Gå til innhold

BF så ikke barna gå i 17mai tog!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen flyttet fra hverandre for 6 år siden.Han har siden hatt våre to barn annen hver helg+en dag i uken.Da vår yngste sønn skulle gå i tog for første gang i år(han eldste har gått flere ganger) kom ikke engang BF for å se.Begge ungene spurte selvfølgelig om vi(jeg og mannen min)hadde sett faren deres i toget og det hadde vi jo ikke.Senere snakket de selv med faren og han presterte å si at han ikke hadde hatt tid!!

Hvem har ikke tid til å se barna gå i 17mai tog èn gang i året.Irriterer meg virkelig på deres vegne og er glad for at mannen min stiller opp som om han var deres egen far.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm...hvorfor skulle din eks være der 17.mai når det tydeligvis var du og din mann som hadde barna?

Jeg har ikke noe behov for å fly etter min eks når han har barna..sånn for å ikke gå glipp av noe...

Skrevet

Jeg blir så provosert! Hvorfor er det så mye verre at en far kontra mor ikke stiller opp i toget?

Her var det nemmlig omvendt. Moren dro bort den helga. Greit nok, for vi hadde barna, og jeg driter i om hun står der eller ikke.

Men hadde det vært omvendt!!! HÅ HÅ! Da hadde vi fått hørt det i flere år fremover. For det er visst slik det fungerer, - mor kan gjøre akkurat slik det passer seg, mens far må stille opp på ALT!

Skrevet

Ser ikke noe galt i det noen av veiene. Er en skilt så er en skilt, da har en barna annethvert år.

Et lite spørsmål til HI: Når dere har barna julaften, forlanger dere at faren skal stille opp hjemme hos dere for å se hvor mye ungene koser seg på julaften også?

Skrevet

Det var da voldsomt hvor mye eder og galle folk hadde å komme med til dette innlegget da! Jeg har full forståelse for at barnet ble skuffet over å ikke se far langs ruten aller første gangen barnet gikk i tog. Dessverre er det mange fedre som ikke forstår hva som er viktig for barnet og isteden prioriterer det som er viktig for seg selv.

Gikk selv i tog med barnet mitt for første gang i år, og det hadde vært koselig om barnefar med kjæreste og ikke minst besteforeldre som bor et steinkast unna skolen hadde stilt opp de 2 minuttene det tok å gå forbi huset deres, men det er ikke alle som bryr seg dessverre :( Noen er mest opptatt av at 17 mai er en fin fridag for seg selv og legger opp dagen deretter. Når barna blir voksne vil de forstå hvem av foreldrene som faktisk bryr seg, synd at det er så lenge til!

Skrevet

Eg har forståelse for at folk reagerer på dette innlegget. De fleste så vidt meg bekjent deler vel alle slike dager mellom seg nå et forhold tar slutt. Annenhver jul, nyttår, diverse ferier og 17.mai.

Å argumentere med at far ikke bryr seg fordi at han ikke dukker opp for å se barnet gå i 17.mai tog syns eg blir for dumt.

Barna trenger å vite hva de har å forholde seg til og eg regner med de fleste foreldre setter seg ned og forklarer barna sine konsekvensene av at mor og far ikke lenger er sammen. I år skal mamma kose seg med deg på 17.mai og neste år er det pappa som får kose seg med deg på 17.mai...f.eks....

Å komme med uttalelser som "jeg har full forståelse for at barnet ble skuffet over å ikke se far langs ruten..." syns eg blir helt feil, DERSOM IKKE det da forelå en fast avtale på dette, da har en selvfølgelig grunn til å reagere.

Skrevet

Pappan til datteren min var ikke med på 17 mai feiringen han heller, men han bor 2 timers kjøre tur unna, og er bonde og hadde ikke fjøsfri. Og jeg kan ikke bli sur for det, kanskje jeg må jobbe en 17 mai og ikke har anledning jeg heller. Det er ikke en selvfølge at ALLE har fri på 17 mai, eller hvilken som helst helligdag... Så å dømme han for det, syns jeg er urettferdig.

Skrevet

Takk,iallefall èn som skjønte hva jeg mente.Selv om vi deler jul,nyttår osv synes jeg jo at 17mai er en dag hvor de fleste som har barn ser på barnetoget.Mente selvfølgelig ikke at BF skulle bli med på opplegget etterpå,men at han kunne sett toget en eller annen plass.Bor 5 min unna.Selv om han hadde hatt barna den dagen ville jeg jo sett på toget,men det betyr jo ikke at jeg flyr etter eksen hver gang han har barna.Det forventes tross alt av barna.

