Mamma TB Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 jeg har ingen fortåelse for kordan folk elle mammaer klare å ha sjikkelige faste rutiner på kvil og mad....det går rett og slett bar eikke ann her gården,har jo sånn ca kvil då å sånn ca mad då.Følger bare hennes rytme nå hu e trøtt legge eg na.Men av og til vil hun ikke sjøl om hun er trøtt å då e d en hektisk hverdag!
nungo Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Nei :-I Jeg får ikke til faste rutiner for søvn og mat på dagtid heller for jenta vår (5 måneder) ---- men jeg har ikke forsøkt noe helhjertet heller da :-) Jeg ser når hun er trøtt og da får hun sove. Noen ganger trenger hun bare 15 min, andre ganger sover hun 2-3 timer. Det er ikke til å forutsi. Vi har flere barn i huset og jeg kan ikke altid innrette dagen etter snuppa, noen ganger må hun sove -- eller vente -- til det passer seg for de andre.
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 ja her er faste rutin 10.00 frokost- grøt MM 13.00 lunsj -most banan MM 16.00 middag - vann 19.00 kveld - grøt MM Sover kl.13.30 alt fra 20min til 2timer ....
Lille`mor & lillebøll Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Vi har kjørt faste legge spise,hvile rutiner siden han kom til verden. har funket veldig godt med oss,men mest sannsynelig fordi han er en mønster unge... Ikke alle det funker for...
Mamma TB Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2008 takk for det.....det roet meg litt ner vertfall...alle er så opptatt av rutiner og barn har det best me rutiner men jeg vil heller ta det så d kommer for mi lille jenta blir urolig av meg så ska laga t desse rutinene
Lille`mor & lillebøll Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 jeg er ikke så veldig opptatt av at det skal være sånn og sånn. Alle er forskjellige og har forskjellige barn. Men dette funket for både oss som foreldre og vårt barn.. Etter hvert som vi merket at han hadde lagt til seg runtiner endret vi litt og litt om gangen.. Men som sagt er ikke alle det funker for...
Mamma TB Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2008 nei d må ver sant det for vår lille jente hadde kolikk 3 første mnd så der kom d skeivt ud i begynnelsen...så her funker d ikke
Lille`mor & lillebøll Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Vår har også kolikk + en del andre problemer. Men det har funket... Alle har sine måter og gjøre det på. Men selvom vi har faste runtiner nå betyr det ikke at det blir sånn de neste mnd`ene...Plutselig kan det snu rundt og vi kan slite litt. Og det betyr ikke at de som ikke har rutiner ikke klarer og få det:=)
Mamma TB Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2008 nei for noen dager er alt heilt likt!sove likt og spise t samme tide sove gjerna rondt men plutselig neste dag e alt på håve!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 dagene er vel egentlig i bunn og grunn aldri det samme med små barn;=)
mamman til to gutter Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 Jeg hadde ikke rutiner før vi hadde 3-4måltider med fast føde. Når jeg ga de til ca samme tider, våknet han til ca samme tid om morgenen og trengte søvn på dagen til ca samme tid, så han var vel 8-9mnd før jeg følte vi hadde greie rutiner:-)
Kjukka Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Nei, her har vi heller i noen faste rutiner på dagtid. Hun sutrer når hun er trøtt, og da legger jeg henne. Da sover hun alt fra 30 min. til 3 timer. Om hun bare sover i 30 min., så må hun ha flere høneblunder i løpet av dagen. Mat er helt umulig, for hun nekter å spise grøt, fruktmos, middagsglass.. vil bare ha mme! Skal heldigvis på helsestasjonen på mandag, og da får vi høre hva vi skal gjøre med maten. Hun sover heldigvis hele nettene, fra 19 - 07, så jeg klager ikke
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. mai 2008 #13 Skrevet 23. mai 2008 Prøver, men får det ikke altid til. Når man ammer vet man ikke altid hvor mye mat de får i seg, hvor lenge det holder. Men har veldig god rutine på legging og soving om natten. Gir en flaske nan om kvelden vi da- nok det som gjør at han sover så godt. Det er fra 2030 til alt fra 0430 til 0600. Minst 8 timer, resten er bonus... På dagen tar vi det enda litt som det kommer, hva som skjer og når han skal mates og sann....
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #14 Skrevet 25. mai 2008 min hadde også kolikk - begynte med faste rutiner får 2 mnd siden både på maten og legginga ... funker kjempefint .... ho er 7mnd i dag ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå