Gå til innhold

Hotell i Oslo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen forslag om billige,sentrale hotell i Oslo.Bør ha frokost med i prisen. Jeg og kjæresten skal på 4 dagers tur til storbyen uten barn,og er overhodet ikke kjent der.Vi er noen forblåste finnmarkinger :o)

Tips mottas med takk! Har søkt på hotell på Finn,og noen er helt overkommerlige der altså,men vi vet jo ikke noe om beliggenhet.

Helsfyr f.eks. er det langt og gå fra stortinget?

Er det noe annet man bør få med seg når man først er der? Er 10 år siden sist jeg var i Oslo :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsfyr er et stykke unna stortinget ja, ligger utenfor byen det, men det er t-bane\buss der da, men da er dere avhengige av å ta siste bane eller taxi hjem på kvelden

Plaza ligger ved Oslo spektrum, 1500kr pr natt inkludert forkost, helt klart ikke det billigste, men det er sentralt

Har du søkt på hotell.no?

Oslo ja, frognerparken, slottsparken, shopping, munch museet, utepils på aker brygge,

Står helt stille, men tror det er en side som heter aktivioslo,kanskje du finner noen tips der?

God tur:)

Skrevet

Bor ikke i Oslo, men godt kjent likevel etter mange ferier og venner/familie som bor der:

http://www.finn.no/finn/travel/hotelresult?WT.svl=HotellBy&areaId=8904

De hotellene jeg har bodd på selv:

- Grand, midt på Karl Johan- noe dyrt

- Plaza, det høye huset med Spektrum og Togstasjonen. Koster litt ja.

- Royal Kristiania, ikke så langt fra Oslo S. Sentralt men dyrt det og..

- Gyldeløwe, i Bogstadveien. Sentralt, og tror ikke det koster så mye.

Vil klart anbefale det.

http://www.finn.no/finn/travel/hotel/object?&dt=locationid&dc=8047823&at=hotel&sort.sortCriteria=1&areaId=89044&dr=20000&hotelId=0000000000002580&WT.svl=Navn

Lykke til og god tur :)

Skrevet

Thon Hotell Much tror jeg ikke er så ille pris på. Det er et budgett hotell. Er ikke av de mest lusuriøse, men helt ok, og dere skal sikkert ikke sitte på Hotellet. Det ligger rett bak for tinghuset (Hotel Cæsar bygningen ;) ), dvs at det er ca 5 min å gå til ca midt på Karl Johan. Og noe lignende til Slottet. Eller kanskje noen av de andre Thon Hotellene? Skal selv bo på Thon Hotel Terminus om noen dager. Har ikke vært der før.

Skrevet

Har faktisk kikket på Gyldenløve flere ganger.Helt grei pris og hvis beliggenheten er sentral,så tror jeg jeg går for den.Hver 3.natt gratis,og vi skal jo være fire netter :) Standard er jo ikke SÅ nøye så lenge den stille opp til prisen,og Gyldenløve så meget bra ut.Så på det anker hostellet..Det var jo fæl pris i forhold til hva man får,og i forhold til hotell. Så lenge jeg får frokost og eget bad,er jeg fornøyd :)

Har ellers søkt på FINN og Hotels.com som søkemotorer.

Hotels.com har jeg brukt mye for hotell i Finland og Sverige,og det er også disse som gir god pris på Gyldenløve.Anbefales!

Nå gleder jeg meg kjempemasse til Oslo tur,en måned igjen.

Hvor lang tid tar det med flytoget? Og med flybussen?

Som sagt,finnmarkinger på bytur... :S

Skrevet

må bare si at, samboeren min og småtrollene bodde på thon hotel terminus en natt i fjor sommer :) syntes det var kjempefint rom vi hadde :) hadde ikke noe særlig til utsikt da, men det var jo ikke derfor vi var der heller ;p men det rommet kostet vel ca 1000 kr natten for oss :) Hadde gjerne bodd der igjen :) mener på at frokost var med i prisen også...

Skrevet

Jeg var nettopp på jentetur til Oslo. Vi lå på Byporten, veldig sentrali og rimelig. Nydelig frokost, elsker hotellfrokoster, frokotbufeen var på Egon..

Skrevet

søk på Thon hoteller f.eks

Vi pleier veksle mellom hotell opera eller hotell spectrum, begge ligger i sentrum, og er enkle greie og rimelige hoteller.

bondeheimen ligger også midt i sentrum, og er enkelt, greit og billig...

lykke til, kos dere masse i byen!!

Skrevet

Grand og Plaza har ofte billige rom i helgene, pass også på dersom dere er coop-medlemmer fordi da kan man få rabatter på utvalgte hotell.

Hold deg unna hotellene i Skippergata. Ikke noe hyggelig strøk, det er forsåvidt ikke nedre del av Karl Johan på kvelden,heller..

Helsfyr er langt fra sentrum. Men Majorstua er jo fint. Eller Grunerløkka.

Skrevet

Signerer wirre her. Er dere coop-medlemmer er det rabatt på ganske mange hoteller. Vi lå på Sas-hotellet ved slottet/slottsparken. To netter kostet rundt 1400 kr.

• 3 uker senere...
Skrevet

Valgte Thon Munch hotellet.Som jeg har skjønt da skal vi av ved nationaltheateret med flytoget.Hvordan er dette området egentlig,med tanken på alt det lugubre..?Kommer jo ganske sent til tigerstaden.Noen som vet om det er langt til Munch hotellet derfra?

Huff..Begynt og grue meg litt nå.Tyskerne er frarådet og dra til Oslo,hva med finnmarkinger? :o)

Skrevet

Vi bor jo 15 min utenfor byen, men drar ofte på kjærestetur dit fordet hehe :)

Vi trives godt på royal christiania, veldig god service der :) en gang åpnet de kjøkkenet nesten 2 timer etter stengetid fordi jeg var sulten og gravid også orket jeg ikke gå ut hehe..

Ellers er plaza veldig bankers ;)

Ellers bodde vi på et hotell som het savoy sist og det var også ganske bra! Rene pene rom, sentralt og greit + at resturanten på hotellet var super!

Har hørt at det nye grims grenka skal være bra også, men ikke testet det selv.

Ikke la deg bli skremt av de dumme tyskerene, Oslo er en kjempe hyggelig by :) helt nederst i karl johan er vel kanskje ikke det beste området, men så har faktisk byen mer å tilby enn macD og peppes som ligger nederst i den gaten altså..

Skrevet

Det er et stykke til Thon Munch fra National, spesielt om man ikke er kjent i by'n.

Tror jeg hadde prøvd å bytte til Thon hotel Spectrum.

Eller så tror jeg ikke du trenger å tenke på alt det "lugubre" i Oslo. Lugubert finnes det overalt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...