Takk for støtten iallefall:)

Skrevet

Jeg har full forståelse for HI her jeg gitt, hos oss er det helt uaktuelt at vi ikke ser på når stedatteren min går i tog. Gudskjelov for oss er stedatteren min 8 år eldre enn vårt første felles barn, så når Bitteliten skal gå i 17.mai-tog på en annen skole i en annen by slipper vi å dele oss... *puh*

I år ville ikke stedatteren min gå i toget, men vi var på skolen og så på toget sammen med henne, og spiste kake etter tog og tale.

Vi feirer ikke dagen sammen med mor, men vi er sammen på skolen. Hadde vi bodd i en større by hadde vi muligens ikke stått sammen med mor, men kanskje hadde vi det uansett? Det er snakk om noen få timer av dagen og vi vil gjerne se barnet i toget.

Min far så på meg en gang (han bodde et godt stykke unna og hadde ikke bil pga sykdom) og jeg husker jeg synes det var SÅ STORT når pappa sto og så på meg i toget.

Selv om barna synes det er flaut at mor og far skriker etter deg langs toget (jeg husker jeg ble oppgitt over modern innimellom ;P) ville jeg synes det var verre om hun ikke sto og så på....

17. mai kan ikke sammenlignes med julefeiringen, på 17. mai skjer det masse ting i offentlig regi (barnetoget, skolen, korpset og andre aktiviteter barna er med på) mens julefeiring er en privat ting - og det var vel heller ikke snakk om at faren skulle feire 17. mai sammen med dem etter toget, men å vise interesse for barnet - ikke minst overfor barnet....? Man må ikke stå sammen, eller sitte sammen på skolen, det er bare for å være der for barnet....

Til deg som klaget over mor - jeg ville blitt rimelig oppgitt om ikke barnemor her hadde møtt opp bare fordi hun ikke skulle feire med datteren sin etter toget, så det går ikke på at jeg er ute etter barnefedre som ikke stiller opp her. ;)

Skrevet

Alle barn går i 17.mai tog og alle foreldre står å ser på. Det er vår fordømte plikt i dette landet mener nå jeg. (hvis man må jobbe er det selvfølgelig ikke mulig men å bruke 17.mai som en helt vanlig fridag og ligge på sofaen er for dårlig)

At far ikke har tid til å møte opp å se barnet sitt i 17.mai er rett og slett for dårlig.

Skrevet

Hva med de fedrene som har ny familie da, forventer dere at de skal være 2 steder på engang også eller?

Eg forstår virkelig ikke hva problemet til ekelte er, må si eg syns synd i en del ekser og alle forventningene/krav som stilles.

Mest mulig bidrag, minst mulig samvær men de har til pokker å stille opp når biomor mener de bør stille opp. (ikke myntet på alle, men en god del)

Eg hadde personlig gitt en god f...i om min eks var til stede for å se ungene gå i 17.mai tog. Det får bli helt og fullt opp til han.

Ikke alle håndterer disse tingene og å sette seg som dommer over andre mennesker på den måten mange gjør er helt forkastelig spør du meg.

(hilsen biomor og stemor som serverte eksen rømmegrøt på 17.mai)

Skrevet

Hvis far/mor har ny familie må man nesten ta det opp til vurdering hvordan det skal løses.

Hos oss slipper vi trolig problemet da stedatteren min er 8 år eldre enn min første, så hun er ferdig med å gå i tog (som er noe å få med seg hvertfall) når nestemann begynner på skolen.... Vi er heldige.

Hvis ikke ville jeg nok trolig bedt samboeren min prioritere de første 2 - 3 årene med vårt barn, siden han allerede har fått med seg de første årene til den første.

Det går også an å ta annenhvert år her... ;)

Men jeg synes at når man ikke har en ny familie, og da mener jeg nye barn, ikke ny partner, så skal man prioritere å se barna sine i toget. Den nye partneren kan velge om h*n vil være med eller ei, og hos oss har det aldri vært noe spørsmål - jeg er også med, og det kommer jeg til å være de neste årene også, med Bitteliten i vogn. :)

Skrevet

Her var det mange meninger... jeg er enig med deg. Jeg synes man skal legge sine egne følelser til side og sette barnas følelser først. Klart de ønsker å ha både mamma og pappa der + reserveforeldrene. Her prøver vi å omgås alle mann, men det er som regel pappas som ikke ønsker... Dessverre, til barnas store skuffelse.

Skrevet

Nå har ikke vi noen problemer med 17. mai heldigvis - den feirer vi sammen fram til arr på skolen er over, og deretter er det annethvert år. Men, for å kommentere saken: Avtal på forhånd, sånn at ungene vet om far ser på eller ikke. Å irritere seg over andres valg er lite nytte i - selv om jeg gjør det selv til stadighet!

Men det viktigste er at ungene vet hva som venter eller ikke venter - og at dette forklares på en skikkelig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...