Gå til innhold

Hun trodde jeg var bestemor til babyen min;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på trilletur i dag og opplevd noe snålt. Snakket med min tante som er ca 75. Hun fikk en datter i ung alder som nå er ca 56-57. Jeg traff disse to, og dattera på nærmere 60 satt bakpå stor motorsykkel med sin ektemann. De var på lang kjøretur. Sprekt tenkte jeg. Da smalt det fra denne dama som ikke er min slektning " er du ute og triller barnebarnet ditt du da??".

Vel, jeg er ikke hårsår på det punktet, for normalt tipper ikke folk meg på over 40 (har fortsatt mitt naturlig, lyse lange hår og er normalt slank og ikke "konete"). Men jeg syns hele situasjonen ble absurd. Der satt denne godt voksne bestemora og hennes gråhårede mann på en 1100-kubikker i skinnklær, og følte seg sikkert såå ungdommelige, og så kommer en småbarnsmor trillende med sitt barn og blir sett på som en gammel(?) bestemor. Nei, kanskje jeg må ta motorsykkel-lappen og se om det virker forungende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff da:(

men er det ikke blitt mer og mer vanlig å få barn når man er rundt 40?

Du er ung i forhold til min farmor,hun fikk sin siste unge når hun var 48....

Skrevet

Ja, min mormor fikk sitt siste barn som 47-åring, så det var da vanlig "før i tida" også med modne mammaer. Dessuten er dette mitt barn nr. 3. Denne dama erklærte at hun passet på å være ferdige med barnefødsler før hun var 30; jeg kunne bare svare at jeg først traff min mann som 30-åring. Slik er det...

Skrevet

først når jeg såg nicket ditt etter å ha lest innlegget ditt,så trodde jeg at du var 65....hehe

Var bedre at du var født i 65:)

Når det er unge nr 3 så er det ihvertfall greit å være i din alder.

Mange som venter til de er over 30 før de begynner.....

Skrevet

Ha, ha - 65 a gitt - tror det er på tide med en nick-skifte da ja;))) (ille nok å være 43 her inne, hadde aldri turt å legge inn innlegg som 65-åring).

Skrevet

Hehehe... Jeg satt på Ake Brygge med tassen min i går og ble spurt om det samme av to damer i 60 åra... :-) Jeg er 32år og synes selv jeg ser ganske ung ut fremdeles... hehe... men ble litt satt ut. :-) Tok en ekstra titt i speilet etterpå... :-)

Skrevet

Huff og huff så uforstandige 60-åringer; men de har kanskje døtre selv i 30-åra som har barnebarn?

Nå er det jo endel menn i 50-60 åra som er nybakte pappaer, så hvorfor reagere på oss "piker" i 30-45 års alderen som har små babyer?? Min bror har passert 45, og er blitt nybakt pappa (kull nr 2) og bestefar i løpet av siste året. Ingen som spør han om han går tur med sitt barnebarn når han triller sin baby!

I hovedstaden burde de i alle fall være vandt til at det er masse mødre i 30 års alderen;)

Bode i Oslo på slutten av 80-tallet; fint å være ung studine i Oslo!

klm fra "gamlemor"

Skrevet

Morsomt å lese.

Ja det hadde tatt seg ut med baby i sidevogna.....

Gjest Lenchen jente98 og jente08
Skrevet

Jeg og mamma opplevde noe lignende da jeg fikk min første datter for 10 år siden. Jeg var 20 år, og mamma 41. Vi var i en klesbutikk, og jeg trillet vogna. Mamma fikk masse komplimenter av dama i kassen over hvor søt datteren hennes var. Mamma trodde de snakket om meg, he he, så vi reagerte ikke før samme dame kom bort til vogna og spurte den lille "Nemmen er du ute å triller med storesøster du da?" He he, jeg fikk helt sjokk og fikk ikke frem et ord. Tror bare jeg nikka, he he...

Skrevet

He-he, jeg traff min mann som 39-åring, og da jeg var 40 kom min førstefødte (og eneste). Jeg kjenner mange som har vært 35-40 når de har fått første.

Jeg har heldigvis ikke blitt tatt for å være bestemor ennå, da :-)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Moren min opplevde det motsatte...snulla var vel nyfødt, så hun var 48. Og hun hadde så lyst til å vise henne fram på jobben, så hun fikk lov til det av meg (jeg blei ikke med). Hun er jo sjef, og må forholde seg til mange nye mennesker hver dag, og det var jo en del av disse som trodde at hun var mamma'n!:P Vet ikke hva de hadde gjort om jeg hadde vært der også, jeg har i alle fall aldri blitt tatt for å være storesøster, så mamma fikk jo en ny opplevelse.

Skrevet

Jeg har d både motsatt å på samme måten, jeg er ung mor, akkurat fyllt 18, og har ei datter på 5 mnd.

Folk trur ofte jeg er søstra eller barnevakt når jeg er ute å går med jenta i armene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...