LivetErEnLek Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Sambo har bursdag i helgen og stekeovnen sa takk for seg i går. Har hatt en elektriker her i dag og hadde håpet han kunne fikse det, men nei da.... Må vente på deler *arg* Så hva kan jeg lage uten stekeovn? Han er ikke noen fan av ostekaker.....
Tia med 2 ♀ Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Bløtkake eller masipankake, hvis du kjøper bunn. Ellers finnes det jo andre ting en kake da. Is (kake), gele, sjokolade mouse, sjokolade pudding. (mannen min liker disse tingene bedre en kake så kommer jo ann på hva din syntes er godt.)
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 oreokake!! http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=7169 oreokjeks har nå de fleste matbutikker.
mamman til to gutter Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 De har flere gode ferdigkaker i fryseren i butikken:-) Hvis ikke er vaffler et godt forslag, synes jeg.
LivetErEnLek Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2008 Her var det mange gode forslag. Tusen takk, nå blir det bursdag :-))
Arb.ledig husmor Skrevet 23. mai 2008 #7 Skrevet 23. mai 2008 Fruktfromasjkake ) 3pk sitrongele(eller annen etter eget ønske) - 1/2 mengde med vann 2 pk kremfløte - piskes til krem 3 bananer 3 epler 1 bx hermetiske mandariner druer hasselnøtter (kan sløyfes) 200 gram melkesjokolade eller firkløver. Beste og friskeste kaka eg vet om!!
LivetErEnLek Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2008 Den så god ut frk nyfikne, men hvordan er fremgangsmåten da?
Arb.ledig husmor Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 Du lage geleen med halvparten så mye vann, lar den stivne litt, så blander du geleen med kremen du har piska... Hakker opp alt frukten i terninger, samt sjokoladen, og har den i gele-krem-blandingen etterpå, og heller det oppi en form eller en skål etterpå... Og så skal det stivne helt til fromasj! Et lite tips, ha plastfolie i bunnen av skåla/forma, så får du helt kaka over på far når den er stivna... Skjønte du ka du sku gjøre? PS: Eg pleier å sløyfe de hermetiske mandarinene, men det er jo en smaksak...
It's all about me Skrevet 24. mai 2008 #12 Skrevet 24. mai 2008 Kokoskake, eggehvittekake, gelatinkake (kjært barn har mange navn) 4 eggehvitter 3 dl. sukker 6 plater gelatin 1 kopp kokende vann 1 ts. vaniljesukker 1 plate kokesjokkolade 3 - 4 ss. melk Kokkos Pisk eggehvittene og sukker i ca 5 min. Bløt gelatin i kaldt vann i 6 min.og ta det opp i det kokende vannet. Bland det med eggene og piskes kaldt (viktig at det er helt kaldt, ellers kan det skille seg igjen) Tilsett vaniljesukker, hell opp i form og avkjøl i kjøleskap. Smør på smeltet sjokoldade med melk i og strø over kokos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå