjøpe her;) Masse lykke til, plutselig skjer det nok tenker jeg! Tusen takk for at du oppdaterte oss som snikleser her på tråden!
*En rosa og en blå* Skrevet 27. mai 2008 #23 Skrevet 27. mai 2008 Hehe, Joikaboll@: du fikk ikke tid til hyrdestunden da, eller var dere veldig kjappe med å rydde av etter middagen? ;-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå