meg82 Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Fikk brev tilbake fra NAV nå ang foreldrepenger, og der står det at far ikke har rett på pappaperm pga at jeg har jobbet under 50% i opptjeningstiden. Men siden januar har jeg ikke fått jobbet, pga trynefaktor de luxe på jobben da det gjalt ekstravakter, fikk ingenting enda jeg maste og maste, og at jeg ble sykemeldt i mars. Men føre jul jobbet jeg i 50%. Fy søren er så irritert. Skal ha i juni...NAV nekter å gå lenger tilbake enn de 10 mnd Er det noen som har opplevd lignende og som det har i tillegg ordnet seg for?
En snupp - og en knert i magen Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Damen jeg snakket med sa at hvis man hadde gått mye ned i jobb frem mot termin, så kunne NAV se på inntekten for de siste tre årene samlet. Jeg sendte søknaden min i dag, så vet ikke hva som skjer enda, men sendte inn lønnsbilag for i år og lønns- og trekkoppgaver for i fjor, pluss at jeg bad dem se på inntekten fra tidligere siden jeg har mått ta noe mindre oppdrag nå frem mot termin. Gjenstår jo å se om det damen sa faktisk er riktig, men jeg forstå det sånn at man kan be om at de ser på inntekt fra 3 år tilbake i stedet.
Nordhagenjentene :) Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Mitt råd er å ikke gi seg hvertfall, spør mange, ring til alle du får tak i på NAV. Jeg fikk 3 forskjellige svar i løpet av én dag (1 av svarene var det samme fra 4 forskjellige personer og det var feil...) før jeg traff ei som tydeligvis kunne mer. Og da fikk jeg mer penger!
meg82 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2008 Takk for svar! Fælt man må passe slik på NAV, og ikke kan man stole på det de sier! Skulle tro det var ansatt en gjeng der som ikke har peil på noe.. Er jo litt viktig å få det man har krav på! Har fått lite i foreldrepenger hver mnd, enda jeg tjente over 100.000 ifjor. Ser ut som de bare har sett hva jeg har fått sist mnd, og gått ut ifra det..nå som jeg går sykemeldt får jeg jo ikke jobbet ekstra!
Nordhagenjentene :) Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk den nye lønnen min med i vurderingen på foreldrepenger fordi jeg gikk sykmeldt til jeg gikk ut i permisjon (selv etter at 4 stk sa at jeg ville få min nye lønn). Til slutt viste det seg at jeg får 80% ny lønn og 20% gammel lønn i beregningen, sidenn jeg har jobbet gradert opp mot 80% mesteparten av tiden. I tillegg skal jeg få etterbetalt sykepenger fordi jeg har fått for lite av dette også. Og eneste grunnen til at dette ble oppdaget er fordi jeg ikke gav meg på beregningsgrunnlaget deres. Det er, som du sier, for jævlig at vi må passe på at nav gjør det riktig. Det skulle jo ikke være nødvendig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå