Gå til innhold

Jeg skal på jobbintervju!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat søkt på to jobber som jeg har veldig lyst på, og fikk nå telefon hvor de ba meg komme på intervju (jobbene er i samme firma). Jeg har med vilje ikke sagt noe om at jeg er gravid, da jeg mener det er irrelevant for kvalifikasjonene mine. Men jeg kan jo ikke akkurat skjule at jeg er 30 uker på vei, de vil jo oppdage det ganske fort når jeg møter dem. Så nå lurer jeg litt på hvordan jeg skal "angripe" det hele, er det lurt om jeg selv tar initiativ til å si noe om det? Og bør jeg i så fall gjøre det på begynnelsen av intervjuet? Synes jo det er dumt om de skal sitte der gjennom et helt intervju og være negative fordi jeg har stor mage uten at det er sagt noe om det, kanskje er det bedre å "avvæpne" dem med å nevne det med en gang, og så kunne ha en åpen tone om det gjennom hele samtalen?

Mannen min skal ha gradert permisjon, så jeg kan antakelig begynne i deltid sånn ca i oktober. Om de ansetter en som har oppsigelsestid i en nåværende jobb kan jo ikke denne begynne noe særlig tidligere, forskjellen blir jo at jeg bare kan jobbe deltid.

Og er det forresten noen som vet om jeg kan få foreldrepenger med grunnlag i lønna jeg evt får i den jobben om jeg begynner der før jeg går ut i permisjon? Blir i beste fall ca en måned jeg rekker å jobbe først, men forskjellen blir ganske kraftig fra "student med deltidsjobb"-økonomien jeg har nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med jobbintervju! Jeg tror egentlig at hadde jeg søkt på noen nye jobber nå så ville jeg skrevet i søknaden at jeg var gravid, ettersom de kommer fort til å se det. Ikke fort - de ser det med en gang :P Men jeg ville nok kastet det ut i luften ganske fort på intervjuet, og sagt det som det var, at du er gravid, men har VELDIG lyst på jobbe og legge vekt på at du allerede i oktober kan begynne å jobbe deltid.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...